Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 14:07
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Till skillnad mot TS är jag inte säker på att det handlar om en konspiration mot Åkesson, även om jag inte vill utesluta det. Men jag hoppas verkligen att partiets strategiker och taktiker gör en ordentlig utvärdering var det blev så fel, och hur liknande misstag ska förhindras framöver.

Partiet strateger verkar gång på gång "missbedöma" hur media kommer behandla SD och deras företrädare. Det är väldigt enkelt att förutspå hur ett deltagande i Skavlan, denna orm, kommer sluta. Antagligen har partiledningen gjort detta mot Åkessons läkares inrådan, och det hade vart väldigt intressant att veta just vilka det var inom partiledningen som var mest positiva till det hela. Jag tror att man med all säkerhet hittar Mattias Karlsson där.
Citera
2015-03-28, 14:11
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komonlus
Mobbning? Du tycker inte att han i egenskap att partiledare ska klara av frågor om sin politik?

Jag tycker det är högst ironiskt hur alla förväntar sig att det ska daltas med honom, till en sådan grad när tonläget från samma anhängare är något helt annat mot vuxna och barn som precis kommit från krig efter att ha bevittnat halshuggningar av sina närstående. Ser ni inte ironin?

Problemet var ju att han inte fick frågor om sin politik, utan frågor om enskilda företrädares agerande. Som om Skavlan skulle intervjua en imam och fråga varför så många muslimer våldtar, då hade hela mediesverige gått bananas. Nu prisar de istället Skavlan, fyfan
Citera
2015-03-28, 14:25
Medlem
Förstår inte att man kan tycka Jimmie Åkesson gjorde en dålig insats, den var helt OK. Det man bör ifrågasätta sig är hur en annan partiledare skulle ha skött sig om den fick likadana frågor. Sanningen är ju "rasister" finns i alla partier, även vänsterpartiet t.ex.

Att sedan skriva "Give them hell" är inte heller fel. Det var ett personligt meddelande till en vän (Björn Söder). Hur i helvete man kan vara så fullständigt idiotiskt fittblåst upp i röven att man på något sätt anser sig ha rätt att döma hur två stycken vänner kommunicerar med varandra visar på deras inkompetens.

Här har vi majoritet som aktivt snackar skit, förstör och mobbar full-vuxna människor bara för deras åsikter att våra ekonomiska resurser ska primärt gå till våra barn och inte till några utlänningar som aldrig har betalat in några skattepengar - det är att vara sinnessjuk.

Givetvis så gjorde Sverigedemokraterna rätt att rösta ner Sossarnas skit-budget. Så många människor som de skadar och hjärntvättar att tro på deras sosse-sjuka.
Citera
2015-03-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Förstår inte att man kan tycka Jimmie Åkesson gjorde en dålig insats, den var helt OK. Det man bör ifrågasätta sig är hur en annan partiledare skulle ha skött sig om den fick likadana frågor. Sanningen är ju "rasister" finns i alla partier, även vänsterpartiet t.ex.

Att sedan skriva "Give them hell" är inte heller fel. Det var ett personligt meddelande till en vän (Björn Söder). Hur i helvete man kan vara så fullständigt idiotiskt fittblåst upp i röven att man på något sätt anser sig ha rätt att döma hur två stycken vänner kommunicerar med varandra visar på deras inkompetens.

Här har vi majoritet som aktivt snackar skit, förstör och mobbar full-vuxna människor bara för deras åsikter att våra ekonomiska resurser ska primärt gå till våra barn och inte till några utlänningar som aldrig har betalat in några skattepengar - det är att vara sinnessjuk.

Givetvis så gjorde Sverigedemokraterna rätt att rösta ner Sossarnas skit-budget. Så många människor som de skadar och hjärntvättar att tro på deras sosse-sjuka.

Framförallt måste Åkesson få professionell mediaträning. Att umgås med media är ett måste för varje politiker. En slipad politiker vet vad hen ska säga till media och framförallt - vad hen inte ska säga!
Det finns utmärkta kurser i mediaträning. Åtskilliga SD-politiker bör gå dem!
Vidare säger en klok politiker vad väljarna för tillfället vill höra. Vilket långt ifrån alltid är vad entusiaster och idealister i det egna partiet gillar. Att hålla stollar och hetsporrar inom SD i tukt och förmaning är en av partiledarens viktigaste uppgifter. SD-ledningen ska självklart anlita Expo för att hålla koll på antisemiter, rasister, muslimofober, nazister och andra extremister inom partiet. Sådana figurer spelade en viss roll under SD:s långa uppbyggnadsperiod. Detta sekteristiska stadium är över nu. Partiet måste anpassas till sin parlamentariska roll och det mediaklimat, som då gäller. Idag är SD inte längre betjänt av extremister och andra märkliga "sverigevänner" från kamp-och uppbyggnadsperioden. Nu handlar det om att anpassa partiet till den parlamentariska demokratin och dess spelregler.
Åkesson är antagligen rätt man för uppgiften. En sk "stark nationalistisk ledare" vore rena katastrofen.
Citera
2015-03-28, 15:43
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
I retrospekt så är det ju tydligt att framträdandet i Skavlan var ett taktiskt misslyckande för SD. I stället för den mysiga stämning som Skavlan brukar erbjuda makthavare så var det en blek Åkesson som mötte en Skavlan som inte dolde sitt förakt.

Ingenstans fördes ett samtal om partiets politik, istället blev det tröttsamt tjat kring vad uteslutna partigängare sagt eller inte sagt.

Givetvis så blev det också en tittarstorm mot SVT:s webbsida i går kväll. Och detta kommer lika givetvis att utnyttjas av landets fiender för att säga "näthat, offerkofta o.s.v.".

Hade detta kunnat förutses? Ja, jag anser att det är rimligt att detta scenario borde ha förutsetts av partiets taktiker. En bättre lösning hade kanske varit att ge en längre intervju för Avpixlat för publicering under fredagskvällen.

Till skillnad mot TS är jag inte säker på att det handlar om en konspiration mot Åkesson, även om jag inte vill utesluta det. Men jag hoppas verkligen att partiets strategiker och taktiker gör en ordentlig utvärdering var det blev så fel, och hur liknande misstag ska förhindras framöver.

Jag trot du har fel i din analys. Desto rabiatare media blir mot Åkesson i dagens allt mer upplysta samhälle i frågan, ju fler förbannade Sjuklövern-väljare som byter. JÅ var dessutom inte dålig igår. Han borstade av sig sådant han och partiet inte står för och var väldigt tydlig med det.

Men ... Det går liksom inte ens att säga invandring i nivå med grannländerna utan att bli kallad rasist. Samtidigt höjs skatterna för att 400-500 000 asylsökande ska komma under kommande år. Folk är inte korkade, därför växer SD.

Tror du underskattar det som hela tiden byggt upp SD:s väljarantal, dvs förnekelsen att ANTALET invandrare är och förblir problemet för vårt samhälle. Vi kan inte ta hand om alla som vill komma hit. Framförallt inte ekonomiskt.
Citera
2015-03-28, 16:01
Medlem
katzensvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Jag trot du har fel i din analys. Desto rabiatare media blir mot Åkesson i dagens allt mer upplysta samhälle i frågan, ju fler förbannade Sjuklövern-väljare som byter. JÅ var dessutom inte dålig igår. Han borstade av sig sådant han och partiet inte står för och var väldigt tydlig med det.

Håller med, tyckte han skötte det absolut godkänt. Tycker att han visade en mer mänsklig sida, istället för att bara vara en politiker med en uppsmaskad hal fasad. Han blev uppenbart irriterad på de dumma frågorna som haglade. Istället för att agera politiker var han en människa som svarade som nog många människor hade gjort om de hamnat i samma situation. Att tänka att partiet inte alls räknat med detta eller att det är ett misslyckande för dem tror jag inte är helt rätt. Jag tror att det är tvärtom.
Citera
2015-03-28, 16:35
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
I retrospekt så är det ju tydligt att framträdandet i Skavlan var ett taktiskt misslyckande för SD. I stället för den mysiga stämning som Skavlan brukar erbjuda makthavare så var det en blek Åkesson som mötte en Skavlan som inte dolde sitt förakt.

Ingenstans fördes ett samtal om partiets politik, istället blev det tröttsamt tjat kring vad uteslutna partigängare sagt eller inte sagt.

Givetvis så blev det också en tittarstorm mot SVT:s webbsida i går kväll. Och detta kommer lika givetvis att utnyttjas av landets fiender för att säga "näthat, offerkofta o.s.v.".

Hade detta kunnat förutses? Ja, jag anser att det är rimligt att detta scenario borde ha förutsetts av partiets taktiker. En bättre lösning hade kanske varit att ge en längre intervju för Avpixlat för publicering under fredagskvällen.

Snarare ett taktiskt misslyckande för Skavlan. Åkesson får mest sympati av folk, det tas inte väl emot i folklagren att börja angripa en person som fortfarande är sjukskriven på det här sättet i ett program som inte ens är ett debattprogram om politik. Det finns vedertagna förväntningar på vad man en medverkan i Skavlan ska handla om, både bland tittare och deltagare och här gick det fullständigt överstyr på ett sätt som var direkt pinsamt.

Det har som sagt varit andra politiker och partiledare med tidigare, även från kontroversiella partier, där det hela skötts på ett professionellt sätt. Man behöver ju inte gilla enskilda individer eller deras politiska partier men i ett TV-program av underhållningstyp som går på en fredagskväll väntar man sig ju att det hela ska vara någorlunda sansat och handla om personen som bjudits in.

Nu hade Jimmie Åkesson bevisligen bjudits in till programmet för att göra en allra första intervju med media om sina personliga problem och sin sjukskrivning. Det ser ju verkligen inte bra ut att det första man gör är att börja angripa Sverigedemokraternas jävla politik och börja anklaga Åkesson (som dessutom varit borta sedan valet) för en massa saker.

Det är många som undrar - i synnerhet i vårt grannland - vad fan Skavlan håller på med, och varför han inte kan uppföra sig på ett anständigt sätt gentemot en gäst han själv bjudit in. Om han inte vill ha Åkesson där så får han väl plocka in en annan gäst istället då, men så här bär man sig inte åt.
Citera
2015-03-28, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Instämmer. Man kan tycka att de borde ha ett bättre omdöme vad gäller vilka program men deltar i. Tanken är att man ska normalisera Åkesson och då passar ett dylika program bra, men just Skavlan är jag extremt skeptisk till. Och jag verkar vara en av få som ogillar Skavlan, för uppenbarligen är många på forumet chockade över hur han betedde sig.

Jag har alltid tyckt att Skavlan är en råtta, som vänder kappan med vinden och slickar uppåt. En jävligt inställsam och slug människa verkar han vara, och det trodde jag, i min enfaldighet, var en allmän uppfattning om muppen.
Bra sagt, han visade noll sympati och godmodighet till Åkesson. Det är skillnad på folk och folk verkar det som, det syntes att Skavla såg ner på Åkesson och försökte få Jimmie i dålig dager. Vi vet ju hur bra norrbaggen klemar med andra gäster, detta fick mig bara att må illa när man jämför.
Citera
2015-03-28, 16:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Jimmie Åkesson står bakom beslutet, han själv är som alla vi andra mogen och självständig.

Intervju utföll som man förväntade sig. Skavlan slipper säkert mer kritik även om ingen tar tillbaks något.
Citera
2015-03-29, 01:57
Medlem
Czarens avatar
Citat:
En bättre lösning hade kanske varit att ge en längre intervju för Avpixlat för publicering under fredagskvällen.
Problemet där är väl att de flesta som inte redan röstar på SD inte läser avpixlat och därför inte kommer läsa den mer "nyanserade" intervjun.

EDIT:
Jag finner det YTTERST komiskt att SD-are här på flashback som faktiskt gör skillnad på folk och folk blir kränkta när deras golden boy tvingas äta upp tillbakakakan på prime time.
Citera
2015-03-29, 03:10
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
I retrospekt så är det ju tydligt att framträdandet i Skavlan var ett taktiskt misslyckande för SD.

Citat:
I stället för den mysiga stämning som Skavlan brukar erbjuda makthavare så var det en blek Åkesson som mötte en Skavlan som inte dolde sitt förakt.

Jaaaaaa precis Jag frågar bara; har detta någonsin varit till Sverigedemokraternas nackdel?

Sverigedemokraterna 2018
Senast redigerad av thewellovedone 2015-03-29 kl. 03:37.
Citera
2015-03-29, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Partiet strateger verkar gång på gång "missbedöma" hur media kommer behandla SD och deras företrädare. Det är väldigt enkelt att förutspå hur ett deltagande i Skavlan, denna orm, kommer sluta. Antagligen har partiledningen gjort detta mot Åkessons läkares inrådan, och det hade vart väldigt intressant att veta just vilka det var inom partiledningen som var mest positiva till det hela. Jag tror att man med all säkerhet hittar Mattias Karlsson där.

Eller så kanske de visste exakt vad de gjorde?
SD har gått ut och tackat Skavlan, strax efter programmet rasade det in medlemsansökningar till SD. Det var nog mer än en icke-SDare som fick nog verkar det som.

"Rusning efter Skavlan"

Länk till Facebooklänken finns i texten som tar upp detta här:

http://petterssonsblogg.se/2015/03/2...t-och-skavlan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in