2015-02-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
"Vi gillar olika" påstår Aftonbladet. På Flashback samlas ju verkligen olika människor med helt olika åsikter för att diskutera. Men det gillar inte Aftonbladet?

Fast att det där med vi gillar olika är nonsens har varit klart sedan dag 1.
Citera
2015-02-12, 07:56
Medlem
Vet inte om detta redan diskuterats men är det Aftonbladet gjort ens lagligt?

De har ju köpt info av en hackergrupp och hackning är inte lagligt?
Citera
2015-02-12, 08:03
Bannlyst
Va klick de får nu aftonbladet alla läsare går mellan Flashback aftonbladet och tillbaka igen klicken måste ju öka undra hur länge de kan hålla på att skriva om Flashback?
Citera
2015-02-12, 08:06
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag står på hans sida. Allt aftonbladet gör är fel. Du har ingen aning om det han skriver är sant eller om det är troll eller sjuka fantasier.

Det är väl därför de ställer frågor till honom, för att se vad det handlar om? AB har all rätt att ställs några enkla frågor.
Citera
2015-02-12, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Och så avslöjades en pedofil. Nu får vi se hur många flashbackare som står på hans sida. Det enda fel aftonbladet gör är att dölja hans ansikte.

Jag ska på föreläsning om 30 minuter och jag kommer att stå på hans sida, en av mina kursare har länkat till artikeln från AB och skrivit väldigt negativa saker om forumet och det kommer att diskuteras i skolan idag.

För att tillägga så tycker jag dock att det var helt korrekt att hänga ut Joel.
Citera
2015-02-12, 08:09
Medlem
Sperssons avatar
.
Nej Aftonbladet.
Allt som skrivs på Flashback har INTE hänt i verkligheten.
Citera
2015-02-12, 08:12
Medlem
cunthunters avatar
Kan vi alla hålla med om att detta var en storm i ett vattenglas?

Två "politiker" och några mobbare, en pedofil och en djurknullare.

RG och Aftonbladet hittade verkligen inget...
Citera
2015-02-12, 08:13
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ännu en registrerad för 10 år sen. Är det någon av de uthängda som har ett konto skapat efter 2008?

Enligt hackningen som RG och Piscatus lyckat samla på sig. Så handlar det om konton från 2010 och längre bak i tiden.

Samtliga konton som reggats efter 2010 ska alltså vara safe.
Citera
2015-02-12, 08:15
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Hur kan de hänga ut en politiker som har uttryckt någonting olämpligt enligt deras normer med följden att han förlorar sitt arbete men inte en pedofil som våldtagit en 11-årig rullstolsburen flicka?!?

Att han förlorade sitt jobb är ju inte aftonbladets fel. SD har ju sin nolltollerans mot rasism.

Hade inte sd ingått i pk åttaklövern så hade dom ju skitet i om han tyckte invandrare och vänstermuppar är läbbiga..
Citera
2015-02-12, 08:17
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag ska på föreläsning om 30 minuter och jag kommer att stå på hans sida, en av mina kursare har länkat till artikeln från AB och skrivit väldigt negativa saker om forumet och det kommer att diskuteras i skolan idag.

För att tillägga så tycker jag dock att det var helt korrekt att hänga ut Joel.

Jobbigt läge då du nu hänger ut dig för din klass att läsa all din posthistorik..

Men starkt att visa att alla på Flashback inte är mobbande rasister utan faktiskt står för sina åsikter..
Citera
2015-02-12, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Jobbigt läge då du nu hänger ut dig för din klass att läsa all din posthistorik..

Men starkt att visa att alla på Flashback inte är mobbande rasister utan faktiskt står för sina åsikter..

Jag har dock inte pedofili, djursex och dylikt skit som jag bör skämmas för i min posthistorik så det blir inte särskilt jobbigt.
Citera
2015-02-12, 08:21
Medlem
Att AB inte gillar FB är inget nytt, det hänger ihop med en rad händelser de senaste 10-15 åren.

AB gillar inte hackers, piratkopiering eller Flashback.

Databasen hackades nog för minst sex år sedan.

Otherland i olika versioner och skepnader har skrivit ett bra tag i forumet och varit med sedan papperstidningens dagar, är man tillräckligt nördig vet man varifrån namnet kommer.. Vi hackade på IBM med strålande skärmar och spelade på stora mjuka disketter..
vi är alltså fler bakom det här aliaset, men hur många och vilka vet jag inte längre.
Ska jag bli anklagad för något en pensionär i Skåne skrev för åtta år sedan?
Hela syftet är ju så klart att man ska kunna skriva vad man vill och ingen vet om det är sant eller vem som skrivit.
Jag har ingen aning om hur det utvecklats eller vilka åsikter andra har.

Ibland har jag känt att det gått till överdrift, jag hänger mest på A&B och tex arbogafallet med de icke-sekretessade obduktionsbilderna av barnen kändes lite...
Eller när vittnen hängs ut.
Men där är det myndigheter som borde maskera de handlingar som är känsliga.
De har inte hängt med.

Peddon kollar jag inte, är liksom inte in på de sidorna
Känner ju ingen empati med pedofilen och djursextypen öht men eftersom jag inte måste gå in och läsa skiten har jag inte brytt mig om att den finns där.

Vad är det som är så skrämmande med absolut yttrandefrihet?

Är det ok att håna en namngiven person?
Inte helt okej nej, tex barnprogramledaren var det ju inte konstruktivt alls utan bara elakt..
det är svårt att veta var gränsen går, Aftonbladet har ju själva hånat lite här och där.
Jag gillar inte dessa personer/handlingar men lika ska det väl ändå vara?
Tex KimYoungUn gillar man ju inte, men Aftonbladet ju har hånat honom i text och bild, de hänger ut och maler folk lite hur som. De gör reportage som de vet kommer ge personen hån, de vinklar gärna det smaskigaste om personer i dokusåpor tex..
Aftonbladet skrev mkt om Skelettkvinnan tex.
De är jättebra på att utnyttja svaga människor i olika livssituationer för att få en intervju de personerna sedan kanske ångrar.

Granskningen känns som ett sätt att kämpa för mindre yttrandefrihet.
Samtidigt hyllar de karikatyrer av profeten vilket kränker en massa människor.

Dubbelmoral alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in