Jag och en kompis har blivit lite smtt intresserade av UE
S vi (jag) undrar om det finns ngra roliga/intressanta platser att utforska hr i omrdet? All hjlp uppskattas
Finns det ngot stlle man kan g till om man sjlv vill leta upp platser att utforksa? Lste i en tidigare trd om ngon som sa att man kan g till stadsarkivet och infrskaffa kartor osv. Skulle det vara behjlpligt?
kanske lite sent nu men.. jag har kt flakmoped i tunneln som gr ungefr frn stras gymnasieskola till lidhem, den var ven delad, kommer inte ihg vart den andra tunneln ledde. Kan tnka mig att det var till sjukhuset. Det r ume energi som har hand om dessa tunnlar som de kr fjrrvrme i. Om du tnkt bege dig in i en sdan s stt p dig lngkalsongerna och ta grna en cykel fr annars fr du traska tills du blder!
Kanonbilder, vad r det fr ngot? Ser ut som ett skyddsrum inrett av pundare med frsmak fr MER?
haha.. Ja det r ett gammalt skyddsrum som fr lnge sedan anvndes som teater, det har ocks varit en replokal ett tag tror jag.
Kan ju tillgga att det inte luktade s gott dr inne!
Tjaao.. jag r rtt ny med UE, har vl hllit p i 2 mnader kanske.
Bor i Ume och jag skulle grna veta ngra stllen hr om ngon vet
Har mesta varit i ngra tunnlar och ngra gamla hus..
Hursomhelst, r tacksam fr svar
Tjaao.. jag r rtt ny med UE, har vl hllit p i 2 mnader kanske.
Bor i Ume och jag skulle grna veta ngra stllen hr om ngon vet
Har mesta varit i ngra tunnlar och ngra gamla hus..
Hursomhelst, r tacksam fr svar
tyvrr har jag aldrig varit i Ume p UE besk..
men kan ge dig en kanske hjlpbar sida om den funkar: http://put.se/UUES/
Nr jag bodde dr kallades det frsts inte UE, men det var i alla fall jvligt kul att springa i tunnlarna under sjukhuset/universitetet och p lidhems vrmeverk. Under sjukhuset fanns vergivna rum med gamla obduktionsbord som hade kalkavlagringarna kvar. Kort sagt en hjdare.
Sweet.. Det dr ska jag kolla.
Skn sida phr0zen btw
::EDIT:: Ngra andra stllen i Ume eller i nrheten?
Man kan inte vara s krsen nr det gller UE i ume, fr det finns inte direkt verfld med stllen Men som vanligt s r det bara att leta.. Ngra roliga platser r Teatern, Treudden/Fgelkyrkogrden, Kulvertarna under det gamla mentalsjukhuset p umedalen och Crawlspace..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!