Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-29, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Igen, om det inte var för idioter som dig så kanske SD kunde bli rumsrent en vacker dag.
Du beter dig som en sektmedlem, där man absolut inte får kritisera sekten. Hör du hur du själv låter ? Hur indoktrinerad du är om du inte kan kritisera dina egna?

Skrämmande hur otroligt naiva majoriteten av SDs väljare är. Du är en av dem.

Har varit öppen med att jag inte röstar alls men, bra försök. Jag ser igenom dig. Haha, alltså vadå? Vad lider du av?
Citat:
"om det inte var för idioter som dig så kanske SD kunde bli rumsrent"

Hahahaha.

Kan du utveckla varför du inte skulle rösta p.g.a. sådana som mig? Har knappt yppat något rasistiskt, inte ens på flashback. Jag tror inte att SD behöver sådana som dig, nämligen. För det finns inget att kritisera för JÅ här, i sådant fall är du way off topic.

Sen kan du ju jämföra norskarnas reaktioner med dina egna. Varför reagerar norskarna så? Och du är mest bara kritisk mot JÅ?
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-03-29 kl. 11:28.
Citera
2015-03-29, 11:24
Medlem
Joe Blows avatar
Varför diskuterar alla Skavlan? Det var SVT som valde att sända det. Det är dom och ingen annan som skall kritiseras.
Citera
2015-03-29, 11:29
Bannlyst
Och jag som trodde det var yttrandefrihet att låta journalister ställa de frågor som de själva ville.
Citera
2015-03-29, 11:34
Medlem
frdks avatar
Aftonbladet har frågat folk på stan vad de tycker om skavlandsintervjun. Södern på stockholm verkar rörande överens att han borde ha varit ännu hårdare (4 av 5 tillfrågade).

Bara en gammal tant tyckte att han gick lite väl långt
Citera
2015-03-29, 11:35
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Och jag som trodde det var yttrandefrihet att låta journalister ställa de frågor som de själva ville.

Absolut, men grundprincipen är (som många ännu inte fattat) att man som utfrågare låter den tillfrågade svara på frågan eller påståendet. Och att man inte sitter och gör grimaser under tiden. Ett jävla sätt om du frågar mig, oavsett politisk grundsyn.
Citera
2015-03-29, 11:36
Medlem
Citat:

Ja det låter ju sunt, då kan jag ringa dig varje natt vid 3 och fråga vilken färg din mamma har på blygdläpparna i och med att jag frågar i journalistiskt syfte? Du måste ju skilja på trakasserier och regelräta utfrågningar, sen att han nyligen kom tillbaka från att ha gått in i väggen borde varje person med en gnutta moral ta i beaktande också.
Citera
2015-03-29, 11:38
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:

En bra journalist ställer samma kritiska frågor till samtliga han intervjuar.
Man intervjuar inte en person hårdare för att den representerar ett parti man inte gillar.

Svensk journalistik fick kritik för ett par veckor sedan av professorn Göran Svensson.
Se nedan:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...el_4412667.svd

Ett av punkterna han kritiserar är följande:

Citat:
* granskning av makthavare verkar ske på olika grunder beroende på vem som granskas, det vill säga alla utsätts inte för samma kritiska granskning;
Citera
2015-03-29, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Aftonbladet har frågat folk på stan vad de tycker om skavlandsintervjun. Södern på stockholm verkar rörande överens att han borde ha varit ännu hårdare (4 av 5 tillfrågade).

Bara en gammal tant tyckte att han gick lite väl långt

Synd att internet sätter käppar i hjulen för blaskorna. Det blir ju mer och mer uppenbart (för vem som helst) att gammelmedia driver opinionsbildande journalistk, varje varje dag.

Sen att dom lyckas hitta 4 av 5 som är för vuxenmobbning kanske säger mer om klimatet i Sverige. Framtidsutsikterna för det här landet (om man slänger ett öga på Norge och jämför med ett stolt folk) så ser det verkligen dystert ut för våran del.
Citera
2015-03-29, 11:40
Medlem
Dette er fortsatt toppsak i vg.no og dagbladet.no

Aldri har NRK mottatt flere klager på et program. Det er ganske utrolig.

Det har skapt voldsomme reaksjoner i Norge.
Hvis Skavlan bare hadde vært et norsk tv-program, tror jeg ikke han ville ha oppført seg slik han gjorde på fredag. Det må være noen fra SVT som har påvirket han veldig negativt her.
Citera
2015-03-29, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av runnie

Hvis Skavlan bare hadde vært et norsk tv-program, tror jeg ikke han ville ha oppført seg slik han gjorde på fredag. Det må være noen fra SVT som har påvirket han veldig negativt her.

Vi är stolta över er, dagar som denna. Det här kommer vi ihåg. Tack Norge!
Citera
2015-03-29, 11:44
Medlem
DIdes avatar
Var det inte så att svt fick stänga sin lyssnarservice kommentatordel under kvällen. Så helt tyst var det inte i sverige. Att tidningarna skyller norge för att säga ifrån när svenkar tydligen var av samma åsikt är helt sjukt, återigen visar tidningarna sin agenda tydligt.

Jag kan inte förstå att de inte skäms.
Citera
2015-03-29, 11:48
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runnie

Det säger väldigt mycket om hur rädd och feg gemene svensk har blivit när det gäller att ställa sig på Jimmie Åkessons sida. Ni norrmän har inte samma relation till svensk politisk debatt och kan se det objektivt. Och vi kan notera att väldigt många norrmän är fullkomligt rasande. I Stockholms innerstad ser man det som fullt normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in