Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-15, 12:36
Medlem
Jag vill flytta bort från storbylivet och hitta nånting ute mot fjällen där man slipper invandrare, kriminella, knarkare, white trash och allmänt drägg.

Är det någon som vet något om byn hakkas?
Citera
2015-01-15, 13:43
Medlem
Völunds avatar
Har åkt igenom några gånger när jag vart i Gällivare i andra ärenden. Intrycket jag fick var att det verkligen var en stendöd håla, men det kanske är det du är ute efter? Jag skulle nog satsa mer på t.ex Jokkmokk (som också ligger i området).
Citera
2015-01-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Har åkt igenom några gånger när jag vart i Gällivare i andra ärenden. Intrycket jag fick var att det verkligen var en stendöd håla, men det kanske är det du är ute efter? Jag skulle nog satsa mer på t.ex Jokkmokk (som också ligger i området).

Stendöd håla låter helt perfekt.
Citera
2015-01-15, 19:51
Medlem
Är det vinterlivet du är ute efter, eller den fina ensliga miljön med berg?
Tänkte mest att det är ganska långt norrut, bergiga områden längre ner på kartan måste väl finnas.
Mora-trakten kanske?
Citera
2015-01-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Är det vinterlivet du är ute efter, eller den fina ensliga miljön med berg?
Tänkte mest att det är ganska långt norrut, bergiga områden längre ner på kartan måste väl finnas.
Mora-trakten kanske?

Jag hatar dom varma vintrarna och sommrarna här i norrbotten. Hade jag kunnat så hade jag flyttat till svalbard eller liknande.

Mora ligger ju åt helt fel håll. Plus att det bor en massa sörlänningar där.
Allting under umeå är skåne.
Senast redigerad av Desecrated 2015-01-16 kl. 10:25.
Citera
2021-04-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desecrated
Jag vill flytta bort från storbylivet och hitta nånting ute mot fjällen där man slipper invandrare, kriminella, knarkare, white trash och allmänt drägg.

Är det någon som vet något om byn hakkas?

Drägg finns det säkert på alla ställen, och såklart andra också att hålla sig borta ifrån.

Här har du en du ska hålla dig borta ifrån iallafall om det nu inte är så att du redan bor där så känner du säkert till det redan som dom flesta i Gällivare med omnejd.

http://maximus2020.bloggo.nu/Hakkas-Johan/
Citera
2022-04-05, 23:09
Medlem
Vem är läraren som har satt upp kameror i omklädningsrummen i Hakkas skolan?
Citera
2022-04-06, 00:20
Medlem
DeValeras avatar
Verkar att som att det finns det mesta av vad man behöver i orten:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hakkas

I byn finns ett antal småföretag, en butik, kyrka, bensinstation, tatuerare, bibliotek, skola, förskola, gatukök och ett kafé. Byn har också ett badhus.

Jag har för mig att byn har en skidklubb som varit rätt framgångsrik genom åren.
Citera
2022-04-06, 14:39
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Verkar att som att det finns det mesta av vad man behöver i orten:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hakkas

I byn finns ett antal småföretag, en butik, kyrka, bensinstation, tatuerare, bibliotek, skola, förskola, gatukök och ett kafé. Byn har också ett badhus.

Jag har för mig att byn har en skidklubb som varit rätt framgångsrik genom åren.

Intressant. Undrar hur en tatuerare kan gå runt ekonomiskt i en by med 400 invånare?
Citera
2022-04-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Intressant. Undrar hur en tatuerare kan gå runt ekonomiskt i en by med 400 invånare?

Överrepresentation av pack torde vara den närmaste förklaringen, pengatvätt är också en möjlighet.
Citera
2022-04-06, 19:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Förmodligen så är hela byn tatuerade som maorikrigare....

Tatueraren har säkert något ytterligare jobb, och även har kunder från större orter som Gällivare, Malmberget och Koskullskulle.

Jag är förvånad att kommunen har råd att ha ett badhus i byn.
Citera
2022-08-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Förmodligen så är hela byn tatuerade som maorikrigare....

Tatueraren har säkert något ytterligare jobb, och även har kunder från större orter som Gällivare, Malmberget och Koskullskulle.

Jag är förvånad att kommunen har råd att ha ett badhus i byn.

Kanske är så att en i hushållet tjänar bra så en kan vara hemma och bedriva hobby/arbete
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in