2014-12-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Är det din läkare här i Sverige som är bred att ge injektionerna?

Han säger att han kan göra det. Även fast han inte tror på metoden. Kanske är det bättre att göra det utomlands hos de som har mer erfarenhet av detta? Men är ialla fall så finns ju möjligheten. Som jag har förstått så måste man köra ganska många ggr för att få effekt, det vet jag inte om urologen vill. Men först ska jag göra nya odlingar innan jag tar något vidare beslut.
Citera
2014-12-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Han säger att han kan göra det. Även fast han inte tror på metoden. Kanske är det bättre att göra det utomlands hos de som har mer erfarenhet av detta? Men är ialla fall så finns ju möjligheten. Som jag har förstått så måste man köra ganska många ggr för att få effekt, det vet jag inte om urologen vill. Men först ska jag göra nya odlingar innan jag tar något vidare beslut.

Det vore ju kanon om en läkare i Sverige skulle våga börja med injektioner.. Finns alla förutsättningar här bra kirurger,teknik och möjlighet att tjäna pengar för privata urologer! Skulle han bara få tillex tillgång till dr bahns metoder hur man injicerar sädesblåsorna och rätt blandning av mediciner så skulle jag ställa upp som försöks objekt utan att blinka..
Citera
2014-12-13, 08:19
Medlem
Smärtan är mininal, knappt kännbar. Njuter av livet igen. Sperman är inte gul längre. Däremot har sperman blivit väldigt vit och klumpig. Det jag masserar ut från sädesblåsor har en väldigt klibbig och tjock karaktär. Misstänker svamp även där.

Ett litet tips gällande massage av sädesblåsor. När min blåsa är full så dräneras de bättre av massagen.
Kan även nämna att sen jag började dränera sädesblåsor så upphörde mitt konstanta kissande och smärtan ovan pubisben. Massagen har äntligen blivit lika naturligt inslag i min vardag som att borsta tänderna Dock inget jag skryter om öppet, men känner mig riktigt duktig.

Massage av prostatan gör inte ont längre utan kan svida då frugan sätter hårt tryck. Någon som upplevt samma? Jag ska lägga ut en video på hur jag går tillväga då jag masserar sädesblåsor, har äntligen kommit på hur jag kan vissualisera detta.

Haft sex utan gummi med frugan 2 ggr, därefter har hon fått klåda och irreterade slemhinnor samt blygdläppar. Tydliga symptom för svamp. Nu blir de inge mer av den varan. Hade fan glömt va skönt det är att ha sex utan gummi. Längtar till den dagen jag blir 100 % frisk. Fan va de ska liggas då!
Igår smorde frugan på Canasten på sitt drabbade område, idag symptomfri. Ska prova ja me, återkommer Skulle sluta med antibiotika igår, men fortsätter några veckor till. Passar på att göra lite reklam också, köpte fodrade kallingar av märket h*udini.. störtsköna och värmer riktigt bra!

Och du där ute! Vad du än gör, ge inte upp.
Citera
2014-12-14, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Smärtan är mininal, knappt kännbar. Njuter av livet igen. Sperman är inte gul längre. Däremot har sperman blivit väldigt vit och klumpig. Det jag masserar ut från sädesblåsor har en väldigt klibbig och tjock karaktär. Misstänker svamp även där.

Ett litet tips gällande massage av sädesblåsor. När min blåsa är full så dräneras de bättre av massagen.
Kan även nämna att sen jag började dränera sädesblåsor så upphörde mitt konstanta kissande och smärtan ovan pubisben. Massagen har äntligen blivit lika naturligt inslag i min vardag som att borsta tänderna Dock inget jag skryter om öppet, men känner mig riktigt duktig.

Massage av prostatan gör inte ont längre utan kan svida då frugan sätter hårt tryck. Någon som upplevt samma? Jag ska lägga ut en video på hur jag går tillväga då jag masserar sädesblåsor, har äntligen kommit på hur jag kan vissualisera detta.

Haft sex utan gummi med frugan 2 ggr, därefter har hon fått klåda och irreterade slemhinnor samt blygdläppar. Tydliga symptom för svamp. Nu blir de inge mer av den varan. Hade fan glömt va skönt det är att ha sex utan gummi. Längtar till den dagen jag blir 100 % frisk. Fan va de ska liggas då!
Igår smorde frugan på Canasten på sitt drabbade område, idag symptomfri. Ska prova ja me, återkommer Skulle sluta med antibiotika igår, men fortsätter några veckor till. Passar på att göra lite reklam också, köpte fodrade kallingar av märket h*udini.. störtsköna och värmer riktigt bra!

Och du där ute! Vad du än gör, ge inte upp.

Beskriv gärna hur du går tillväga!
Citera
2015-01-01, 03:39
Medlem
väntar spänt på att få en uppdatering hur det gått med massagen och om du vågat ta ett avbrott från antibiotikan?
Citera
2015-01-04, 21:25
Medlem
Citat:
väntar spänt på att få en uppdatering hur det gått med massagen och om du vågat ta ett avbrott från antibiotikan?

Avslutade kuren den 23/12. Haft ett uppehåll sedan dess med massagen. Vaknar nu helt smärtfri på mornarna, sen runt tolv kommer smärtan smygandes i prostatan. Smärta från sädesblåsor, penis, ovan urinblåsa, mm har försvunnit. Fick ont i prostatan efter sex för nån vecka sen, men det släppte då också under natten. Massagevideo är på g. La allt fundernade på hyllan nu över julen.

Blir nya odlingar nu på onsdag, får ser hur många odlingar jag ska göra. Bör göra 3 st med några dagars mellanrum för att vara på den säkra sidan. Ska även be att få odla på svamp.

Sen så hjälper stretch och avslappning av min spända höft för att få i gång cirkulationen samt att det ger lindring också. Märker att jag pissar mer obehindrat efter ett pass med yoga och höftöppnare. Kört varje dag nu under julledighete. Som jag sagt tidigare så är min höft inte av det mjuka virket, men börjar se framsteg.

Svampen som jag haft problem med har dragit sig tillbaka från förhud och ollon.

Kosttillskotten jag äter nu är 1g querecetin, 30-60 mg zink, probiotika, 2 tbl ahcc samt 6 gram arginine per dag fördelat på morgon och kväll.

Sen har jag börja snusa igen samt dricker ca 2 koppar kaffe per dag. Inte snusat på 3 år men valde att börja igen då de gav lite tröst.. som jag hat saknat dessa små snuttefiltar

Satt och filosofera och kom fram till att kanske de viktigate ingridiensen som jag behöver för att bli frisk från den här skiten verkar vara tålamod, mod och diciplin. Jag kan rekommendera boken, "a road less traveled" för den som är intresserad av personlig utveckling.. boken börjar citatet, Life is difficult.

Gott nytt år!
Citera
2015-01-04, 22:13
Medlem
ok skönt att du har avsevärt mindre symtom nu iallafall.. Ingen kan ju direkt påstå att det är lätt att bli helt fri från kronisk prostatit! Du har troligtvis svamp nu efter så lång kur+ att du masserat regelbundet så antibiotikan haft en hög koncentration ditt den skulle hamna.. Håller tummarna nu för att bakterierna som skapade eländet är borta..
Citera
2015-01-04, 22:15
Bannlyst
Citat:
ok skönt att du har avsevärt mindre symtom nu iallafall.. Ingen kan ju direkt påstå att det är lätt att bli helt fri från kronisk prostatit! Du har troligtvis svamp nu efter så lång kur+ att du masserat regelbundet så antibiotikan haft en hög koncentration ditt den skulle hamna.. Håller tummarna nu för att bakterierna som skapade eländet är borta..

En kronisk prostatit brukar väl bara icke-bakteriell?

Eller har jag fel?

Om vi isf säger att man dragit på sig en lätt prostatit i samband med en klamydiainfektion, kommer en 4 veckors dos antibiotika att lösa problemet eller måste man hålla på so Hajade?
Citera
2015-01-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drjoee
En kronisk prostatit brukar väl bara icke-bakteriell?

Eller har jag fel?

Om vi isf säger att man dragit på sig en lätt prostatit i samband med en klamydiainfektion, kommer en 4 veckors dos antibiotika att lösa problemet eller måste man hålla på so Hajade?

Det är ingen som vet exakt vad som orsakar CPPS men får man kroniskt ont i snoppen och prostatan efter oskyddat samlag eller efter posetivt test så kan man ju ganska snabbt förstå att det inte är en slump..

Sen vilken behandlig och hur länge vet nog ingen att svara på finns inget facit.. Inte heller varför vissa drabbas och andra inte..
Citera
2015-01-04, 22:52
Bannlyst
Citat:
Det är ingen som vet exakt vad som orsakar CPPS men får man kroniskt ont i snoppen och prostatan efter oskyddat samlag eller efter posetivt test så kan man ju ganska snabbt förstå att det inte är en slump..

Sen vilken behandlig och hur länge vet nog ingen att svara på finns inget facit.. Inte heller varför vissa drabbas och andra inte..

Okej. Brukar man få ont i testiklar också eller?
Isf, gör det ont att ta på testklarna? Tänkte på att det är ju prostata som är infekterad och då är det väl inget som drabbat testikeln...
Citera
2015-01-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drjoee
Okej. Brukar man få ont i testiklar också eller?
Isf, gör det ont att ta på testklarna? Tänkte på att det är ju prostata som är infekterad och då är det väl inget som drabbat testikeln...

Många har ont i hela paketet vid prostatit...

Skriv i andra tråden för det här blir Off topic den här tråden handlar om Hajades sjukdom historia..
Citera
2015-01-16, 10:50
Medlem
Väntar svar på den senaste odlingen.

Jag kommer även lämna in en 3-glas odling, samt nytt pcr-dna test på huddingen nästa vecka. I höstas lämnade jag in tre odlingar oberoende av varann till två olika labb för att vara på den säkra sidan. Då hittade de samma bakterie på alla ställen samt även i pcr-dna.

I förrgår va min första symptomfria dag. Stort!

Dagen innan hade jag masserat prostatan samt masserat ljumskar.

Sperman har blivit gulare igen. Ska testa fertiliteten och se om det finns liv i grabbarna. Får se hur lång väntan det är till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in