Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-30, 16:33
Medlem
blitzkriegerns avatar
Haha de är riktigt onda de här skojarna...
De vet att många inte kommer kunna betala tillbaka deras snabblån så därför satte de den effektiva räntan på 666 % hahaha.

Riktiga djävular dom där trustbuddy haha
Citera
2014-11-06, 22:38
Medlem
Hej Buddies!

Tusen tack för ert fortsatta engagemang i denna tråd! Vi är som världens enda börsnoterade P2P bolag och tillika världens största P2P bolag inom segmentet short term en mycket stark förespråkare av sociala medier och ett transparent informationsflöde.

TrustBuddy beslutade i takt med att denna tråd kom att domineras av ett fåtal användare med högst otypiska problem att delvis kliva bort från detta forum och istället ta direktkontakt med dessa kunder. Samtidigt har TrustBuddy fortsatt att följa denna tråd på regelbunden basis och förblivit fullt införstådda i vilka utav våra Låntagare och Långivare som är aktiva på Flashback.

Med anledning av trådens växande popularitet vänder vi nu dock på tidigare beslut och kommer fortsättningsvis att synas på Flashback med jämna mellanrum. Många utav era frågor kommer på grund av sekretesskäl att även fortsättningsvis besvaras av vår marknadsledande Support på vardagar mellan 07:00 och 18:00 via telefon, e-mail och Chatt. Vi kommer dock göra vårt allra yttersta för att besvara generella frågor samt uppdatera er om löpande rutinförbättringar avseende såväl produkten som plattformen.

Med varma Buddy hälsningar

/TB
Citera
2014-11-07, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Buddies!

Tusen tack för ert fortsatta engagemang i denna tråd! Vi är som världens enda börsnoterade P2P bolag och tillika världens största P2P bolag inom segmentet short term en mycket stark förespråkare av sociala medier och ett transparent informationsflöde.

TrustBuddy beslutade i takt med att denna tråd kom att domineras av ett fåtal användare med högst otypiska problem att delvis kliva bort från detta forum och istället ta direktkontakt med dessa kunder. Samtidigt har TrustBuddy fortsatt att följa denna tråd på regelbunden basis och förblivit fullt införstådda i vilka utav våra Låntagare och Långivare som är aktiva på Flashback.

Med anledning av trådens växande popularitet vänder vi nu dock på tidigare beslut och kommer fortsättningsvis att synas på Flashback med jämna mellanrum. Många utav era frågor kommer på grund av sekretesskäl att även fortsättningsvis besvaras av vår marknadsledande Support på vardagar mellan 07:00 och 18:00 via telefon, e-mail och Chatt. Vi kommer dock göra vårt allra yttersta för att besvara generella frågor samt uppdatera er om löpande rutinförbättringar avseende såväl produkten som plattformen.

/TB
Smidigt att vara den enda i världen som sysslar med detta, då er finniga tonåring Jesper kan benämnas som "marknadsledande support"

Mitt tips är att du besvarar de senaste tio sidorna med klagomål på ett konstruktivt sätt här i tråden.
Citera
2014-11-07, 11:02
Medlem
Jag trodde TB slutade svara i tråden för att det var mycket att göra, tex att fixa graferna men de fungerar fortfarande inte sen lanseringen av den nya sidan. Ska det verkligen behöva ta månader att fixa något som borde fungerat från början?

Sen att utdelningen är allt annat än bra trots nya insättningar får en att fundera om man blir lurad eller inte. Som läget är nu så får man bättre ränta på banken.

Jag tror starkt på idén med p2p utlåning men TB verkar just nu allt annat än trovärdig efter snart 2 år som medlem.
Citera
2014-11-07, 21:07
Medlem
Citat:
Hej Buddies!

/TB

Kul att ni är tillbaka i tråden, sist ni lovade att bli aktiva kom det bara ett meddelande dvs det där ni lovade att vara aktiva.

Högst otypiskt problem? Vet inte vilka problem ni syftar på men av alla som jag känner som har provat låna ut pengar (många) har råkat ut för exakt de olika problemen som som beskrivs i tråden.

Tror att sanningen är att ni räknade med att tråden skulle självdö om ni lämnade den, när den istället fortsätter inser ni att det är smartare att vara med och styra upp frågorna.

Till frågorna...

När kommer grafer med mera att börja fungera?
Hur går det för de nya inkasso bolagen? Märker absolut ingen skillnad dvs gamla lån betalas fortfarande inte...
Har ni inga inkassobolag i Finland? inga förluster registreras och ingen betalar sina lån
Varför kan man inte se hur stor del av ens lån som är försenade?
Varför svarar supporten endast på ca 50% av de mail jag skickar om ni nu prioriterat att sköta enskilda ärenden istället för det forum ni själva startade...
Hur kommer det sig att jag på samma fråga (mitt saldo) får tre olika svar från Jesper, ett annat från Erik och ytterligare ett från supporten...
Om ni lämnade forumet av den anledningen ni angav ovan, varför la ni inte 1 minut att skriva ett sådant inlägg, istället för att lova att vara aktiva och sen utebli....
Citera
2014-11-07, 22:40
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Hej Buddies!

/TB

OK! Klev in som aktieägare delvis för att ni hade modet att finnas här och klev ut för att ni försvann och inte bemötte den allt växande kritiken ni fått i tråden. Det blev på det sättet en sur men begränsad förlust.

Nu har ni mycket att bevisa för att återskapa ett förtroende, men om ni lyckas återkommer jag gärna som investerare i aktier och insättning.

Det vill till mycket bättre än det näst intill frireligiösa framträdandet ni hade senast på webben.

Edit: En bra början vore om ni slutade att svänga er med begrepp som "marknadsledande Support" och blev lite mer ödmjuka. Särskilt som den biten varit lite misslyckad. Ödmjukhet är extremt underskattat i marknadsföring.
Senast redigerad av HappySadHarry 2014-11-07 kl. 23:09.
Citera
2014-11-10, 22:06
Medlem
Idag registrerades förluster i Sverige, BRA!!!!

Men som vanligt går det inte att se några pengar som flyter in. Hur gamla är de lånen som nu avskrivs?

Förlusterna måste upp avsevärt då alla pengar hela tiden är låsta i dåliga lån som aldrig betalas.

Var lite ärliga och dra upp förlusterna till den nivå de borde vara på 5%? 10%?
Idag uppskattar jag att 90% av mina pengar är upplåsta hos folk som inte betalar och så har det varit i över ett år, och dessa pengar avkastar inte alls.

Ge oss rimliga förluster så pengarna kan snurra runt i systemet. Förstår att det ser snyggt ut med förluster under 1% men när det enbart beror på att man nästan inte skriver av några lån är det ju helt värdelöst i verkligheten.
Citera
2014-11-10, 23:03
Medlem
Tidigare har ni nämnt att det tar ca 12 månader att få tillbaka allt/det mesta av sitt resterande kapital om man väljer att göra 90% uttag och stoppa utlåningen. För egen del har jag fått tillbaka dryga 20% på 14,5månader. Finns fler i denna tråden som har liknande siffror på återbetalningsgrad.

Hur lång tid kan man räkna med att det i verkligheten tar att få ut det mesta av sitt kapital?
Citera
2014-11-11, 15:46
Medlem
Citat:
Hej Buddies!

/TB

Hej

Kan ni då klargöra hur interestloan1renew fungerar? När dras skatt för den intäkten? Är det 'mina pengar' eller kan jag under någon omständighet se detta som en minuspost på kontot?
Citera
2014-11-11, 18:45
Medlem
coliides avatar
Jag vill varna folk här inne för att låna ut sina pengar på Trustbuddy.

Stoppade in en hel del och tyckte att allt var frid och fröjd. Tjänade bra med ränta och var nöjd med Trustbuddy.

Problemet är inte att få bra ränta... Problemet är att få ut pengarna!

10% måste vara kvar tills allt är återbetalt. Jag har nu väntat i över 1 år och fortfarande inte fått ut alla pengar. Av dessa 10% har jag enbart fått ut 1,5 % - på ett år!!!

10% av kapitalet var lika mycket som den ränta jag hade tjänat.
Om man slår ut 10% ränta på att det tar 2 år att få ut pengarna så innebär det en års ränta på 3.3%.

Sedan ska du skatta 30% på räntan.

Rekommenderar att köpa utdelningsaktier i en kapitalförsäkring istället. Köp t ex SAS pref, vilket ger över 10% direktavskastning per år, uppdelat på 4 tillfällen - skattefritt* (kapitalförsäkring)

Skippa Trustbuddy - tro mig!
Citera
2014-11-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coliide
Jag vill varna folk här inne för att låna ut sina pengar på Trustbuddy.

Stoppade in en hel del och tyckte att allt var frid och fröjd. Tjänade bra med ränta och var nöjd med Trustbuddy.

Problemet är inte att få bra ränta... Problemet är att få ut pengarna!

10% måste vara kvar tills allt är återbetalt. Jag har nu väntat i över 1 år och fortfarande inte fått ut alla pengar. Av dessa 10% har jag enbart fått ut 1,5 % - på ett år!!!

10% av kapitalet var lika mycket som den ränta jag hade tjänat.
Om man slår ut 10% ränta på att det tar 2 år att få ut pengarna så innebär det en års ränta på 3.3%.

Sedan ska du skatta 30% på räntan.

Rekommenderar att köpa utdelningsaktier i en kapitalförsäkring istället. Köp t ex SAS pref, vilket ger över 10% direktavskastning per år, uppdelat på 4 tillfällen - skattefritt* (kapitalförsäkring)

Skippa Trustbuddy - tro mig!
Skatten dras direkt när du får din ränta. Kolla kontohistoriken på din användare.
Sen det där med att de senaste 10% kan ta tid är ju självklart, det står ju ganska tydligt. 90% direkt och resterande 10% när de betalats tillbaka vilket kan ta en jävla tid.
Citera
2014-11-12, 09:43
Medlem
Hahahaha, nu har TB bytt ut graferna mot en bild på en glad gubbe. Tror de har gett upp med att kunna lösa problematiken innan 2014 är slut. Graferna är verkligen en skitsak iofs, bättre att få ordning på att låntagarna faktiskt betalar tillbaka pengarna istället för att långivarna får vänta i flera år på att få tillbaka de sista 10%en som man läser om här.
Märkte att det tog inte lång tid(vi pratar månader) innan alla pengar jag satte in fastnat hos folk som inte kan/vill betala tillbaka och TB står med bakbundna händer och tittar på, de har ju redan fått betalt så varför lägga ned resurser på att jaga dem som inte betalar tillbaka. Bättre att bara registrera det som en förlust och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in