• 2
  • 3
2015-02-10, 09:57
Medlem
jaget84s avatar
Helgen har passerat och vardagen har börjat igen.. Armen känns bra nu, tränade inget i helgen, vilket känns nu då jag inte orkar lika mycket, denna gång blev det 20 kg bänkpress 10*4 rep, iofs har jag försökt mig på 15*3 rep tidigare och det har inte gått så bra, så jag kanske kan se mig lite som lyckad nu?

I söndags så blev det en fuskdag, då var det typ 6 godisar, två nävar chips, en flaska (33 cl) julmust och en energidricka.. Men det allra godaste var riset till korvstroganoffen. Jag vet att det tar en vecka att komma ikapp igen och komma in i ketos, men det var det värt, just då. Jag får se resultaten på söndag, denna vecka troligtvis med mindre träning och striktare mat.
Citera
2015-02-14, 09:06
Medlem
jaget84s avatar
Träningen har flutit på ganska bra denna vecka tycker jag, blir troligtvis styrka både idag och imorgon. Eftersom att jag fuskade med lchf förra veckan så har kroppen inte kommit ikapp än, och vikten står på 89,2 tyvärr :-( men jag fortsätter på :-)
Citera
2015-02-19, 09:58
Medlem
jaget84s avatar
GAAHHHH!! Jag har börjat svacka något så enormt, inte blivit någon träning alls och känner mig helt omotiverad med LCHF.. För att komma tillbaka på banan ska jag börja i olika steg, tills jag känner mig stabil i ett steg går jag vidare på nästa:

När det gäller steg ett och två så börjar jag med LCHF:en, jag kommer iväg i helgen för att köpa en ny våg, och vill inte vänta tills dess.

- Börja ordentligt med strikt LCHF igen, kickstarta viktnedgången och inte börja med grönsaker som substitut för pasta/ris osv..
- Köpa en ny våg, den hjälper mig i motivationen, när jag ser att jag går ner.
- Börja med axelträningen igen, enligt "recept", dagligen. Den började tappas när jag började spela tv-spel istället (just hittat asphalt 8 i Windows apps, skitkul! Men nackdelen är att jag kan fastna med spelandet i 4-5 timmar )
- Följa "receptet" från sjukgymnasten, styrketräning 2 ggr i veckan och inte gå för hårt ut.

Jag ska iväg med jobbet i mars, som jag tror jag nämnt tidigare, tills dess vill jag gärna ha mina rutiner som gör att jag mår bra. Det blir lättare att försöka hålla kvar dessa, eller komma in i de om jag tappat de allt för mycket.

Jag sa även till pojkvännen att han får ta och börja med sin träning igen, det hjälper mig i motivationen med.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in