Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-23, 10:26
Medlem
Hej alla!

Vi på TrustBuddy har märkt att det förekommer frågor kring vår verksamhet i olika trådar här på Flashback.

Vi har därför skapat en officiell "TrustBuddy-tråd" där ni kan ställa frågor och diskutera vår verksamhet.

Posta frågorna här så svarar vi så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar
TrustBuddy.
Citera
2011-06-25, 17:44
Medlem
CamoDrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej alla!

Vi på TrustBuddy har märkt att det förekommer frågor kring vår verksamhet i olika trådar här på Flashback.

Vi har därför skapat en officiell "TrustBuddy-tråd" där ni kan ställa frågor och diskutera vår verksamhet.

Posta frågorna här så svarar vi så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar
TrustBuddy.

Eran verksamhet borde förbjudas. En dag kommer det ni håller på med att vara olagligt. Det är en bra dag för många människor.
Citera
2011-06-27, 11:50
Medlem
Hej CamoDrake.

Tack för ditt inlägg.

Det är tråkigt att du känner som du gör. Vad exakt är det som borde vara olagligt med vår tjänst?

Mvh
TrustBuddy
Citera
2011-08-10, 15:37
Medlem
Som gammal långivare på Loanland kan man inte annat än imponeras över hur ni gång på gång sköter saker som fullfjädrade amatörer. Nu senast är uttagsfunktionen stoppad på Loanland med hänvisning till Trustbuddy där den då saknas. Känns som om det genomgående varit på den nivån sedan ni tog över. Varför kunde ni inte bara låta Loanland-sidan leva vidare tills lånen där var avklarade så vi slapp bli ofrivilliga kunder hos Trustbuddy ? Ni må ha hur höga ambitioner som helst att få nöjda kunder. Jag tror att kombinationen av pinsamt dåligt översatta hemsidor och ett amatörmässigt styre säkerligen kommer leda till att vi inte kommer se röken av våra utlånade penningar i slutändan.
Citera
2011-08-15, 12:01
Medlem
Hej No-Trust.

Tack för ditt meddelande.

Det är tråkigt att höra att du känner så negativt för oss och vi vill påpeka att vi arbetar hårt med både det administrativa i företaget samt att ha en hög service nivå jämt emot våra kunder.

När det gäller uttagsfunktionen hos Loanland har vi valt att stoppa denna då vi är uppe i en process att flytta över alla innestående saldon från Loanland till TrustBuddy.

Dock är det självklart fortfarande möjligt att ta ut dina pengar ur Loanland manuellt genom att höra av sig till oss. Du kommer då kunna genomföra ett uttag av ditt innestående saldo.
Vi ber om ursäkt för missförståndet som uppstått då du uppfattat det som att dina pengar inte längre går att ta ut över huvud taget.

Vill du inte bli medlem hos TrustBuddy, vilket alla Loanland kunder blivit, ber jag dig att ta kontakt med oss så tar vi bort ditt konto hos TrustBuddy omedelbart.

Jag vill dock påpeka att ett medlemskap hos TrustBuddy är helt kostnadsfritt och att man även kan välja att stoppa sin utlåning genom att logga in på "Din sida".

Varför vi flytta över alla konton från Loanland till TrustBuddy beror på att Loanland ingått i TrustBuddy och vi inte bedriver någon fortsatt utlåning genom Loanland utan allt sker genom TrustBuddy. Loanland finns självklart kvar tills det att alla utestående lån är avslutade.

När det kommer till hemsidan har vi genomfört stora uppdateringar och allt skall nu vara på Svenska.

Jag vill bara avsluta med att be dig kontakta oss på telefon eller email så skall vi se till att hjälpa dig.

Mvh
TrustBuddy support
Citera
2011-08-15, 17:55
Medlem
Phoenix07s avatar
Hej Trustbuddy
exakt vad menar ni med detta?
10. AVGIFTER

Låntagare betalar även en avgift (administrationsavgift) till TrustBuddy för administration och organisering av låneavtalen. Dessa kostnader ingår i begreppet effektiv ränta.

Långivare och låntagare ska även betala medlemsavgift och registreringsavgift till TrustBuddy. Registreringsavgift tas ut vid registreringen genom mottagande av ett betal-SMS (30 kr) som innehåller användarnamn och lösenord. En medlemsavgift tas även ut minst 1 gång per månad genom mottagande av ett betal-SMS (30 kr) som innehåller medlemsuppdatering /kontouppdatering. TrustBuddy förbehåller sig rätten att ta ut detta belopp (30 kr) från medlemmens konto hos TrustBuddy månatligen i stället för att använda betal-SMS.

Vadå minst en gång i månaden? skämtar ni eller? så går det inte så bra så börjar ni skicka 5-6 betal-SMS i månaden?

Sluta dölj era avgifter och berätta vad det kostar istället!
Förklara gärna också hur ni kan påstå att det blir minst 12% ränta för låneutgivarna men sedan kan man läsa sig till att det inte finns några garantier alls.
Er affärsmodell ser väldigt skum ut och jag har ännu inte hittat ett enda gott omdöme om er på nätet.
Citera
2011-08-17, 10:59
Medlem
Hej Phoenix07.

Vi har i dagsläget inga avgifter för vare sig långivare eller låntagare. Denna text refererar till en avgift som vi tog av våra låntagare när vi startade vår Svenska verksamhet för ett år sedan.

Efter feedback från våra kunder valde vi att ta bort denna "medlemsavgift".

Tyvärr ligger denna texten kvar i våra avtalsvillkor vilket har skapat förvirring hos många personer.

Vi döljer inga som helst avgifter.

När det kommer till räntan så stämmer det precis som du säger att vi inte garanterar någon avkastning på 12%. Denna siffra beräknas på statistiska uppgifter om återbetalningstid.

Ett sparande hos oss skall ses som en medellångsiktig investering med en horisont på minst 1 år. Under detta år kommer du med största sannolikhet erhålla en avkastning på 12%.
Detta är något som våra nuvarande kunder märkt och utnyttjar.

Hoppas detta svarade på dina frågor och funderingar.

Mvh
TrustBuddy Support
Citera
2011-08-17, 17:40
Medlem
"Vi bekräftar härmed att ditt saldo, SEK 944, hos www.trustbuddy.com har registrerats som inbetalt. Kom ihåg att du får 12 % ränta på allt du lånar ut per tillfälle. Du får gärna öka din insättning när du vill. Det gör du enkelt genom att besöka ”din sida” https://trustbuddy.com/no/login. Logga in och ange det belopp du vill sätta in.
Mvh TrustBuddy, ”buddylending made simple”.

Ovanstående meddelande fick jag från Team TrustBuddy idag. Utan förvarning om någon transaktion. Jag har inte godkänt någon överföring av pengar. När jag loggar in på mitt Loanland-konto är kontobalansen 0 kr. För en vecka sedan var kontobalansen 2 252 kr. Jag har alltså blivit rånad. Av TrustBuddy. Jag har mejlat TrustBuddy via "kontakta oss" och krävt mina pengar tillbaka. Inte bara SEK 944 utan hela kontobalansen på SEK 2 252. Jag betraktar TrustBuddy som kriminella och om jag inte har fått tillbaka mina SEK 2 252 senast på fredag så gör jag en polisanmälan.

TrustBuddys verksamhet är synnerligen tvivelaktig och suspekt och passerar lagens råmärken när pengar bara försvinner från kontot. TrustBuddys "Goodwill" är utplånat och raderat. TrustBuddy kommer att ha stora svårigheter att bygga upp någon slags kundrelation i framtiden. Jag gör inte affärer med kriminella.
Citera
2011-08-22, 15:01
Medlem
mr.laws avatar
Fick samma meddelande. Bockade ur rutan för utlåning redan i vintras. Dessutom är data på mina sidor felaktiga och de svarar inte på mail eller telefon.

Funderar också på att polisanmäla. Mer oseriösa än gamla hästhandlare är Trustbuddy.

Citat:
Ursprungligen postat av burzi
"Vi bekräftar härmed att ditt saldo, SEK 944, hos www.trustbuddy.com har registrerats som inbetalt. Kom ihåg att du får 12 % ränta på allt du lånar ut per tillfälle. Du får gärna öka din insättning när du vill. Det gör du enkelt genom att besöka ”din sida” https://trustbuddy.com/no/login. Logga in och ange det belopp du vill sätta in.
Mvh TrustBuddy, ”buddylending made simple”.

Ovanstående meddelande fick jag från Team TrustBuddy idag. Utan förvarning om någon transaktion. Jag har inte godkänt någon överföring av pengar. När jag loggar in på mitt Loanland-konto är kontobalansen 0 kr. För en vecka sedan var kontobalansen 2 252 kr. Jag har alltså blivit rånad. Av TrustBuddy. Jag har mejlat TrustBuddy via "kontakta oss" och krävt mina pengar tillbaka. Inte bara SEK 944 utan hela kontobalansen på SEK 2 252. Jag betraktar TrustBuddy som kriminella och om jag inte har fått tillbaka mina SEK 2 252 senast på fredag så gör jag en polisanmälan.

TrustBuddys verksamhet är synnerligen tvivelaktig och suspekt och passerar lagens råmärken när pengar bara försvinner från kontot. TrustBuddys "Goodwill" är utplånat och raderat. TrustBuddy kommer att ha stora svårigheter att bygga upp någon slags kundrelation i framtiden. Jag gör inte affärer med kriminella.
Citera
2011-08-22, 20:26
Medlem
Att folk fortfararande går på sånt här. Helt otroligt... Lyser bluff lång väg.
Varför i h-e skulle nån ge 12% avkastning medans alla andra "banker" ger ca 0%
Citera
2011-08-24, 12:01
Medlem
Hej Burzi.

Tack för din fråga och åsikt.

Jag vill börja med att säga tack för att ni väljer att skriva i vår officiella tråd.

Du har inte blivit rånad på något sätt utan alla dina pengar finns kvar. De har bara flyttats från Loanland till TrustBuddy i två omgångar. Detta gör vi i samband med att vi köpte upp Loanland och utlåningsverksamheten i Loanland upphört.

Du har självfallet rätt till att ta ut dina pengar. Vi har även svarat (den 18:e augusti) på det mail som du skickade till oss den 17:e Augusti. Där framkom all information om hur du skall göra för att stoppa all din utlåning i TrustBuddy samt att vi erbjöd att hjälpa dig med inloggningsuppgifter om det var så att du skulle tappat bort dem.

För att ta ut dina pengar ber vi dig logga in på TrustBuddy och göra ett uttag via "din sida". Vi har tyvärr inte själva rätt att gå in på ditt konto och göra ett uttag åt dig.

Det är hemskt tråkigt att du känner som du gör angående vårt varumärke.

Hör gärna av dig till oss på mail Support@TrustBuddy.com eller ring oss på 08 562 596 00 mellan 10-12 samt 13-15 helgfria vardagar.

Ha en fortast trevlig dag.

Mvh
TrustBuddy support
Citera
2011-08-24, 13:21
Medlem
Hej igen Mr.Law

Om du har klickat ur rutan för utlåning i vintras har dina pengar inte lånats ut sen i vintras.

Det är väldigt konstigt att höra att du inte skall ha fått något svar på vare sig mail eller telefonsamtal då vi sitter här hela dagarna och svarar på både mail och telefon.

Då du känner att du inte får de svar på dina frågor på mail är du välkommen att skriva dina frågor här då du vet att du får svar här.

Du kan också skicka ett mail till support@trustbuddy.com så skall du få mitt direktnummer så att du kan få tag på mig direkt.

Det är tråkigt att du tycker att vi är oseriösa, om du inte är nöjd med vår tjänst får du gärna höra av dig så tar vi bort ditt konto.

Mvh
TrustBuddy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in