Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Vad tror ni det är för folk som lånar hos Trustbuddy egentligen?
Det är klart som fan det kommer förluster. 2-3% är förväntat om ni hade orkat läsa.
Själv ligger jag på 0,5% på 1,5år.
En förlust är för övrigt inte permanent, det innebär bara att lånet gått vidare till Kronofogden. Så pengarna kan fortfarande komma tillbaka.
https://www.flashback.org/sp38470311
jag har varit med sen början och den senaste tiden så har det varit minus
Ränta 3 senaste månaderna #
-0,50%
Ränta 6 senaste månaderna #
-19,01%
Ränta 12 senaste månaderna #
4,72%
sen är det ju kapital förluster så det har gått - på det mesta och det där med att det gått till fogden är en myt .. de använder ett Inkassobolag som de är delägare i och som jag spånat så har inga skulder gått till fogden eller blivit ens inlämnade. Så den myten kan vi radera direkt. Skulder avskrivs om de är låga och det finns inget som säger att den skuld är permanent utan det finns en preskribering och på en del så har den redan inträtt.
Men som de skriver så är det en risk att satsa pengar och det framgår att risken är Hög.
förluster nu i maj på kapital är runt 4000:- så det är bara att bita ihop.
Hör med kronofogden så har dom inte att en enda har kommit in från deras inkasso bolag som de uppger är Intum Justitia att det skulle vara så är en kostnads fråga för Trustbuddy då de betalar för en tjänst men på grund av de låga beloppen så avskrivs ärendena i snabbare takt och på Fogden som sakt har de aldrig dragit in en skuld och de vet inte ens om att nått bolag TrustBuddy AB varit med nån indrivning. däriemot så har dom en tjänst som de köper från Intrum justitia och det är kredit kontroll av Låntagare och det är en sak