Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-24, 14:04
Medlem
Hej Stormaren.

Det är en väldigt bra fråga angående vår avkastning.

Anledningen till att vi erbjuder 12 % ränta per återbetalt lån och en bank erbjuder runt 3 % beror på att vi inte är en bank.

Vi är en aktör som förmedlar kontakten mellan låntagare och långivare. Därför får långivaren 12% i ränta då det är hans pengar som lånas ut.

Det vore väldigt konstigt att vi skulle vara ett "bluff företag" och vara "oseriösa" då vi finns noterade på OMX FirstNorth och därigenom lever upp till alla deras standarder.

Hoppas detta svarar på dina frågor.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2011-08-24, 21:53
Medlem
Om Trustbuddy garantera en avkastning om minst 12% per månad som jag tycker mig utläsa av den skrivning som Trustbuddys representant gör, är det märkligt att det behövs andra personer än ägarna till Trustbuddy som lånar ut sitt kapital. Det måste finnas en hund begraven.
Citera
2011-08-25, 11:24
Medlem
Hej Bandage

Tack för din fråga.

Vi har ingen garanti på våra kunders avkastning. Jag ber dig läsa högre upp i tråden "När det kommer till räntan så stämmer det precis som du säger att vi inte garanterar någon avkastning på 12%. Denna siffra beräknas på statistiska uppgifter om återbetalningstid." samt "vi erbjuder 12 % ränta per återbetalt lån".

Det är inget märkligt att vi inte lånar ut eget kapital. TrustBuddy är verksam inom Peer-to-Peer lending vilket innebär att vi är en aktör som hjälper kunder att låna pengar till andra kunder kunder.
Detta är vår affärsidé och vår nisch på marknaden.

Hoppas detta gav lite klarhet för dig.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2011-08-26, 16:25
Medlem
Haha, keep the good work up dudes.

På Loanland är man nollad och så står det att överfört till Trustbuddy efter ett manuellt
uttag via kundtjänst.

På Trustbuddy står det:
Warning: mysql_real_escape_string(): 13 is not a valid MySQL-Link resource in /home/1/t/trustbuddycom/www/wp-content/db.php on line 785

Warning: mysql_error(): 13 is not a valid MySQL-Link resource in /home/1/t/trustbuddycom/www/wp-content/db.php on line 1119

Diffen mellan uttaget och saldot på runt 500 riksdaler, behöll ni den själva eller ?
Citera
2011-08-27, 16:04
Medlem
Fan va shysst .
Lystring alla FB vänner . Om ni sätter in valfritt belopp på mitt konto på Kaymanöarna , kan ni få 600 % ränta på en kvart . Inga garantier ,men det kan hända.

Ja, folk gör vad dom vill ,men kom ihåg att ni är varnade...

P.s Saab finns också på börsen....
Citera
2011-08-28, 01:11
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Fan va shysst .
Lystring alla FB vänner . Om ni sätter in valfritt belopp på mitt konto på Kaymanöarna , kan ni få 600 % ränta på en kvart . Inga garantier ,men det kan hända.

Ja, folk gör vad dom vill ,men kom ihåg att ni är varnade...

P.s Saab finns också på börsen....

Ja, men inte bilföretaget Men visst, du är väl inte den första som missuppfittat det.
Citera
2011-08-29, 17:49
Medlem
Hej igen No-Trust.

Anledningen till dessa felmeddelanden som du och alla andra TrustBuddies fick upp under helgen när de loggade in berodde på en uppdatering hos en av våra leverantörer. Denna uppdatering kom under helgen då våra tekniker inte jobbade och därför blev detta snabbåtgärdade fel utdraget.

Vi på TrustBuddy ber om ursäkt för detta och vill meddela att alla från idag måndag kan logga in och allt skall vara återställt.

När det gäller dina 500 kr som du menar skall diffa måste jag återigen tyvärr hänvisa dig att kontakta oss då jag inte kan se vad du har för användarnamn härifrån.

Men vi på TrustBuddy garanterar dig att inga pengar skall vara försvunna.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2011-08-29, 17:49
Medlem
Hej Stormaren.

Om du är intresserad av hur vår tjänst fungerar kan du gå in på www.trustbuddy.com och läsa mer där eller kontakta oss så lovar vi att förklara detta för dig.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2011-09-01, 14:05
Medlem
Jag lånade ut pengar till LoanLand en gång i tiden.
Har försökt få ut pengarna från Trustbuddy en tid nu, jag vet att jag har 1100 innestående.
Senast jag försökte få ut pengarna så vetefan vad som hände för nu verkar det som att pengarna är utlånade igen.
Sidan är ju minst sagt under all tänkbar kritik vad det gäller att förstå hur saker och ting ligger till.

Såhär står det.
Ditt saldo är: 1,-
Av detta har vi nu lånat ut 1:00
0,- är låst som säkringsbelopp. Läs mer
Disponibel för återkallelse: 1,-

Summa ränteintäkter: 0,-
Dina totala insättningar är: 1,-
Totalt uttag: 0,-
Beräknade ränteintäkter: 0;

Sedan längre ner står det.
Informasjon om lån fra Loan Land

Dina totala insättningar är 1100.
Av detta är 1000 utlånat över tid.
Ditt saldo är 0

Någon där ute som förstår sig på detta och kan svara på vart mina pengar är och om eller/hur f*n man kan få ut dem?
Citera
2011-09-01, 18:53
Medlem
Hej freakking.

Återkom till oss på support@trustbuddy.com så skall vi kolla upp vad det är som har hänt med ert konto och lösa alla problem.

Mvh
TrustBuddy support
Citera
2011-09-02, 16:29
Medlem
Hej!

Jag anmälde mig som medlem och gjorde en ansökan igår. En kreditupplysning mejlades till mig imorse men sen har inget hänt. Angav önskat belopp vid registreringen. När jag går in på mina sidor har jag ett ärendenummer och status behandlas, man kan inte se några andra detaljer.

Har dels mejlat er samt ringt såväl er nosrska som svenska kundtjänst ca 10 ggr under era öppettider idag utan svar. Har även talat in ett meddelande utan att någon hört av sig samt ej fått svar på mail. Vad beror detta på?

Vad är den maximala tid ni kan ta på er att behandla en ansökan på?

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2011-09-03, 13:37
Medlem
Hej GTG77

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet med din och alla andra kunders ansökningar som kom in under torsdagen och fredagen.

TrustBuddys personal var på möten under dessa dagar och hade tyvärr ingen möjlighet att besvara ansökningar eller telefonsamtal.

Vi är nu tillbaka från mötena och alla ansökningar är behandlade.

Har ni frågor som ni känner är obesvarade ber vi er återkomma på måndag så skall vi hjälpa er.

Tack för att du och alla andra kunder har förstående för det inträffade.

Mvh
TrustBuddy Support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in