Citat:
så nu sover du bara "ganska gott"? tidigare skrev du att du sov gott? Din sömn verkar vara lika osäker som TB aktiekurs.
Spanien, Danmark, Polen har minskande utlåning i dagsläget pga dålig avkastning, de startar nya marknader som får inlåning initialt, men det känns lite som ett pyramidspel faktiskt, så länge de inte kan få samma stabilitet på alla marknader som Sve Nor.
det är uppenbart att TB fått bakläxa på en hel del viktiga punkter av FI angående banklicensen, och att dom inte kunnat fixa det på 9 månader borde göra alla aktieinnehavare misstänksamma. Hade jag varit aktieägare i TB hade jag ringt FI och frågat varför det dröjer.... vilket jag naturligtvis gjorde när jag innehade 300.000 st aktier som såldes på snitt 2.10.
Spanien, Danmark, Polen har minskande utlåning i dagsläget pga dålig avkastning, de startar nya marknader som får inlåning initialt, men det känns lite som ett pyramidspel faktiskt, så länge de inte kan få samma stabilitet på alla marknader som Sve Nor.
det är uppenbart att TB fått bakläxa på en hel del viktiga punkter av FI angående banklicensen, och att dom inte kunnat fixa det på 9 månader borde göra alla aktieinnehavare misstänksamma. Hade jag varit aktieägare i TB hade jag ringt FI och frågat varför det dröjer.... vilket jag naturligtvis gjorde när jag innehade 300.000 st aktier som såldes på snitt 2.10.
Lägg av nu!
Bankerna jobbar ju i flerårs projekt för att få tillämpat regelverket! Det krävs enormt mycket resurser för att bedriva arbetet.
DAnmark, Polen och ... Ja vi får snart höra hur det har gått i Q1. På torsdag kanske redan. Glöm inte att det har kommit in 12,3 miljoner € i december som har absorberats i nya lån under Q1.
Gott, ganska gott eller supergott, sak samma i min definition.
Jag är ledsen för din del som har sålt för tidigt! TB resan slutar inte bara för att du har sålt och är nu skeptisk. Det finns andra som är mer positiva till TrustBuddy och investerar i både aktien och utlåningen.