2015-02-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Det här är udda, kanske, eller inte. De allra flesta detaljer är i mitt tycke rätt, gillar t o m barstolarna i köket som ser ut som sockerbitar, finns inga direkt fel eller något som är fult, men det blir för mycket på något sätt, kanske att det upplevs bättre irl eller när det är inboat och inte mäklarstädat. Det känns inte som att dom tänkt på försäljning när dom renoverat och troligen skulle jag sträva efter något liknande om jag bott i det huset men ändå känns det tveksamt att jag skulle betala för att leva i det när någon annan gjort allt jobb. Hade jag en kompis som bodde där skulle jag tycka att h*n hade ett jävligt schysst hem, bortsett från jacuzzin då.

http://www.maklarhuset.se/till-salu/...ferrer=hemnet#

barstolar i köket går ju alltid bort.
tycker huset sammanfattas bra av lysslingorna i trappan, utonmhusbubbelpoolen...och lextingtonprodukterna.
känns som att vi är på väg mot kitsch-hållet.
är det förresten klick-golv?
och vad är det för mönster på golvet i badrummet?
Citera
2015-02-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
barstolar i köket går ju alltid bort.
tycker huset sammanfattas bra av lysslingorna i trappan, utonmhusbubbelpoolen...och lextingtonprodukterna.
känns som att vi är på väg mot kitsch-hållet.
är det förresten klick-golv?
och vad är det för mönster på golvet i badrummet?

Men nu får du väl lägga ner? Barstolar i kök går bort, vad ska man annars sitta på när man har en köksö? Vanliga matstolar?
Själv tycker jag mycket ändå såg helt okej ut, enda som gjorde att det blev fel var huset de stoppat allt i.
Citera
2015-02-09, 14:11
Medlem
Ja barstolar vid en köksö är inget som går bort per automatik, det är helhetsintrycket som avgör, om det finns utrymme, vad för materialval man gjort osv. Dessa "sockerbits"stolar passade här och var fina. Jag tyckte däremot att golvet skar sig mot kökets ytval. Fint var för sig men inte ihop.

Ser inga lexingtonprodukter i detta hus, det är lite amerikaflaggor i pojkrummen och det är fullt acceptabelt, det verkar dessutom inte vara lexington heller. Jag vet att det blir en generalisering med att benämna alla flaggtryck eller marininspirerat som lexington men i rätt dos och rätt miljö så är det imo. inget fult även om det inte är min personliga stil. Vi har ju sett i tråden hem där flaggmönster och kuddar med diverse tryck gått som en röd tråd genom varje rum i huset, då blir det överdos och fult i sin helhet.
Att detta skulle närma sig kitsch ser jag inte heller. Näru meetthefockers, nu överdrev du allt lite.
Detta är ju svenne-banan-stil med Ikea-möbler blandat med lite annat och lite mer pengar lagt på köket ist. för något vitt budgetkök.
Citera
2015-02-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Men nu får du väl lägga ner? Barstolar i kök går bort, vad ska man annars sitta på när man har en köksö? Vanliga matstolar?
Själv tycker jag mycket ändå såg helt okej ut, enda som gjorde att det blev fel var huset de stoppat allt i.

hela idén med att sitta och sörpla flingor på barstol vid köksö går faktiskt bort.
ibland är kanske barstol den enda lösningen, t.ex i ettor.
men i ett hus äter man inte på en köksö utan vid bord.
Citera
2015-02-09, 17:44
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
hela idén med att sitta och sörpla flingor på barstol vid köksö går faktiskt bort.
ibland är kanske barstol den enda lösningen, t.ex i ettor.
men i ett hus äter man inte på en köksö utan vid bord.
Barstolar vid en köksö i ett hus har man främst för att matlagningshänga vid, riktigt trevligt och socialt, så de har sitt absoluta berättigande. Här har de valt att ställa dit fyra stolar vilket är helt onödigt då det aldrig kommer att inträffa att det sitter fyra pers där. Ser dessutom trångt och fult ut.
Citera
2015-02-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Barstolar vid en köksö i ett hus har man främst för att matlagningshänga vid, riktigt trevligt och socialt, så de har sitt absoluta berättigande. Här har de valt att ställa dit fyra stolar vilket är helt onödigt då det aldrig kommer att inträffa att det sitter fyra pers där. Ser dessutom trångt och fult ut.

Antalet stolar beror ju helt och hållet på dem som köper stolarna och hur deras familj, liv och umgängeskrets ser ut. Det går alldeles utmärkt att sitta fyra vuxna vid denna köksö, det är precis lika trångt på vilken pub/bar som helst där folk inte bara sitter utan också står vid baren. Denna familj verkar ha två barn och jag kan tänka mig många frukostar som intagits vid baren. I just detta kök så är stolarna inte i vägen annat än vid dammsugningen, tycker inte alls att det skulle sett bättre ut om man tigit bort en eller två av dem.
Senast redigerad av lacrima 2015-02-09 kl. 17:58.
Citera
2015-02-09, 18:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Antalet stolar beror ju helt och hållet på dem som köper stolarna och hur deras familj, liv och umgängeskrets ser ut. Det går alldeles utmärkt att sitta fyra vuxna vid denna köksö, det är precis lika trångt på vilken pub/bar som helst där folk inte bara sitter utan också står vid baren. Denna familj verkar ha två barn och jag kan tänka mig många frukostar som intagits vid baren. I just detta kök så är stolarna inte i vägen annat än vid dammsugningen, tycker inte alls att det skulle sett bättre ut om man tigit bort en eller två av dem.
Det här är ett kök, ingen pub/bar De har säkert suttit alla fyra vid köksön någon gång, typ första dagen de hade stolarna, sedan tror jag inte någon har suttit där, för trångt och bökigt. Pluspoäng för att de dragit fram vatten till ön.
Citera
2015-02-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

hela grejen andas dåligt amerikanskt inflytande och mtv cribs.
döda köksöhänget!

Citera
2015-02-09, 22:04
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ganska maffigt hus: http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...gen-26-6930862

De stora fönsterytorna är väl egentligen ett minus, men i det här huset har de tagits väl till vara genom att man odlar stora stiliga krukväxter som kräver mycket ljus.

Observera särskilt vardagsrummet med bastu mitt i och det kombinerade biorummet och vinkällaren!

Psst... Det är en relaxavdelning.

Men idén att utnyttja del av mörkt biorum till vinförvaring var inte så dum.
Så länge inte glasrutorna påverkar akustiken. Men de ribbade träpanelerna talar för att ägaren vet hur man dämpar ljud.

//Brute
Senast redigerad av Brute 2015-02-09 kl. 22:06.
Citera
2015-02-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det här är ett kök, ingen pub/bar De har säkert suttit alla fyra vid köksön någon gång, typ första dagen de hade stolarna, sedan tror jag inte någon har suttit där, för trångt och bökigt. Pluspoäng för att de dragit fram vatten till ön.

Haha alltså är ni på riktigt? (även andra muppen inkluderat)
Har en köksö hemma, visserligen av dubbla storleken, där vi sitter i stort sett jämt och snackar, äter och kollar tv.... Funkar hur bra som helst och dessutom väldigt trevligt när en står och lagar mat.
Citera
2015-02-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Haha alltså är ni på riktigt? (även andra muppen inkluderat)
Har en köksö hemma, visserligen av dubbla storleken, där vi sitter i stort sett jämt och snackar, äter och kollar tv.... Funkar hur bra som helst och dessutom väldigt trevligt när en står och lagar mat.

klar att det 'fungerar' att äta vid en köksö sittandes på en barstol.
men jag vidhåller att barstol + köksö är en ful och smaklös kombo.
Citera
2015-02-10, 13:07
Medlem
Citat:
klar att det 'fungerar' att äta vid en köksö sittandes på en barstol.
men jag vidhåller att barstol + köksö är en ful och smaklös kombo.

Vi får ju alla tycka vad vi vill och ge uttryck för det men min uppfattning är att du är ganska ensam att tycka att köksö med barstol är en ful, smaklös och amerikanskt påhitt. Vad är förresten automatiskt fel för att det skulle vara inspirerat från amerika (har ingen aning vart köksön ursprungligen kommer ifrån?) vore det bättre om vi satt på renskinn på golvet? Jag tycker det låter mer som att du inte är matlagningsintresserad och därför inser du inte hur roligt det är att laga mat när någon sitter utmed en och kanske hjälper till lite. Förresten behöver man inte ens vara matlagningsintresserad för att uppskatta en köksö...finns ju flera anledningar till varför det är en bra lösning. Kan ju säga att min högsta dröm i köksväg är en köksö med barstolar, med spis och liten vask. I vilket utförande varierar från år till år, skulle jag en dag stå och faktiskt välja ut vilket nytt kök jag ville ha så skulle det bli lätt problematiskt då jag tycker så mycket är snyggt och därför svårt att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in