2015-01-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Det bästa är att lyckas bo i en stad som har whiskymässor, eller snoka upp en välsorterad pub (Bishops arms är väl största kedjan med vettigt whiskymeny). Problemet med båda är att det är lätt att man glömmer planen och börjar fågelskåda (pricka av exotiska dyrgripar) i stället för att planera sitt nästa köp.

Haha... "fågelskåda" var ett kul uttryck! Måste tänka på det nästa gång jag besöker Bishops. Bishops har en hel del egna buteljeringar som dom gjort i samarbete med Blackadder som är ruskigt prisvärda vissa av dom. Rekommenderas om man har en tråkig kväll!

Annars, om vi hoppar tillbaks på rökspåret igen, så är ju Longrow en av mina stora favoriter.
Den du länkade till skall ju ha ersatt (och vara buteljerad på samma recept som) CV som jag verkligen gillade, har dock inte smakat denna, men när jag frågade Grants eller om det var Pops på destilleriet så hävdade de att så var fallet iaf.
Priset är kanske lite i överkant jämfört med vad den kostar i övriga världen, men då skall man även tänka på att Springbank har en av de högsta produktionskostnader av alla destillerier.
Citera
2015-01-26, 10:57
Medlem
Jag kom över en ny single malt whisky i helgen till samlingen, "The holy spirit of sweden rock" 10 årig speyside, det var en polare som hade den, gav han ett bud på 100kr då jag vet att han inte kunde ngt om whisky eller tyckte om det särskilt mycket :P så fick den för 100kr

Men smaken var inte alls vad jag förväntade mig, det var ingen speciell single malt då den saknade helt eftersmak. Såg nu att den kostar 500kr på SB, men det är den verkligen inte värd :P
Citera
2015-01-27, 07:56
Medlem
Föriövrigt så ser min whisky samling ut såhär just nu

Cragganmore 12yo
Bowmore 12yo
Nikka Yoichi 10yo
Yamazaki 12yo
Holy spirit of sweden rock 10yo
Bushmills 10yo
Glenlivet 18yo
Lagavulin 16yo
Talisker 10yo
Mackmyra Iskristall
Isle of jura Taras Mara
Laphroaig Quarter Cask
Jack daniels bourbon
Jameson blended
Citera
2015-01-27, 13:44
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojo88

Cragganmore 12yo
Bowmore 12yo
Nikka Yoichi 10yo
Yamazaki 12yo
Bushmills 10yo
Glenlivet 18yo
Lagavulin 16yo
Talisker 10yo
Mackmyra Iskristall
Isle of jura Taras Mara
Laphroaig Quarter Cask
Jack daniels bourbon
Jameson blended
Mycket gott där, du
Citera
2015-01-27, 14:19
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:

Cragganmore 12yo
Bowmore 12yo
Nikka Yoichi 10yo
Yamazaki 12yo
Bushmills 10yo
Glenlivet 18yo
Lagavulin 16yo
Talisker 10yo
Mackmyra Iskristall
Isle of jura Taras Mara
Laphroaig Quarter Cask
Jack daniels bourbon
Jameson blended
Vilken är favoriten av dom?
Citera
2015-01-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vilken är favoriten av dom?

Favoriten är Glenlivet 18, därefter Yamazaki 12 & sen Mackmyran
Citera
2015-01-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Mycket gott där, du

Ja där finns några fina använder mest Bushmills 10yo då jag vill spara på dom andra :P
Citera
2015-01-27, 16:14
Medlem
Citat:

Cragganmore 12yo
Bowmore 12yo
Nikka Yoichi 10yo
Yamazaki 12yo
Bushmills 10yo
Glenlivet 18yo
Lagavulin 16yo
Talisker 10yo
Mackmyra Iskristall
Isle of jura Taras Mara
Laphroaig Quarter Cask
Jack daniels bourbon
Jameson blended

Fint startfält det där! En bra blandning mellan olika stilar. Det enda som saknas är bara något sherrymonster.
Vill inte skriva upp min lista.. får bara ångest, vill inte veta hur mycket jag förköpt mig den senaste tiden!
Citera
2015-01-27, 18:29
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Fint startfält det där! En bra blandning mellan olika stilar. Det enda som saknas är bara något sherrymonster.
Vill inte skriva upp min lista.. får bara ångest, vill inte veta hur mycket jag förköpt mig den senaste tiden!
Haha! Kom igen nu. Kanske kan lindra mitt eget dåliga samvete
Citera
2015-01-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul

Hehe, jag har bara samlat sen november förra året
Citera
2015-01-27, 19:37
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
2 nya sorter införskaffades idag

Bushmills 10yo
Mackmyra Iskristall

Hört att den Mackmyran ska vara riktigt bra, om någon annan vet nån god Mackmyra får ni gärna skriva

Jag tycker att Mackmyra rök är deras bästa. Har iof inte smakat alla varianter.

Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Detta kan verka som en nybörjarfråga.
Möjligen för att det är det t.o.m.

Men är det någon som har någon bra whisky att rekommendera för de kvällar när man vill dricka den på ett mindre sofistikerat sätt?
Dvs. i festmiljö.

Alltså en whisky som det på något sätt inte är synd, och ett slöseri att bli full på, men som heller inte är total blaska för den som gillar whisky.
(Således inte för dyr, tack)

Famous Grouse brukar jag använda som en sån typ av kompromiss. Men jag börjar tröttna på den...

Jag dricker mig helst inte full på enbart whisky. Tycker att jag blir tung i huvudet då. Whisky är bäst i små portioner.
Vill jag dricka mycket whisky så blir det troligen någon blended. Nästan vilken som helst men t.ex. ovan nämnda Islay mist. Ganska smaklös i mitt tycke jämfört med malt men en fin blended.
Citera
2015-01-27, 19:46
Medlem
[quote=ganglere2|52044280]Jag tycker att Mackmyra rök är deras bästa. Har iof inte smakat alla varianter.

Då kan jag verkligen tipsa dig om Mackmyra Iskristall himmelskt god :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in