satt o kollade faktiskt.. Quickstep gjorde vad de ville o Cav lekte in i mål.
Sagan har verkligen tappat punchen .. ngt att jobba med för honom.
Såg vass ut i slutforceringen på senaste etappen dock. Alaphilippe hängde på. Toms Skujins vinnare efter en frisk satsning, kan nog bli en cyklist man får höra talas om en del i framtiden.
Den "officiella" sändningen från Tour of California är liksom de veckotourer som körs i Utah och Colorado i augusti verkligen proffsigt producerad. Samma teknik i samtliga tre tävlingar, samma pedagogiska och snygga grafik och kombination av textuppdateringar och livevideo av hög kvalitet.
Bra kommentatorer också:
Legendary cycling commentators Phil Liggett and Paul Sherwen, who also announce the Tour de France annually, will return as the voices of the Amgen Tour of California men's and women's races this year - the 10th year of America's Greatest Race. Adding color commentary based on their experience in the peloton will be recently retired cyclists Christian Vande Velde, who placed fourth in the 2008 Tour de France, and Jens Voigt, who competed in every Amgen Tour of California through last year and returns on the heels of his retirement as official race ambassador.
Jag kollar mer på dessa lopp än deras sportsliga värde egentligen motiverar, just p.g.a. produktionen, och landskapen. Visst, det är bra cyklister som deltar (man kan undra varför Alaphilippe inte tävlar tillsammans med Uran i Girot t.ex.), men vägarna är breda och lite tråkiga, och det är inte kulturlandskap av den typen man färdas genom i Italien och Frankrike.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-05-13 kl. 12:53.
Vet inte om jag håller med om Phil&Paul. Tycker det är ganska kassa, lite som med KEK ("längdskidexpert"), man undrar hur några som följer sporten så mycket i sitt jobb kan ha så extremt dålig koll. Har inga konkreta exempel men det är bara att kolla i tråden om dem på CyclingNews. Sedan så tappade jag allt kvarvarande förtroende för dem när Phil avfärdade utredningen mot Lance som nonsens. Sedan får man ge Phil att hans röst är rätt härlig.
Produktionen är helt okej, men stör mig på att samma skit rullas om och om igen i nedre bildkant, och att tidsangivelserna är sjukt dåliga. Igår hade de även med gula tröjan grafiskt i huvudklungan trots att Cavendish släppt sedan länge. Grafiken är dock rätt snygg, det kan jag hålla med om.
Alaphillippe har väl liksom många av de andra som kör i USA varit igång hela våren och siktar säkert på touren. Quick Step hade både Boonen och Meersman i Girot.
Oj vad Alaphilippe kör på väg upp till Mount Baldy...Henao orkar inte, ingen orkar. Men Sagan är stark, Alaphilippe måste ta 45 sekunder på honom, svårt att säga om det går eller inte.
Såg verkligen inte ut som det, förutom på målfotot... Hur som helst, ett stort grattis till Peter Sagan!
Precis, det var bara målfotot som visade det. Var övertygad om att Sagan var fyra. Kan inte låta bli känna lite sympati för Alaphillipe. Hur som helst, en stjärna är född. Kul för Frankrike.
Ha det var bland de sjukaste upplösningar man sett. Och allt drama innan med spurtpris och attacker från Quicksteppare. Kan tänka mig att cykelåkning såg ut så här för 50 år sen när de bästa klättrarna ofta kunde vinna och tjäna tid på slätan.
Farrar måste gjort en utomordentligt dålig "fällning" för det såg verkligen ut som han var före.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!