Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-09, 13:40
Medlem
Ligger nstan under kyrkbron, stra strandgatan...
Har bara sett dom nr jag krt frbi, ingen nrmare titt s det kan ju lika grna vara vad som helst.
Citera
2006-05-09, 18:31
Medlem
bips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe6
Vad r det fr "drrar" som tittar ut mot lven under dblens park?
Dom r ju inte direkt dolda s kanske inte r nt militrt.

Tyvrr igenmurat numera
Har varit ngon form av militr anlggning i tv plan, som sedan anvndes som en teater (Grotteatern).

Hr r en bild av insidan frn tiden det gick att komma in: http://img176.imageshack.us/img176/4514/dobelns6vs.jpg
Citera
2006-05-09, 20:56
Medlem
Ahaa... S det var militrt nd...
Grotteatern knner man ju igen, men tnkte ju aldrig p var det lg eller hur det fick namnet.

Tack fr infon.
Citera
2006-05-09, 22:41
Medlem
Citat:
Grotteatern knner man ju igen, men tnkte ju aldrig p var det lg eller hur det fick namnet.

Tack fr infon.

Har lite sm gobitar i hrnefors :]
Citera
2006-05-10, 14:45
Medlem
adurk-s avatar
Dbelns : D Det stog ppet ganska lnge. Var igenspikat till och frn, och tillslut murade de igen drren

Jag ska vl ocks kunna bjussa er som aldrig hann se stllet p en gammal bild drifrn: http://img79.imageshack.us/img79/6305/294uz.jpg

Citat:

Tack fr infon.
Ngon form av skyddsrum iallafall, har nog anvnts till lite allt mjligt..

Grotteatern finns fortfarande, men i en helt annan lokal. Kanske drfr du knner igen namnet
Citera
2006-05-10, 17:11
Medlem
Vrsta danssalongen!!
Men visst mste det vl finnas mycket skoj i I20skogarna...
Citera
2006-05-10, 21:52
Medlem
Citat:
Vrsta danssalongen!!
Men visst mste det vl finnas mycket skoj i I20skogarna...

Jomenfan att de finns, hur mkt som helst vettu. gr p john bauer ^^
Citera
2006-09-07, 17:57
Medlem
Forevos avatar
UE:are i Ume?

Ngon som r sugen p att utforska lite i Ume, r sjlv j*vligt sugen p att brja med UE igen, har gjort det frut men tyvrr har alla mina formateringar gjort att bilderna tillslut frsvunnit.

Tnkte hra om det fanns fler UE intresserad i ume trakten.

Har flera planer bl.a att utforska I20 omrdet (militr), norrbyskr, en hel del ryktade "spkhus" bl.a ett i hrnefors samt gamla fabriken i hrnefors..

Har tyvrr inga polare som r s inne p detta och flesta av dom vgar knappt g in i ryktade spkhus..

Grna ngon som r vgad, som inte bangar p saker o kan ta egna beslut, har umgtts med folk frut som vnt och stuckit vilket inte alltid r s kul utan man ska vara verens om hur man ska gra och hur, har suttit i en del "farliga" situationer (fallit genom golv, ftt ordentliga sr frn saker o ting), kan dock bero p att jag alltid klttrar verallt (Frska f s bra bilder som mjligt)
Citera
2006-09-10, 01:34
Medlem
Doomeruss avatar
Jag r rikrigt sugen, jag har ven ngra kompisar som r sugen p lite seris UE. Skulle vara riktigt kul att hitta ettt gng som kan fara ut p en liten utflykt. Kyrkhamns sjukhus eller umedalens sjukhem skulle vara ganska intressanta "offer" att beska....
Urskta stavningen, har druckit lite fr mycket absinth .
Citera
2006-09-19, 01:27
Medlem
Tjenare, en Skelleftekille hr, som r lilte nyfiken p UE...
Citera
2006-09-20, 11:39
Medlem
Kunglouies avatar
Hrnefors

Tjenare! Jag r bosatt i Hrnefors serru, men var exakt ligger det beryktade spkhuset som du talar om? :P r det den gamla vvstugan du talar om eller?
Citera
2006-09-22, 09:12
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunglouie
Tjenare! Jag r bosatt i Hrnefors serru, men var exakt ligger det beryktade spkhuset som du talar om? :P r det den gamla vvstugan du talar om eller?
Misstnker att det kan vara huset i ngersj som syftas. Var dr under tidigt 90-tal och krde lite anden i flaskan med ett par tjejer.
Ganska olskigt men passa er fr den vervxta brunnen utanfr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in