2015-03-25, 20:15
Medlem
Skulle nog föredra Ampicillin plus Ceftriaxone i cocktailen. Blir hur som helst lite nytt att skriva om på tråden samt i prostatittråden gällande injektionsbehandlingen.
Senast redigerad av Hajade 2015-03-25 kl. 20:18.
Citera
2015-03-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Lite update. Frugan fick missfall. Jag känner mig som boven i dramat.. samt att besvären i sädesblåsor börja komma tillbaka.
Lämnade två odlingar idag. Varit i kontakt med bahns klinik i ventura och jag kan få tid där inom två veckor. Ska kolla först om hans antibiotika är lämlig till mina bakterier. Han använder meropenem och gentamicin. Den förstnämnda skulle nog funka på e-colin men osäker på om de biter på feacalis. Om inte så blir det toth. Har skramlat 100k nu när jag kunnat jobba, borde räcka en liten bit. Planerat att vara borta i 3-4 veckor. De bästa är att frugan hakar på. Hon vill helst till Californien, mig kvittar det. Kan även jobba när jag är borta så jag slipper inkomstbortfallet.

Det jag läst och jag har läst på många forum om patienter som varit till båda läkarna och de flesta av dessa säger att bahn är mer tillmötes gående och kan flexa med medicinerna vid diskution.. Sen kan det ju handla om andra detaljer som jag inte känner till..

Jag beklagar missfallet! Har själv suttit i den sitsen.. Jag och sambon genomgår nu utredning och dom hittar inga fel på henne och min spermier tycks leva! Jag har givetviss påpekat att det inte kan vara en slump att jag har prostatit och att vi gång på gång har fått missfall..
Citera
2015-03-30, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det jag läst och jag har läst på många forum om patienter som varit till båda läkarna och de flesta av dessa säger att bahn är mer tillmötes gående och kan flexa med medicinerna vid diskution.. Sen kan det ju handla om andra detaljer som jag inte känner till..

Jag beklagar missfallet! Har själv suttit i den sitsen.. Jag och sambon genomgår nu utredning och dom hittar inga fel på henne och min spermier tycks leva! Jag har givetviss påpekat att det inte kan vara en slump att jag har prostatit och att vi gång på gång har fått missfall..

Jag läste på dr bahns hemsida att han inte sysslar med fertilitets behandling.. Fast det är ju precis vad han gör om han lyckas få bort dina patogener i prostatan och sädesblåsorna så är det ju bara att ge samma cocktail till frugan minus kortisonen och smärtstillandet...oralt
Citera
2015-04-15, 21:29
Medlem
Nu är första besöket bokat hos Dr Bahn. Stod i valet eller kvalet att åka till honom eller Toth. Jag kommer få 2 injektioner i veckan varje måndag och torsdag. De visste inte hur länge jag skulle behöva stanna men förbokade några tider de första veckorna i juni. Men de tyckte jag skulle förbereda mig att stanna mellan 3-4 veckor, men vet mer exakt efter de två första injektionerna. Hade helst velat åka i maj men han var borta första veckan i maj samt de två sista veckorna. Första besöket kostar 600 dollar inkl injektion, därefter 400 dollar per injektionsomgång inkluderat sädesblåsor. Toth tar 600 dollar per injektionomgång inkl sädesblåsor. Inge större skillnad, men Bahn använder bla meropenem samt gentamicin som jag tror kommer fungera utmärkt. Toth använder bla en kinolon samt gentamicin vilket inte passar lika bra då ecolin jag odlade fram förrut visade sig vara resistent mot båda dessa. Men kanske inte spelar så stor roll då koncentrationen är så pass hög. Magkänslan fick styra sen är det ingen nackdel att både jag och min fru ÄLSKAR Californien! Vi va där för tre år sedan på en klättringaresa, bästa resan vi gjort. Håller tummarna att denna resa blir lika lyckad fast i andra avseenden. Kalkylen ser ut så här:
8 injektioner, 32 tkr,
Flyg för mig o fru 10 tkr,
bil 6 tkr,
boende 20tkr,
mat 5-10 tkr.
Nöjen 10-15 tkr.

Nu kommer vi jaga boende, skulle va nice om vi kunde hyra en sjysst lägenhet.
Senast redigerad av Hajade 2015-04-15 kl. 21:33.
Citera
2015-04-19, 11:51
Medlem
Lite uppdatering .

Känsla av kyla i penis, ibland.
Problem med kisseriet, sällan eller aldrig.
Styrka på stråle, en meter utan att trycka på.
Går upp på natten och kissar, aldrig.
Sexliv, fungerar bra.
Erektion, bra.
Utlösning, kommer mer en tesked. 1-3 grr/vecka.
Sperma, gulaktig och tjockflytande, dock inte lika gul som förrut.
Ont i pungen, sällan eller aldrig.
Brännande känsla i prostata, ofta dock ej på morgon när jag vaknar.
Värk från sädesblåsa ofta, ibland. (Enl min urolog är det omöjligt att känna denna smärta och går absolut inte palpera via magen. De är bara några cm i storlek enl honom och han har opererat 1000 tals patienter.)
Jag kommer dock åt dessa med min stav och kan utan problem identifiera dessa och smärtan de framkallar.

Allmänhälsa, bra.
Träning, bara promenader.
Kosttillskott, inga för tillfället.
Mat, äter allt förrutom rött kött.
Socker, yes.
Alkohol, aldrig.
Kaffe, 2 koppar per dag.
Jobb, 100%. Trivs och får energi av att jobba. Skrattar många gånger per dag.
Stress, lite eller sällan. (vardagliga problem samt problem på jobbet spelar mindre roll, går att lösa. Väljer att fokusera på möjligheterna. Är inte rädd för att misslyckas. Tar inte allvarligt på mig själv. Lever i nuet.)

Har framtidstro.
Inga katastroftankar.
Oro, sällan eller aldrig.
Självkänsla, bra.
Självförtroende, bra.

Urologen ringde förra veckan, han hade missat att jag lämnat två prover för odling. De andra provet på sperman visade tillväxt av
staphylococcus b. Kan dock vara falskt positivt.

Meropenem som jag ska injicera hos bahn ska täcka även denna patogen.

Jag undrar dock vilken av alla bakterier som de odlat fram hos mig som är boven i dramat. Vilken av dessa bakterier har gjort mina sädesblåsor svullna och vävnaden ärrad? Vilka är orsakem till den kraftiga förkalkningen som finns i prostatan.. Det vet jag inte.

Toth resonerade att i och med att man inte vet vilken patogen som orsakar besvären så är det en god ide att köra en cocktail. Jag var lite emot det från början men iser att iden kanske inte är så dum ändå.

Jag tror fortfarande att mina problem är en kombination av infektion och cpps och väljer därför att behandla på bred front.
Citera
2015-04-19, 16:27
Medlem
Låter bra! Du är på rätt spår och har kommit en bra bit mot 100% tillfrisknande. CPPS kommer som en brev på posten med Prostatit. Du kanske inte ska lägga så stor vikt vid Staphylococcus, vilken mängd hittade de? Staphylococcus hittar man relativt ofta och dess relevans spekuleras det i. Bakterien är också väldigt lätt att kontaminera. Prova Astaxanthin, det gjorde min sperma kritvit på nolltid. Har även läst att folk som har problem att bli gravida blivit ganska omgående blivit gravida när man mannen ätit Astaxanthin.

http://www.familjeliv.se/forum/threa...attre-spermier

Om jag varit du skulle jag först köra slut på de mindre trubbiga alternativen innan jag gick på injektioner som en sista utväg. Har du övervägt att du är frisk sånär som på lite inflammation och CPPS-besvär som hänger kvar? Eller att operera bort den sjuka sädesblåsan?
Citera
2015-04-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Låter bra! Du är på rätt spår och har kommit en bra bit mot 100% tillfrisknande. CPPS kommer som en brev på posten med Prostatit. Du kanske inte ska lägga så stor vikt vid Staphylococcus, vilken mängd hittade de? Staphylococcus hittar man relativt ofta och dess relevans spekuleras det i. Bakterien är också väldigt lätt att kontaminera. Prova Astaxanthin, det gjorde min sperma kritvit på nolltid. Har även läst att folk som har problem att bli gravida blivit ganska omgående blivit gravida när man mannen ätit Astaxanthin.

Om jag varit du skulle jag först köra slut på de mindre trubbiga alternativen innan jag gick på injektioner som en sista utväg. Har du övervägt att du är frisk sånär som på lite inflammation och CPPS-besvär som hänger kvar? Eller att operera bort den sjuka sädesblåsan?

Vilket kosttillskott innehåller höga mängder Astaxanhin? Räcker det med stora mängder fisk olja?
Citera
2015-04-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Vilket kosttillskott innehåller höga mängder Astaxanhin? Räcker det med stora mängder fisk olja?

Nej, Astaxanthin finns inte i tillräcklig mängd i fiskolja. Och tveklöst om det kommer att hjälpa dig Ante. Kanske kommer du bli lite bättre. Främst bättre allmäntillstånd, blir piggare och orkar mer. Astaxantin är en av naturens kraftigaste Antioxidant. Svenska skidlängdslandslaget tar t.ex detta tillskottet. Det finns bättre preparat som du borde prova i så fall.

Eftersom Astaxanthin förbättrar spermiekvalitén, spermiers egenskaper och verkar mot oxidativ stress. Så tänkte jag att detta kunde hjälpa. Jag fick som sagt kritvit utlösning på några veckor. Just det verkar vara ett kvarvarande problem för Hajade.

http://www.topformula.se/article/astaxantin__topformula

http://www.topformula.se/article/astaxin
Citera
2015-05-04, 18:54
Medlem
Hej, mängden bakterie vet jag inte. Jag har ställt frågan förrut men aldrig fått något svar. Jag har övervägt och kommit fram till att bahns behandling är rätt väg att gå för mig. Det är värt att prova i alla fall. Men om det är rätt tidpunkt är svårt att säga.
Hade jag inte haft dokumenterade problem med sädesblåsor hade jag resonerat annorlunda. Operation ser jag som en sista utväg.

Äter 75 mg tramadol retard per dag sedan en veckan tillbaka. Förrut när jag åt tramadol så tog det bara udden av smärtan, nu försvinner smärtan helt.

Ätit Astaxantin i snart två veckor, sperman har ökat i mängd samt blivit vitare. Satsen ser delad ut, en del av den är vit och fin medans andra är gulaktig. Har nog att göra med att ena sädesblåsan fortfarande inte är frisk.

Hur kommer det sig att sperman blir vitare av detta ämne?

Citat:
Ursprungligen postat av Atari

Citera
2015-05-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Hej, mängden bakterie vet jag inte. Jag har ställt frågan förrut men aldrig fått något svar. Jag har övervägt och kommit fram till att bahns behandling är rätt väg att gå för mig. Det är värt att prova i alla fall. Men om det är rätt tidpunkt är svårt att säga.
Hade jag inte haft dokumenterade problem med sädesblåsor hade jag resonerat annorlunda. Operation ser jag som en sista utväg.

Äter 75 mg tramadol retard per dag sedan en veckan tillbaka. Förrut när jag åt tramadol så tog det bara udden av smärtan, nu försvinner smärtan helt.

Ätit Astaxantin i snart två veckor, sperman har ökat i mängd samt blivit vitare. Satsen ser delad ut, en del av den är vit och fin medans andra är gulaktig. Har nog att göra med att ena sädesblåsan fortfarande inte är frisk.

Hur kommer det sig att sperman blir vitare av detta ämne?

tar själv oxå 50mg Gemadol(tram) dagligen funkar bra mot nerv smärtan som strålar ner mot foten..

jag håller tummarna att behandlingen funkar.. dock finns det kritik på nätet att läsa om att bhan har för kort behandlings längd.. och att kinesens dagliga injektioner i en månad(30st) är ett bättre alternativ?
Citera
2015-05-04, 21:43
Medlem
Skojarns avatar
Oj, snackom att jag får flahsbacks...ärrad och sjuk sädesblåsa, förkalkad prostata och iväg på behandlingar utomlands. Varje resa kändes som att man var på väg mot tillfrisknad, en expert som visste precis vad han skulle göra för att få en bra...

Men så var det inte riktigt. Följ nu mitt råd - det är inte kul att knapra ihjäl sig på antibiotika under en resa där man vill göra annat kul och helst undvika magproblem etc - men ÄT ORAL ANTIBIOTIKA SAMTIDIGT SOM DU TAR SPRUTORNA!!! Jag har ju genomgått mängder med sprutbehandlingar, och vid flera tillfällen känt mig hundraprocentigt frisk men ändå fått återfall efteråt. Det som slutligen gjorde mig frisk var ju självmassage med orala antibiotika och min hemmabyggda EDTA.

Anledningen är väl helt enkelt att den insprutade antibiotikan inte alltid når överallt i våra ärrade, inflammerade, förkalkade prostator. Orala antibiotika pressas ut i prostatan genom självaste körtelväggen tillsammans med den nyproducerade sädesvätskan, medan kanylinducerad antibiotika bara kan ta sig fram där den sprutas in.

Hade jag tagit orala antibiotika tillsammans med sprutorna skulle jag kapat av ytterligare över 1 års sjukdom med följdeffekter såsom permanent förstorad prostatavävnad (BPH, konstaterat) och bekymmer med candida.

Dock var sprutorna helt nödvändigt för att få ut bakterierna ur min extremt skadade sädesblåsa. Utan dem hade jag än idag tagit kur efter kur och alltid fått återfall...

2 år som bakteriefri och över 1 år med även candidan borta ur prostatan. Inga återfall!
Citera
2015-05-07, 20:02
Medlem
Hej Kul att du är frisk!! Min fru frågade igår om jag skulle ha åkt till USA om inte skojarn gjort det.. Tror faktiskt inte det. Detsamma gäller med massagen som du propagerade för. Jag åker dit med gott mod, men är helt inställd på att detta bara är en pusselbit i mitt tillfrisknande, inte lösningen i sig. Tack för upplysningen gällande oralt antibiotika samtidigt som behandlingen. Börjar nog 5 dagar innan och då inkl massage varje dag. Funderar även på att lägga in en massage innan varje injektionstillfälle.
Antibiotikan som jag kommer äta blir prulifloxacin.

Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Oj, snackom att jag får flahsbacks...ärrad och sjuk sädesblåsa, förkalkad prostata och iväg på behandlingar utomlands. Varje resa kändes som att man var på väg mot tillfrisknad, en expert som visste precis vad han skulle göra för att få en bra...

Men så var det inte riktigt. Följ nu mitt råd - det är inte kul att knapra ihjäl sig på antibiotika under en resa där man vill göra annat kul och helst undvika magproblem etc - men ÄT ORAL ANTIBIOTIKA SAMTIDIGT SOM DU TAR SPRUTORNA!!! Jag har ju genomgått mängder med sprutbehandlingar, och vid flera tillfällen känt mig hundraprocentigt frisk men ändå fått återfall efteråt. Det som slutligen gjorde mig frisk var ju självmassage med orala antibiotika och min hemmabyggda EDTA.

Anledningen är väl helt enkelt att den insprutade antibiotikan inte alltid når överallt i våra ärrade, inflammerade, förkalkade prostator. Orala antibiotika pressas ut i prostatan genom självaste körtelväggen tillsammans med den nyproducerade sädesvätskan, medan kanylinducerad antibiotika bara kan ta sig fram där den sprutas in.

Hade jag tagit orala antibiotika tillsammans med sprutorna skulle jag kapat av ytterligare över 1 års sjukdom med följdeffekter såsom permanent förstorad prostatavävnad (BPH, konstaterat) och bekymmer med candida.

Dock var sprutorna helt nödvändigt för att få ut bakterierna ur min extremt skadade sädesblåsa. Utan dem hade jag än idag tagit kur efter kur och alltid fått återfall...

2 år som bakteriefri och över 1 år med även candidan borta ur prostatan. Inga återfall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in