2015-01-13, 19:40
Medlem
Hejsan!

Jag gillar skjorta + tröja över stilen, men vet inte ibland vilka färger som man kan matcha varandra med. Till exempel nu har jag en ljus (typ ljus mittemellan mellanblå o ljusblå) blå stickad bondelid tröja, men vet inte vilken färg på skjortan jag ska ha under samt vad för typ och färg på byxorna. När jag har den tröjan utan skjorta kan jag tänka mig att ha svarta byxor, men är fortfarande inte 100% på det. Vilka färger ska jag använda mig utav? Samt tips på andra färger skulle vara uppskattat!

Tack på förhand!
Citera
2015-01-13, 20:56
Medlem
KilledByProffsets avatar
Här hittar du kanske lite inspiration:

https://imgur.com/a/jBlpM

https://imgur.com/a/SRKjs
Citera
2015-01-13, 21:33
Medlem
ApaOnCracks avatar
Ett par blåa jeans eller beiga chinos funkar bra, sen kan du säkert ha gröna m.m. om du är lite modigare. Skulle hjälpa om du länka till tröjan, eller åtminstone en liknande färg? Men en vit funkar garanterat iaf
Senast redigerad av ApaOnCrack 2015-01-13 kl. 21:48.
Citera
2015-01-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Här hittar du kanske lite inspiration:

https://imgur.com/a/jBlpM

https://imgur.com/a/SRKjs

Det där var ju bara skjortor

Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Ett par blåa jeans eller beiga chinos funkar bra, sen kan du säkert ha gröna m.m. om du är lite modigare. Skulle hjälpa om du länka till tröjan, eller åtminstone en liknande färg? Men en vit funkar garanterat iaf

Jag försökte leta efter den på internet men hitta ingen bild på den, men det är en bondelid tröja från lager157, finns i vit (gulaktig), svart och mörkblå. Min är typ ljusblå? Svårt att förklara, kan ta bild på den och lägga upp den inom kort
Citera
2015-01-14, 20:10
Medlem
En bra utgångspunkt är att skjortan är ljusare än tröjan. Lite därför de flesta skjortor är av den ljusare typen (ljusblå, vit, rosa mm.)

Undvik svart, brunt och dylikt.
Citera
2015-01-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
En bra utgångspunkt är att skjortan är ljusare än tröjan. Lite därför de flesta skjortor är av den ljusare typen (ljusblå, vit, rosa mm.)

Undvik svart, brunt och dylikt.

Hur bär du dig åt om du bär en vit tröja då?
Citera
2015-01-18, 18:23
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemTillJul

Jag personligen undviker vita tröjor, men har en ljust beige som är rätt svårmatchad. Om jag ska ha en skjorta under är det i princip bara ljusblått som går hem.

OnT: Ha skjortor som är vita, ljusblå, ljusrosa, vitblårandiga, rutiga osv. Inte svarta, bruna, lila. Tröjorna kan vara marinblå, buteljgröna, svarta, grå, bruna.
Citera
2015-01-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemTillJul

Vita tröjor kan vara svåra. Ljusblå, eller av den mörkare nyansen, funkar och är något jag kör. Ljusrosa likaså. Är rädd att det inte finns många andra alternativ förutom dessa
Citera
2015-01-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag personligen undviker vita tröjor, men har en ljust beige som är rätt svårmatchad. Om jag ska ha en skjorta under är det i princip bara ljusblått som går hem.

OnT: Ha skjortor som är vita, ljusblå, ljusrosa, vitblårandiga, rutiga osv. Inte svarta, bruna, lila. Tröjorna kan vara marinblå, buteljgröna, svarta, grå, bruna.

Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Vita tröjor kan vara svåra. Ljusblå, eller av den mörkare nyansen, funkar och är något jag kör. Ljusrosa likaså. Är rädd att det inte finns många andra alternativ förutom dessa

Men vilken färg anser ni passa bäst med blå tröja? (Samt färg på jeans eller andra byxor är jag tacksam för också!)
Citera
2015-01-20, 17:50
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
Men vilken färg anser ni passa bäst med blå tröja? (Samt färg på jeans eller andra byxor är jag tacksam för också!)

Marinblå tröja passar bra med chinos i t.ex. beige, mullvadsfärg, grå och vit (på sommaren). Färg på skjortan kan vara vit, ljusblå, ljusrosa eller ljusgul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in