Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-03-12, 20:04
Medlem
Som rubriken lyder så funderar jag på om det finns nått belägg för att det är bra att äta proteinbarer o vilket märke är bäst o när är det bäst att ta en bar i så fall?!

Själv så tar jag en proteinbar direkt efter att jag har styrketränat, märket är Quest proteinbar med smak av peanut chocolate butter dvs 60 grams bar med ska tydligen vara 20 g proteiner o "bara" 160 kcal per bar av denna sort.

Vet inte om de hjälper muskeluppbyggnaden så extremt mycket men dessvärre är de riktigt goda o eftersom jag inte äter godis blir det här ett " bra" substitut efter varje pass

Så hur o vad äter ni o vad tycker ni om dessa barer oavsett märke/fabrikat?!
Citera
2015-03-12, 20:09
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
Som rubriken lyder så funderar jag på om det finns nått belägg för att det är bra att äta proteinbarer o vilket märke är bäst o när är det bäst att ta en bar i så fall?!

Själv så tar jag en proteinbar direkt efter att jag har styrketränat, märket är Quest proteinbar med smak av peanut chocolate butter dvs 60 grams bar med ska tydligen vara 20 g proteiner o "bara" 160 kcal per bar av denna sort.

Vet inte om de hjälper muskeluppbyggnaden så extremt mycket men dessvärre är de riktigt goda o eftersom jag inte äter godis blir det här ett " bra" substitut efter varje pass

Så hur o vad äter ni o vad tycker ni om dessa barer oavsett märke/fabrikat?!
De flesta proteinbars är som godis med extra vassle i. Jag käkar goodlife bars från gymgrossisten ibland men rekommenderar wheyprotein-shakes som proteinkälla efter träningspassen, om du tänkte äta dem ofta.
Citera
2015-03-12, 20:15
Medlem
Bars är slöseri på pengar, eaa eller vassle är mer kostnadseffektivt.
Bättre att baka sina egna isåfall

https://www.youtube.com/watch?v=cEft2EUTz9I
Citera
2015-03-12, 20:34
Medlem
Quest bars är nr.1 för mig!! Specielt smakerna

Raspberry and white chocolate
apple pie
Cinnamon bun
Citera
2015-03-12, 21:11
Medlem
Flyer6s avatar
Proteinbars = Godissubstitut.

Atkins brownie FTW. Quest med bitar i är najs med, men den klår fan inte Atkins i smak!
Citera
2015-03-12, 21:29
Medlem
weiskorvs avatar
Goodlife i smakerna Bluberry Delight (tror jag den heter) och Mint Temptation. Som mellanmål eller som godissubstitut. Det är ju gott som faen!
Citera
2015-03-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Proteinbars = Godissubstitut.

Atkins brownie FTW. Quest med bitar i är najs med, men den klår fan inte Atkins i smak!

skrev ju att jag äter en proteinbar efter träningen o har den lite som godis substitut
Citera
2015-03-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
De flesta proteinbars är som godis med extra vassle i. Jag käkar goodlife bars från gymgrossisten ibland men rekommenderar wheyprotein-shakes som proteinkälla efter träningspassen, om du tänkte äta dem ofta.

Ja jag har sån där shakes oxå men problemet för mig delvis är att min pyttelilla om opererade magsäck har lite svårt att få i sig all den mängd vätska utan att det vill komma tillbaka upp igen
Citera
2015-03-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadskamanhetanuda
Quest bars är nr.1 för mig!! Specielt smakerna

Raspberry and white chocolate
apple pie
Cinnamon bun

bara älskar peanut chocolate butter baren, dessutom är den kalorisnålast

de du tycker om är säkert supergoda MEN innehåller för mkt kalorier för min del
Citera
2015-03-12, 21:49
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Har ingen speciell. Inte någon nödvändig produkt, men jag väljer dem framför snickers eller liknande till fredagsmyset...
Citera
2015-03-12, 22:20
Medlem
Började träna för inte alls länge sen och har endast ätit gainomax proteinbars (mint&choklad, toffifee(?) )

Tyckte båda var ganska äckliga, framförallt mint & choklad. Väntar på att få hem mitt vassle80 nu
Citera
2015-03-13, 08:49
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
skrev ju att jag äter en proteinbar efter träningen o har den lite som godis substitut

Jag talar bara för mig själv, mina ord är ingen universell lag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in