Flashback bygger pepparkakshus!
2006-05-09, 13:40
Medlem
Ligger nästan under kyrkbron, östra strandgatan...
Har bara sett dom när jag kört förbi, ingen närmare titt så det kan ju lika gärna vara vad som helst.
Citera
2006-05-09, 18:31
Medlem
bips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe6
Vad är det för "dörrar" som tittar ut mot älven under döblens park?
Dom är ju inte direkt dolda så kanske inte är nåt militärt.

Tyvärr igenmurat numera
Har varit någon form av militär anläggning i två plan, som sedan användes som en teater (Grotteatern).

Här är en bild av insidan från tiden det gick att komma in: http://img176.imageshack.us/img176/4514/dobelns6vs.jpg
Citera
2006-05-09, 20:56
Medlem
Ahaa... Så det var militärt ändå...
Grotteatern känner man ju igen, men tänkte ju aldrig på var det låg eller hur det fick namnet.

Tack för infon.
Citera
2006-05-09, 22:41
Medlem
Citat:
Grotteatern känner man ju igen, men tänkte ju aldrig på var det låg eller hur det fick namnet.

Tack för infon.

Har lite små gobitar i hörnefors :]
Citera
2006-05-10, 14:45
Medlem
adurk-s avatar
Döbelns : D Det stog öppet ganska länge. Var igenspikat till och från, och tillslut murade de igen dörren

Jag ska väl också kunna bjussa er som aldrig hann se stället på en gammal bild därifrån: http://img79.imageshack.us/img79/6305/294uz.jpg

Citat:

Tack för infon.
Någon form av skyddsrum iallafall, har nog använts till lite allt möjligt..

Grotteatern finns fortfarande, men i en helt annan lokal. Kanske därför du känner igen namnet
Citera
2006-05-10, 17:11
Medlem
Värsta danssalongen!!
Men visst måste det väl finnas mycket skoj i I20skogarna...
Citera
2006-05-10, 21:52
Medlem
Citat:
Värsta danssalongen!!
Men visst måste det väl finnas mycket skoj i I20skogarna...

Jomenfan att de finns, hur mkt som helst vettu. går på john bauer ^^
Citera
2006-09-07, 17:57
Medlem
Forevos avatar
UE:are i Umeå?

Någon som är sugen på att utforska lite i Umeå, är själv j*vligt sugen på att börja med UE igen, har gjort det förut men tyvärr har alla mina formateringar gjort att bilderna tillslut försvunnit.

Tänkte höra om det fanns fler UE intresserad i umeå trakten.

Har flera planer bl.a att utforska I20 området (militär), norrbyskär, en hel del ryktade "spökhus" bl.a ett i hörnefors samt gamla fabriken i hörnefors..

Har tyvärr inga polare som är så inne på detta och flesta av dom vågar knappt gå in i ryktade spökhus..

Gärna någon som är vågad, som inte bangar på saker o kan ta egna beslut, har umgåtts med folk förut som vänt och stuckit vilket inte alltid är så kul utan man ska vara överens om hur man ska göra och hur, har suttit i en del "farliga" situationer (fallit genom golv, fått ordentliga sår från saker o ting), kan dock bero på att jag alltid klättrar överallt (Försöka få så bra bilder som möjligt)
Citera
2006-09-10, 01:34
Medlem
Doomeruss avatar
Jag är rikrigt sugen, jag har även några kompisar som är sugen på lite seriös UE. Skulle vara riktigt kul att hitta ettt gäng som kan fara ut på en liten utflykt. Kyrkhamns sjukhus eller umedalens sjukhem skulle vara ganska intressanta "offer" att besöka....
Ursäkta stavningen, har druckit lite för mycket absinth .
Citera
2006-09-19, 01:27
Medlem
Tjenare, en Skelleftekille här, som är lilte nyfiken på UE...
Citera
2006-09-20, 11:39
Medlem
Kunglouies avatar
Hörnefors

Tjenare! Jag är bosatt i Hörnefors serru, men var exakt ligger det beryktade spökhuset som du talar om? :P Är det den gamla vävstugan du talar om eller?
Citera
2006-09-22, 09:12
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunglouie
Tjenare! Jag är bosatt i Hörnefors serru, men var exakt ligger det beryktade spökhuset som du talar om? :P Är det den gamla vävstugan du talar om eller?
Misstänker att det kan vara huset i Ängersjö som åsyftas. Var där under tidigt 90-tal och körde lite anden i flaskan med ett par tjejer.
Ganska oläskigt men passa er för den överväxta brunnen utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in