"Vi bekräftar härmed att ditt saldo, SEK 944, hos
www.trustbuddy.com har registrerats som inbetalt. Kom ihåg att du får 12 % ränta på allt du lånar ut per tillfälle. Du får gärna öka din insättning när du vill. Det gör du enkelt genom att besöka ”din sida”
https://trustbuddy.com/no/login. Logga in och ange det belopp du vill sätta in.
Mvh TrustBuddy, ”buddylending made simple”.
Ovanstående meddelande fick jag från Team TrustBuddy idag. Utan förvarning om någon transaktion. Jag har inte godkänt någon överföring av pengar. När jag loggar in på mitt Loanland-konto är kontobalansen 0 kr. För en vecka sedan var kontobalansen 2 252 kr. Jag har alltså blivit rånad. Av TrustBuddy. Jag har mejlat TrustBuddy via "kontakta oss" och krävt mina pengar tillbaka. Inte bara SEK 944 utan hela kontobalansen på SEK 2 252. Jag betraktar TrustBuddy som kriminella och om jag inte har fått tillbaka mina SEK 2 252 senast på fredag så gör jag en polisanmälan.
TrustBuddys verksamhet är synnerligen tvivelaktig och suspekt och passerar lagens råmärken när pengar bara försvinner från kontot. TrustBuddys "Goodwill" är utplånat och raderat. TrustBuddy kommer att ha stora svårigheter att bygga upp någon slags kundrelation i framtiden. Jag gör inte affärer med kriminella.