Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
så nu sover du bara "ganska gott"? tidigare skrev du att du sov gott? Din sömn verkar vara lika osäker som TB aktiekurs.

Spanien, Danmark, Polen har minskande utlåning i dagsläget pga dålig avkastning, de startar nya marknader som får inlåning initialt, men det känns lite som ett pyramidspel faktiskt, så länge de inte kan få samma stabilitet på alla marknader som Sve Nor.

det är uppenbart att TB fått bakläxa på en hel del viktiga punkter av FI angående banklicensen, och att dom inte kunnat fixa det på 9 månader borde göra alla aktieinnehavare misstänksamma. Hade jag varit aktieägare i TB hade jag ringt FI och frågat varför det dröjer.... vilket jag naturligtvis gjorde när jag innehade 300.000 st aktier som såldes på snitt 2.10.

Lägg av nu!

Bankerna jobbar ju i flerårs projekt för att få tillämpat regelverket! Det krävs enormt mycket resurser för att bedriva arbetet.
DAnmark, Polen och ... Ja vi får snart höra hur det har gått i Q1. På torsdag kanske redan. Glöm inte att det har kommit in 12,3 miljoner € i december som har absorberats i nya lån under Q1.

Gott, ganska gott eller supergott, sak samma i min definition.

Jag är ledsen för din del som har sålt för tidigt! TB resan slutar inte bara för att du har sålt och är nu skeptisk. Det finns andra som är mer positiva till TrustBuddy och investerar i både aktien och utlåningen.
Citera
2014-04-07, 16:11
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Lägg av nu!

Bankerna jobbar ju i flerårs projekt för att få tillämpat regelverket! Det krävs enormt mycket resurser för att bedriva arbetet.
DAnmark, Polen och ... Ja vi får snart höra hur det har gått i Q1. På torsdag kanske redan. Glöm inte att det har kommit in 12,3 miljoner € i december som har absorberats i nya lån under Q1.

Jag är ledsen för din del som har sålt för tidigt! TB resan slutar inte bara för att du har sålt och är nu skeptisk. Det finns andra som är mer positiva till TrustBuddy och investerar i både aktien och utlåningen.
on du tror TB ska visa vinst i Q1 så lär du bli besviken. Nya systemet och nya sajten är uppskjuten 2 månader till 1:a maj senast jag hörde, vet du hur mycket denna utveckling kostat TB? och vad en 2 månader delay kostar?

förövrigt är TB:s affärsidé lätt kopierbar, bara ett exempel är Savelend som kopierat rakt av och som nu går ut med stor kampanj i Sverige.

det är inte min mening att vara djävulens advokat, bara att få vissa att inse risken i TB.
Senast redigerad av tgv23000 2014-04-07 kl. 16:17.
Citera
2014-04-07, 17:51
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:

tycker du att det är sak samma? att sova ganska gott är detsamma som supergott? förstår du inte ens innebörden av ordet ganska?
Citera
2014-04-07, 18:00
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Men snälla vad har en börskrasch med lån att göra?
P
Till och med TrustBuddy aktien bör klara sig mycket bättre än övriga börsen.
https://www.avanza.se/placera/forum/...b.html#3385986

du är en fullkomlig idiot om du tror att att TB-aktien klarar en börskrasch bättre än börsen som helhet, finns det ens nån köpare i TB vid -50%??
Citera
2014-04-07, 18:04
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
du är en fullkomlig idiot om du tror att att TB-aktien klarar en börskrasch bättre än börsen som helhet, finns det ens nån köpare i TB vid -50%??

kloaxie - nystartat nick som enbart skrivit i denna tråd - trovärdighet noll.
Citera
2014-04-08, 08:30
Medlem
Helt klart mycket stor risk att äga TB-aktien. Mycket som ska bevisas där. Sen TB försvann från denna tråd tycker jag osäkerheten med utlåningen har ökat igen. De verkar köra efter konceptet: sjukt många bollar i luften, inget ordentligt gjort!

Varför går de inte ut med ett nyhetsbrev, eller skriver i sin blogg om hur arbetet med nya sajten går?
Citera
2014-04-08, 09:55
Medlem
Citat:

Ja du lilla vän!

min idioti har varit väldigt lönsam avseende TB. På aktiesidan ligger jag i år på plus med ett belopp som överstiger den likvid som du fick för dina 300 000 aktier samt över 200K i ränta hittils i år på TB kontot.

Så min idiotiska investering bär frukt. Hur är det med dina smarta drag och marknadsföringen av Savelend? Kan du äga aktier där? Vad har du för garantier att du inte blir blåst?

Jag gillar att kunna äga en andel i en sådan verksamhet där jag genom mitt engagemang kan följa upp hur verksamheten fortlöper.

Och jag står fast att TB kommer kunna klara sig bättre än börsen i sin helhet. Bara för att börsen går ner med 50% så måste det finnas aktieägare i TB som vill vräka sina aktier.
Och köpare finns det alltid, det är dock prislappen som avgör.
Så beroende hur väl TB presterar och hur nöjda vi aktieägare är med vad vi får utav vår investering som styr priset på aktien oavsett hur börsen går.

Vad gäller att kopiera affärsidén är det självklart lätt och det är ingen som kan stoppa det men det du inte tänker på är att det kostar att dra igång denna typ av verksamhet. Fördel TB som är etablerat på marknaden som den största aktören av alla och som har råd att marknadsföra sin tjänst!
De nystartade ger sig på djupt vatten utan flytväst och få kommer överleva, så var försiktig!

Trovärdighet???
Du menar alltså bara för att du är reggad i mars förra året och skriver skit lite varstans att tu ska vara mer trovärdig än mig som är reggad i januari i år av just den anledningen att det fanns så många som bara snackade skit om TB. Ni är ett gäng amatörer som bör växa upp och lära er grundläggande principer kring investeringar! Plugga lite mer matte, det skadar inte att kunna, jag lovar dig!

Självklart har TB mycket kvar att bevisa, framförallt rulla ut den nya IT plattformen. Visst försendad, men bättre försenad än halvfärdig och buggig. Kostnad??? Som om de inte höll på utvecklingen förra året med mycket lägre intäktsförmåga än vad de har idag.
Lägg märke till att det i Q1 har funnits ca 140 miljoner kronor mer i kapitalbasen än under Q4 förra året! Bara det borde ge en intäktsökning på över 15 miljoner under Q1 2014. Vi får se vem som har rätt!
Citera
2014-04-10, 22:51
Medlem
Jag stoppade den finska marknaden för drygt 2 månader sedan i och med att jag begärde en överföring till Sverige, på 2 månader samlades det in drygt 500 euro vilket motsvarar ungefär 3,3% av tillgängliga pengarna

Igår ångrade jag mig och bestämde mig istället för att ta ut pengarna då jag tröttnat på Trustbuddy, detta innebär att trustbuddy i mellan perioden låter kontot fungera som normalt och de insamlade pengarna flöt ut till långivare igen, det kan man i högsta grad ha synpunkter på då 10% omedelbart blir låsta, när de vet att jag önskar ta ut och avsluta.

Idag till min stora förvåning har det skett lika stora (lite större) återbetalningar än vad det totalt har skett under den senaste 2 månaders perioden. Kan det verkligen vara en slump? Tycker att det är mer än ett märkligt sammanträffande att dan efter utlåningen startas igen börjar det forsa in återbetalningar och räntor.....
Citera
2014-04-11, 08:47
Medlem
Repus: du är inte den första som uppmärksammat detta fenomen! Det stinker!
Citera
2014-04-14, 12:20
Medlem
Har haft lite diskussioner med representanter från TB, och enligt dessa så finns det en avgift på 50kr för att göra uttag från utländska marknader, dock är överföringar över 5000kr/600EUR avgiftsfria.

Jag kan inte hitta något i villkoren man godkänner för att starta konto om möjligheten att ta ut en avgift för uttag, och som jag har förstått det så ska detta vara gratis?

För övrigt så kan man ju jämföra kundservice med konkurrenten, hos TB har mina mejl "försvunnit" i lokal personals inkorg och inte besvarats på en vecka, jämfört med konkurrenten där jag alltid har fått svar samma dag (en gång på en söndag!).
Citera
2014-04-14, 12:41
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Du kan inte räkna min vän. Kursen är långt under vad den borde stå i oavsett banklicensen. När den väl kommer så kan det bli 5 kronor upp på en gång för då öppnas alla möjliga dörrar för TrustBuddy.
Som det är nu växer ju kapitalbasen finfint lika så växer antalet ansökningar och ökar lånevolymen.

Når TrustBuddy upp till de målsatta 1,5 miljarderna i lånevolym i år har vi med stor sanolikhet en vinst på cirka 100 miljoner. PE tal på < 8.

Räkna själv!
Hej, hur går aktiekursen numera? Jag har inte haft tid o följa den, dock tänkte jag köpa in mej igen vid 1.50
Citera
2014-04-14, 13:24
Medlem
Citat:
Hej, hur går aktiekursen numera? Jag har inte haft tid o följa den, dock tänkte jag köpa in mej igen vid 1.50
https://www.avanza.se/aktier/om-akti...-international
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in