Ja barstolar vid en köksö är inget som går bort per automatik, det är helhetsintrycket som avgör, om det finns utrymme, vad för materialval man gjort osv. Dessa "sockerbits"stolar passade här och var fina. Jag tyckte däremot att golvet skar sig mot kökets ytval. Fint var för sig men inte ihop.
Ser inga lexingtonprodukter i detta hus, det är lite amerikaflaggor i pojkrummen och det är fullt acceptabelt, det verkar dessutom inte vara lexington heller. Jag vet att det blir en generalisering med att benämna alla flaggtryck eller marininspirerat som lexington men i rätt dos och rätt miljö så är det imo. inget fult även om det inte är min personliga stil. Vi har ju sett i tråden hem där flaggmönster och kuddar med diverse tryck gått som en röd tråd genom varje rum i huset, då blir det överdos och fult i sin helhet.
Att detta skulle närma sig kitsch ser jag inte heller. Näru meetthefockers, nu överdrev du allt lite.
Detta är ju svenne-banan-stil med Ikea-möbler blandat med lite annat och lite mer pengar lagt på köket ist. för något vitt budgetkök.