Citat:
Ursprungligen postat av
Plastbunker
Sen kan man inte lägga till alla bakterier som hittas. Den enda patogen som odlats fram är e. coli. Otolytica eller enterococcer kan förekomma utan att sjukdom föreligger.
Jo, det finns många alternativ. Sen måste det också vara bättre än placebo. Massage av prostata har ingen klinisk evidens. Det känns säkert som att man gör något, men jämfört med placebo är det likvärdigt i de studier som gjorts. Är själv snart färdig läkare och även jag har prostatit eller vilken etikett man ska sätta på det.
Menar mest att de mest extrema behandlingsalternativen kan skada dig lika väl som hjälpa.
Jag vet inte om dina obehag varierar eller är lika hela tiden? För många där bäckensmärtan går i vågor så kan någon form av muskelrelaxantia hjälpa till att bryta en episod av smärta. Diazepam, baklofen samt Iktorivil har visat sig vara bra symtomlindring.
Obehagen var som värst förra våren och sommaren. Började bli bättre när jag började med vaccine mot e-coli samt åt cedax.
Enterococcus faecalis visade sig först en bit in i denna behandling och då hade jag utfört nästan en månad av ordentlig och nogrann massage av sädesblåsor och prostata. Obs, i tre av varandra oberoende odlingar samt på pcr-dna test. Mitt smärtmaximum har alltid varit i vänster sädesblåsa, som förövrigt har varit väldigt svullen. Det var först när jag började behandla denna patogen i kombination med massage av sädesblåsor och prostata som mina symotom blev avsvärt mycket bättre. Sen om de var en ren slump eller placebo spelar mindre roll.
Vet du hur och i vilken omfattning massagen har utförts i de studier du läst? Vad hade patienterna för diagnos?
Tyvärr så finns det risker finns det med alla alternativ, även att inte behandla alls.
Jag är inne på linjen att infektionen ska behandlas, även om detta i sig är väldigt komplext med problem med antibiotika penetration, biofilm, resistens, förkalkning, isolera patogen, etc. (Jag pratar om mitt specefika fall, inte prostatit i allmänhet.) Sen ska inflammationen behandlas lika mina muskulära problem som föreligger. Sen så

Hur som helst, tack för dina synpunkter, om du har tid för du gärna ägna dig igenom tråden och lämna kommentarer.