2014-10-26, 22:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RG666
Med tanke på att hon förlorar de flesta av sina ärenden så har du fel i allt du säger. Att Eva Kornhall skulle lyssna på barnen är så cyniskt att det är svårt att kommentera. Eva-Britt Dahlström, Gudrun Schyman, Eva Kornhall och alla andra som anser att män är djur har speciella förutsättningar när de ska tolka verkligheten.

Hur tolkar du deras sajt? Välbalanserad? Professionell?
Menar du att hon främst företräder män då - eller att män faktiskt vinner vårdnadstvisterna?
Citera
2014-10-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du måste väl inse att din ts är mer än lovligt knepig äv för detta forum.

"Eva Kornhall kan ha kopplingar till Per Kornhall, och de har kanske en bakgrund i Livets Ord i Uppsala. Eva Kornhall är troligen medlem i ROKS eller Sveriges Kvinnojourers Riksförbund, SKR.

Trådens syfte är att få fram flera fall där Eva Kornhall varit inblandad, och att diskutera rimligheten i att hon har varit advokat i flera fall där barn försvinner under lång tid inom kvinnojourerna. Tråden får också gärna debattera rimligheten i att kvinnor begår brott i feminismens namn - gagnar det kvinnor i längden? Är de tvungna att begå brott för att få rätt?

Tråden startas också för att regeringen avsätter 100 miljoner kronor till för kvinnojourerna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19731348.ab

Intressant
Citera
2014-10-27, 09:06
Medlem
Vi kan börja med att sortera ut de faktiska förhållanden jag har hört ska föreligga.

1. Eva Kornhall är relaterad till fd Livets Ordmedlemmen Per Kornhall
2. Eva Kornhall är relaterad till läkaren Nina Yderberg
3. Eva Kornhall är inblandad i ett fall i Sundsvall där en pojke försvann och hölls gömd i Göteborg i ett år. Pappan fick sedan vårdnaden om pojken.
4. Eva Kornhall är nära relaterad till kvinnojourerna, och får sina klienter därifrån
5. Eva Kornhall är nära relaterad till kände Eva-Britt Dahlström

Låt oss börja med de 5. Sedan kan vi ta det vidare.
Citera
2014-10-27, 10:37
Medlem
Citat:
Vi kan börja med att sortera ut de faktiska förhållanden jag har hört ska föreligga.

3. Eva Kornhall är inblandad i ett fall i Sundsvall där en pojke försvann och hölls gömd i Göteborg i ett år. Pappan fick sedan vårdnaden om pojken.
4. Eva Kornhall är nära relaterad till kvinnojourerna, och får sina klienter därifrån

Ja, alltså, det är ju ett bra upplägg. Men, det är ju din tråd, då är det på dig bevisbördan hamnar.
Citera
2014-10-27, 10:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Låt oss börja med att du besvarar inlägg 37

(FB) Advokaten från helvetet, feministen Eva Kornhall
Citera
2014-10-27, 12:38
Medlem
De män jag pratat med har vunnit, och de har haft väldigt speciella erfarenheter av Eva Kornhalls hantering. Jag vill som sagt inte gå in på de enskilda fallen, men i två fall kan EK själv härleda fallen med hjälp av uppgifter jag lämnat. Finns ingen orsak att hänga ut dem, när de gått igenom ett helvete och klarat sig ur det.
Citera
2014-11-11, 09:18
Medlem
Läge att uppdatera denna tråd då Kornhalls medarbetare Carolin Robson dyker upp i en tråd på Dagens Juridik tillsammans med flera andra häxor, bland annat Monica Dahlström Lannes. Jag skrev en kommentar på Dagens Juridik, men den censurerades.

http://www.dagensjuridik.se/2014/11/...ittnen-avvisas

Det framkommer att Carolin Robson är nämndeman, sitter i polisstyrelsen - men inte att hon arbetar med advokaten Eva Kornhall. Det är en sjuk kombination av förtroendeuppdrag och en relation med en manshatande advokat som inte är helt frisk. Lagmannen i Attunda tingsrätt, Inger Söderholm, har fått flera påstötningar om det olämpliga att person är nämndeman när den personen har en agenda - vilket Carolin Robson och hennes advokatkompis ju har, i form av manshat.

Det finns mycket mr att säga om de som kommenterar i tråden på Dagens Juridik. Monika Dahlström Lannes var involverad i både Da Costafallet och Quickfallet för att skapa de två rättsskandalerna, och Bravelius är en 'terapeut' som var delaktig i att skriva boken 'När blodsbanden brister', en bok som delades ut av Atsub i Sveriges Riksdag för att ändra lagstiftningen i vårdnadsärenden 2006. En lagändring som ökat antal konflikter dramatiskt.

Just Atsub är de som länkas till i TV3-avsnittet i första inlägget i denna tråd. De är nära kopplade till Boegströms & Bodströms advkatbyrå, och de barn man pratar om i avsnittet, som då var försvunna, de barnen hittades sedan i staden Sosua på Dominikanska Republiken, där de gömts i många år.

Monika Dahlström Lannes var kompis med Sven-Åke Christiansson, som riggade Quick, och hade troligen en stor del av ansvaret för det. I kretsarna ingår också Hanna Olsson, terapeut, feminist och DN-journalist som troligen byggt upp en terapeutverksamhet på Alla Kvinnors Hus i Stockholm som bygger på Margit Norells teorier, Margit som avslöjats som den som drev sekten runt Thomas Quick.
Senast redigerad av RG666 2014-11-11 kl. 09:23.
Citera
2014-11-12, 21:09
Medlem
peckers avatar
Citat:
De män jag pratat med har vunnit, och de har haft väldigt speciella erfarenheter av Eva Kornhalls hantering. Jag vill som sagt inte gå in på de enskilda fallen, men i två fall kan EK själv härleda fallen med hjälp av uppgifter jag lämnat. Finns ingen orsak att hänga ut dem, när de gått igenom ett helvete och klarat sig ur det.

Tingsrätten har utsett E. Kornhall som bodelningsförrättare åt en manlig bekant till mig. Med det jag läser här blir jag mörkrädd... kan hon vara opartisk vid en bodelning ??
Citera
2014-11-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pecker
Tingsrätten har utsett E. Kornhall som bodelningsförrättare åt en manlig bekant till mig. Med det jag läser här blir jag mörkrädd... kan hon vara opartisk vid en bodelning ??

Hon kanske sköter den utmärkt, eller inte alls utmärkt. Riktigt intressant blir det om hon dyker upp i något mål i Attunda tingsrätt och en av nämndemännen är hennes manshatande kompis Caroline Robson.

Håll oss uppdaterade
Citera
2014-11-12, 21:47
Medlem
Eva Kornhalls kompis Carolin Robson kommentar på Monika Dahlström Lannes inlägg:

http://www.dagensjuridik.se/2014/11/...ittnen-avvisas

' Carolin Robson sön, 2014-11-09 15:20

Att sitta i polisnämnd innebär inte alls att man blir delgiven den typ av info du åsyftar. Varför inte ägna lite energi åt vad som händer efter årsskiftet när den lilla insyn som finns försvinner tillsammans med polisnämndernas upphörande.

I övrigt kan jag tillägga att det i Solna tingsrätt under många år fanns en nämndeman som även var ökänd PAS-företrädare och att PAS-domaren som bl a kritiserats av JO försvunnit till annan tingsrätt. JO har även riktat kritik mot Nacka tingsrätts ökände PAS-domare.'

Advokaten Kornhalls vän, nämndemannen Robson pekar ut två domare i Solna respektive Nacka som ökända PAS-domare. I andra kommentarer så säger någon att det är bland domare man hittar pedofiler, och artikeln handlar om att Sverige har domare som riggar rättegångar.

Väldigt intressant, och att ingen personal inom rättsväsendet tar tag i problemet är också intressant. Lagmannen Inger Söderholm, som är ansvarig för Robson nämndemannakarriär, kanske måsvälja om hon ska tro detsamma, eller om domarna i Solna och Nacka kanske inte borde kallas ökänd aav en nämndeman? Och Advokatsamfundet kanske inte borde tillåta advokater driva förening med nämndemän som uttalar sig så om domare?
Senast redigerad av RG666 2014-11-12 kl. 21:51.
Citera
2014-12-30, 21:13
Medlem
Vill uppmana er att inte lyssna på lögn, förtal och skvaller. Kornhall har räddat barn från misshandlare, pedofiler men även felaktiga lvu. En mer engagerad advokat i barnfrågor får man leta efter.

Jag som skriver har mycket nära insyn i det ni talar om och bevisning på att ni far med osanning, såvida ni inte missförstått en hel del eller blivit felinformerade. Så varför inte låta förtalstråden upphöra stanna här, alternativt efterfråga sanning och fakta?
Citera
2014-12-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa71
Vill uppmana er att inte lyssna på lögn, förtal och skvaller. Kornhall har räddat barn från misshandlare, pedofiler men även felaktiga lvu. En mer engagerad advokat i barnfrågor får man leta efter.

Jag som skriver har mycket nära insyn i det ni talar om och bevisning på att ni far med osanning, såvida ni inte missförstått en hel del eller blivit felinformerade. Så varför inte låta förtalstråden upphöra stanna här, alternativt efterfråga sanning och fakta?
Ja det är bra att någon äntligen skriver sanningen, TS har inte kunnat bevisa nånting allting är saker som han "har hört". Inte trovärdigt Jag har mina egna misstankar om hur det är det egentligen ligger till men det är såklart ingenting jag kan bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in