2015-02-11, 14:23
Medlem
SibirienKalles avatar
Snlla, lt nu detta bli en saklig och vrdad trd!!!

I dagens nummer av Aftonbladet str fljande:

Citat:
Det finns en diskussionstrd p Flashback som heter "Vilken politiker vill du skjuta?".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20297140.ab

Men jag hittar ingen sdan trd hur jag n sker.

Hittar Aftonbladet p? Eller har jag missat nt?

Fyll grna p med fler exempel, men hll er till rena felaktigheter och svva inte ut i en massa lst tyckande om vad som r bra och inte bra med Aftonbladets reportageserie!
Senast redigerad av SibirienKalle 2015-02-11 kl. 14:26.
Citera
2015-02-11, 18:48
Medlem
SibirienKalles avatar
Hr r nsta konstighet. Rubriken p en artikel:

Citat:
Fejkade trd om Mona Sahlins dd

Ngon sdan trd gr inte att hitta p Flashback. Kanske menar dom en av alla dom falska-ryktes-trdar som d och d startas men som snabbt brukar tas bort av moderatorerna.

Har det ens funnits nn falsk-rytkestrd om Mona Sahlin? Nr var det i s fall? Hur lnge fanns den? Skulle ju vara finfint om nn moderator kunde skaka fram litet fakta.

Men falska rykten sprids ju ven till och frn i alla sorters media, ven Aftonbladet. S nr Aftonbladet tar upp detta kackar dom s att sga i eget bo.

Fr vrigt r det ju rtt skoj att familjen Sahlin tydligen lser flitigt p Flashback och ven tror s hrt p allt som str dr r sant.
Senast redigerad av SibirienKalle 2015-02-11 kl. 18:59.
Citera
2015-02-11, 18:59
Medlem
SibirienKalles avatar
Och hr r ytterligare en konstig/felaktig sak:

Citat:
Hoten och hatet mot Mona Sahlin har blivit en del av hennes vardag.... En annan (diskussionstrd) heter "Tror ni att Mona Sahlin kommer att mrdas?"

Men det r inte alls en generell hat-trd. Syftet r faktiskt att fra en diskussion om riskerna fr att Mona Sahlin skulle rka illa ut om hon blev statsminister (det r en gammal trd). Och det r en diskussion som sannolikt ven frts hos SPO och bland ledande socialdemokrater.

ven om det skrivs en del skit i den trden s kommer faktiskt ett antal frsvarare och stller sig p Mona Sahlins sida och allehanda sikter ventileras, t ex dessa:

Citat:
Jag frstr mig faktiskt inte p allt hat. Det tycks som om vissa hr p FB skulle tycka det var roligt om Mona Sahlin blev mrdad eller dog av andra skl. Jag gillar inte Mona Sahlin, socialdemokraterna eller vnstern ver huvud taget. Men steget frn ogillande till hat r fr mig lngt, mycket lngt. FB r fantastiskt p mnga stt men ibland blir det lite pinsamt, faktiskt.

Citat:
Jag r bjd t att hlla med. Visst ska alla sikter vdras, men varfr skulle nn mrda M Sahlin? Bortsett frn att jag inte vill att nn ska mrdas och att jag ogillar politiskt vld s kan jag inte se att nn skulle vinna nt p detta. Sverige skulle inte ndras p ngot stt.
Sen var ju som sagt varken Palme eller Lindh ngra politiska mord utan verk av mentalsjuka/missbrukare.

Citat:
Det r bara de yngre FB:arna som har rvt hatet fr vnstern frn ldre medlemmar och ska leka "vem som hatar vnstern mest lekar" som gjort att mnet med att ta upp Mona-mordet har blivit s aktuellt p FB...

Det r ljligt, det r barnsligt och framfr allt idiotiskt.
Detta visar bara hur korkade dagens ungdomar egentligen r nr de hnger framfr PC:n fr mycket och ter allt som "Naztionlister" sger..

S vad krver Aftonbladet: Att sna trdar bara ska f innehlla "likes"? Eller?

Hr r trden s ni kan lsa sjlva: (FB) Tror ni att Mona Sahlin kommer att mrdas?
Senast redigerad av SibirienKalle 2015-02-11 kl. 19:02.
Citera
2015-02-11, 19:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
S vad krver Aftonbladet: Att sna trdar bara ska f innehlla "likes"? Eller?

Hr r trden s ni kan lsa sjlva: (FB) Tror ni att Mona Sahlin kommer att mrdas?
Det r fullstndigt vedervrdigt att folk skriver snt. ven om skulle avsky en mnniska s r det aldrig okej att nska livet ur ngon. Man mste kunna acceptera att folk tycker och tnker olika utan att brja g ver till rena elakheter.

Sen tror jag knappast att Aftonbladet r ute efter att man bara ska f skriva positivt om ngon, men nr det brjar handla om personliga phopp och rent hat har det faktiskt gtt verstyr. En grns mste finnas ven om man r anonym eller inte.

Vad fr man ut av att skriva att man hoppas att ngon dr? Hur tillfr det ngot till en diskussion?
Citera
2015-02-11, 19:23
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det r fullstndigt vedervrdigt att folk skriver snt. ven om skulle avsky en mnniska s r det aldrig okej att nska livet ur ngon. Man mste kunna acceptera att folk tycker och tnker olika utan att brja g ver till rena elakheter.

Sen tror jag knappast att Aftonbladet r ute efter att man bara ska f skriva positivt om ngon, men nr det brjar handla om personliga phopp och rent hat har det faktiskt gtt verstyr. En grns mste finnas ven om man r anonym eller inte.

Vad fr man ut av att skriva att man hoppas att ngon dr? Hur tillfr det ngot till en diskussion?
Har du lst trden och trdstarten?

Frgestllningen r: "Tror ni att hon blir mrdad nr hon blir statsminister?"

Och det starkaste uttrycket som trdstartaren anvnder r: "Jag ska erknna att jag inte kommer att grta blod om hon lmnar jordelivet."

Det kan knappast rknas som hat. Och det r absolut ingen uppmaning att dda ngon.

Sedan finns det allehanda inlgg i trden. Ngra r frvisso rtt osmakliga, men pfallande mnga frsvarar Mona, tar avstnd frn dem som hatar och r i vrigt tmligen nyanserade.
Citera
2015-02-11, 20:01
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Snlla, lt nu detta bli en saklig och vrdad trd!!!

I dagens nummer av Aftonbladet str fljande:

Citat:
Det finns en diskussionstrd p Flashback som heter "Vilken politiker vill du skjuta?".

Men jag hittar ingen sdan trd hur jag n sker.

Hittar Aftonbladet p? Eller har jag missat nt?

Det verkar vara hittep, jag kan i alla fall inte hitta ngon sdan trd. Det r ocks tveksamt om och var en sdan trd skulle ha funnits. Det skulle vara en listtrd och sdana har svrt att verleva i de flesta delforum eftersom Flashback ska vara diskussion och inte listor.
Citera
2015-02-11, 20:25
Medlem
MeanMEs avatar
Luften brjar g ur deras avsljande med andra ord,
d de mste brja hitta p "fakta" fr att fra artikeln framt.
Citera
2015-02-11, 20:51
Medlem
SibirienKalles avatar
Urskta om jag r tjatig, men nu blir det galet igen, och det p ett rtt komiskt vis: Aftonbladet har just publicerat en TT-artikel som helt felaktigt pstr att Aftonbladet

Citat:
har grvt fram personer bakom hot och phopp p Flashback och funnit svl skogsarbetare som EU-jurister.

Vad jag vet s handlar det bara om en skogsarbetare, samt en utbildad jurist, som dessutom inte r EU-jurist utan assistent t en EU-parlamentariker.

Det vore ju kldsamt om Aftonbladet tminstone orkade kolla igenom de TT-artiklar som handlar om dem sjlva innan de publicerar dem.

Man kanske skulle offerera en kurs i kvalitetstnk till Aftonbladets redaktion?

Artikeln i sin helhet:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle20302325.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in