Jag skulle vilja ha överflyttat dom pengar som står på mitt LL konto till TB kontot och
har skickat meddelande via "hjälp och support" knappen men verkar inte hända något..funkar den alls för dom i sverige när man faktiskt väljer TB i sverige?
Den knappen ska fungera. Jag ska kolla med kundtjänsten vad som har hänt med din fråga och varför den inte blivit besvarad.
Jag kommer se till att LL avdelningen får din begäran och att den blir genomförd så fort som möjligt. Det kommer vara åtgärdat innan mitten av nästa vecka.
Nu får ni ta och skärpa till er på Trustbuddy. Extremt långa svarstider på support-mail samt att era inbetalningsinstruktioner är helt obegripliga. Jag har nu försökt betala in till Spanien-marknaden TVÅ gånger och båda gånger så kommer pengarna fel. Förra gången så gjorde jag helt efter hur jag har gjort tidigare när jag har betalat in till danmark, norde och finland. Ändå kom pengarna fel. Denna gången använde jag er funktion på hemsidan för inbetalning. Då fick jag ett mail som beskrev hur jag skulle göra. Fungerade inte heller.
Varför har era supporttider blivit katastofala? Det första ni bör göra är ju att ta bort "Vi kommer att besvara dig så fort som möjligt, vanligtvis inom 12 timmar" i ert svarsmail som skickas ut per automatik när man mailat in supportärenden. Det känns som ett hån!
Vidare så får ni ta och ändra era instruktioner så att era kunder OCH ni förstår vilken marknad som jag som kund önskar låna ut mina pengar till.
Jag har stoppat utlåningen för ca 7-8 veckor sedan och fick detta idag:
Mar 25th Återbetalat 4872040-234157 100,00
Mar 25th Ränta 4872041-234157 0,01
Mar 25th Lån 4872174-234157 -111,17
För det första, hur kan jag få 0.01kr i ränta på ett 100krs lån???
Och för det andra när jag stoppade utlåningen varför lånas 111.17 kr ut när jag har stoppat? Om detta är någon slags avbetalningen till låntagaren, får jag ränta då? Och om jag inte får det, what?!?!
(Om det där lånet på 111.17kr är en avbetalning efter de 5ggr dom får förlänga så borde jag få ränta, eller? Eller gynnar den avbetalningen enbart trustbuddy.com ?) Det har gått väldigt trögt att få återbetalt några pengar nu det sista trots att jag stoppat utlåningen för ca 7-8 veckor sedan..
I början var det utlåning friskt fram o tillbaka, det stannade av helt så tänk på det nya långivare innan ni börjar använda denna tjänst. Är dock nöjd med avkastningen men osäkerheten just nu känns hög.
Någon annan som har haft utlåning i 6månader+ och känt att återbetalning går alltmer trögsamt och fått dom dåliga låntagarna som tack?
Mina planer var att stoppa utlåningen för att ta ut ca 20% av mina pengar, har kanske kunnat ta ut max 5% på en lång tid.
Går allt fler lån till avbetalning=dåliga låntagare stoppar jag för all framtid.
Uttagen för några månader sen gick nästkommande dag, idag får man vänta 3-7 dagar på att få en bekräftelse bara.
Tror trustbuddy har expanderat i allt för stor fart och glömmer av sina existerande kunder, vi vill få hjälp inom dom 12h som ni säger, inte 3dagar efter.
Jag har inte räknat på några summor, men får fler återbetalningar per dag på mitt svenska konto.
Hur länge har du sparat hos tb ? Jag får tillbaka ca 100-300kr i veckan om jag har tur. om det fortsätter så kommer det ta flera år för mig att få tillbaka,men det hoppas jag inte.
Hur länge har du sparat hos tb ? Jag får tillbaka ca 100-300kr i veckan om jag har tur. om det fortsätter så kommer det ta flera år för mig att få tillbaka,men det hoppas jag inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!