Citat:
Ursprungligen postat av
heson
Det bästa är att lyckas bo i en stad som har whiskymässor, eller snoka upp en välsorterad pub (Bishops arms är väl största kedjan med vettigt whiskymeny). Problemet med båda är att det är lätt att man glömmer planen och börjar fågelskåda (pricka av exotiska dyrgripar) i stället för att planera sitt nästa köp.
Haha... "fågelskåda" var ett kul uttryck! Måste tänka på det nästa gång jag besöker Bishops. Bishops har en hel del egna buteljeringar som dom gjort i samarbete med Blackadder som är ruskigt prisvärda vissa av dom. Rekommenderas om man har en tråkig kväll!
Annars, om vi hoppar tillbaks på rökspåret igen, så är ju Longrow en av mina stora favoriter.
Den du länkade till skall ju ha ersatt (och vara buteljerad på samma recept som) CV som jag verkligen gillade, har dock inte smakat denna, men när jag frågade Grants eller om det var Pops på destilleriet så hävdade de att så var fallet iaf.
Priset är kanske lite i överkant jämfört med vad den kostar i övriga världen, men då skall man även tänka på att Springbank har en av de högsta produktionskostnader av alla destillerier.