Kommande operatören har inga synpunkter på vilken box ja använder eller var ja köper den.
Oavsett om telia har en custom fw eller den är spärrad på något annat sätt så har jag inte blivit upplyst om det vid inköpstillfället.
Men om jag däremot skulle köpa en box av telia idag så blir jag upplyst om att den är låst till telia, detta säger mig att dom har insett att detta va ett problem för kunderna.
http://www.telia.se/privat/tv/produk...arris-vip-1113 (inte den boxen ja har men infon finns där)
Kan inte tänka mig att man ska kräva att en lekman ska förstå att tekniken kring IP-TV kräver att den är spärrad.
Finns en anledning till att man upplyser kunder om att mobiltelefoner är Op låsta.
Citat:
Man kan ju likaväl vända på det och säga att det inte stod någonstans att digitalboxen skulle fungera med andra operatörer.
Sen har vi ju hela problemet med att olika leverantörer kräver vissa boxar till just deras tjänst.
Konstigt resonemang som jag har svårt att applicera på verkligheten.
Inte alla operatörer kräver speciella boxar, bara att vissa funktioner ska finnas på den.