Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyye
Ofan, tror jag har fastnat i kunderna som i julas fick 10000krs lån, dubbla 5000krs lån är det ju ingen som har råd att betala tillbaka.. Eller ?

Svårt att veta, du kanske haft otur
Citera
2013-03-26, 17:57
Medlem
Har ingen jättesumma på kontot då man började lite försiktigt
för att se om de skulle ge ngt. Har sedan december gått lite
över 600.- plus.
Det motsvarar lite runt 8% än så länge och faan så mycket bättre
än övriga sparkonton
Citera
2013-03-26, 23:14
Medlem
Pasiphaes avatar
Lite sugen på att pröva detta. Var först osäker men Trustbuddy verkar ju vara seriösa och svara snabbt och bra på frågor i tråden iaf.
Citera
2013-03-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Dolesen.

Välkommen tillbaka till forumet. Det var ett tag sen man såg ett inlägg från dig!

Anledningen till att du får transaktioner i din transaktionshistorik även fast du har utlåningen stoppad beror på våra avbetalningsplaner.

När en kund lägger upp en avbetalningsplan avslutas det gamla lånet och ett nytt avbetalningsplanslån läggs upp. Inga pengar byter alltså plats utan det är enbart en ren administrativ transaktion som sker. Din utlåning är alltså stoppad och inga pengar lånas ut.

Detta är en ny effektiv produkt som TrustBuddy utformat som förbättra återbetalningskvalitén och avkastningen för dig som långivare och hjälpa fler låntagare att klara sina återbetalningar.

Vi har fått väldigt positiv feedback gällande denna produkt och statistiken visar på väldigt positiva resultat.

Mvh TrustBuddy

Det verkar som den ränta som kommer när detta sker kommer med som en intjänad ränta.

Hur kan det komma sig ifall det det bara skall vara en administrativ transaktion?
Har jag inte redan fått ränta från denna kunden en gång tidigare?
Citera
2013-03-27, 17:07
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Hej TB!

Vad händer i Danmark?
Jag får förlust på förlust och endast 0,23% avkastning senaste tre månaderna.

Jag har liknande erfarenheter. Förlusterna är för min del 7 gånger högre för den danska marknaden jämfört med den svenska.

Utefter de svar jag fått från Fb här kommer jag vänta tills det gått strax under 200 dagar efter att lånen löpte ut (alltså 6 mån + 200 dagar) och sen stoppa utlåningen. Då borde jag säkra upp så mina pengar inte lånas ut nåt mer på den marknaden efter att jag fått tillbaka dem minus min del av förlusten. En ren mardrömsmarknad jämfört med den svenska.
Citera
2013-03-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Hej TB!

När kommer kontrolluppgifterna?

Mejlar ni dessa? Kan man läsa dem i inloggat läge?

Dessa uppgifter finns att ladda ner på din sida......men går INTE ATT LITA PÅ

Enligt uppgifterna på min sida så har TB rapporterat in 0:- i ränta till skatteverket.
( och det stämmer, jag har inte plockat ut än enda krona sedan jag började spara på TB för snart 2 år sedan)

Men på min deklaration står det :

Trustbuddy AB Inkomst 248:- Avdragen skatt 104:-

Trustbuddy hur kan det bli såhär ???????

En annan sak som är JÄVLIGT MÄRKLIG är:
Sedan jag stoppade min utlåning fr.o.m. 1 mars så har endast 3 st 100:- återbetalats till mitt konto.

Men i januari så var 12 st 100:- återbetalningar och i februari 13 st......

Jag vet att TB kommer att säga att detta beror på slumpen, men det TROR inte jag på.
Kan det vara så att TB döljer återbetalningar och i smyg lånar ut pengarna igen...
Jag vet, TB kommer aldrig att erkänna detta.

Men visst är det märkligt. Jag tror stenhårt på TB, men när sådant här inträffar så känns det inte bra.
Citera
2013-03-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plura66
En annan sak som är JÄVLIGT MÄRKLIG är:
Sedan jag stoppade min utlåning fr.o.m. 1 mars så har endast 3 st 100:- återbetalats till mitt konto.

Men i januari så var 12 st 100:- återbetalningar och i februari 13 st......

Jag vet att TB kommer att säga att detta beror på slumpen, men det TROR inte jag på.
Kan det vara så att TB döljer återbetalningar och i smyg lånar ut pengarna igen...
Jag vet, TB kommer aldrig att erkänna detta.

Exakt så har det varit för mig med nästan, hade runt 300-500kr återbetalning/dag för 3-4månader sen, nu har jag 300-500kr/2 veckor.. Nåt känns fel
Citera
2013-03-28, 06:52
Medlem
Nu börjar det... Säg adjö till era pengar . En sak som verkar för bra för att vara sann är oftast det.

Bra affärside. Låna in pengar - ta andras pengar och ge "avkastning" till andra för att skapa ett gott rykte - när inlåningen är tillräckligt stor - försvinn till varmare land utan utlämningsavtal. Ett skolboksexempel på hur man lurar folk.
Citera
2013-03-29, 10:33
Medlem
Har som sagt ingen större summa insatt, men visar de sig bara vara en mindre bugg
så kommer allt lösa sig. Då är de skönt att veta att tex Stormaren står utanför så vi andra
långivare delar på mera

Gissar att minst hälften skulle plocka ut sina pengar från den vanliga banken också om den
granskades lika hårt, då ja gissar att de säkerligen har ännu mer skit bakom kulisserna.

Trevlig Påsk!
Citera
2013-04-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Nu börjar det... Säg adjö till era pengar . En sak som verkar för bra för att vara sann är oftast det.

Bra affärside. Låna in pengar - ta andras pengar och ge "avkastning" till andra för att skapa ett gott rykte - när inlåningen är tillräckligt stor - försvinn till varmare land utan utlämningsavtal. Ett skolboksexempel på hur man lurar folk.

Vilket land har Trustbuddy försvunnit till?
Citera
2013-04-01, 17:16
Medlem
ränteinbetalningar och återbetalningar har brakat rejält för mig, verkar som fler har liknande erfarenheter. Verkade av någon märklig anledning inte vara lika kul att betala tillbaka pengarna på just mina lån efter jag slutade låna ut pengarna. Jag har förvisso sett till senaste 12 månaderna grovt räknat 14-15% avkastning. Men sett till senaste 3 månaderna är jag en god bit under 1% och det ser inte mycket bättre ut senaste 6 månaderna heller.. tråkigt.
Citera
2013-04-01, 18:49
Medlem
Gurtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
ränteinbetalningar och återbetalningar har brakat rejält för mig, verkar som fler har liknande erfarenheter. Verkade av någon märklig anledning inte vara lika kul att betala tillbaka pengarna på just mina lån efter jag slutade låna ut pengarna. Jag har förvisso sett till senaste 12 månaderna grovt räknat 14-15% avkastning. Men sett till senaste 3 månaderna är jag en god bit under 1% och det ser inte mycket bättre ut senaste 6 månaderna heller.. tråkigt.

Som Trustbuddy tidigare har sagt så ska man förvänta sig en återbetalningstid på 1 år. Jag stoppade utlåningen i slutet av augusti och nu har jag tagit ut 60 % av pengarna. Så att det tar ett år tror jag stämmer. Annars kan ni som sagt nyttja 90 % spärren..

Jag tror att ni andra få ta det lite lugnt i tråden! Trustbuddy har haft väldigt mycket att göra på sistone med nylanseringar utomlands osv. Men jag tycker också att deras svar tar väldigt lång tid.

Men snälla någon. Har ni problem med skattefrågor, kontofrågor eller liknande. Kontakta dem på telefon istället! Sitt inte och gnäll på Flashback. Jag har en känsla av att de inte tittar här varje dag. Dessutom är de flesta lediga över påsk..

Ha det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in