Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-26, 01:05
Medlem
En svenska som hyser en massa invandrare. Kanske var en bra affär för henne, med tanke på antalet är det väl inte troligt att hon själv bor i lägenheten. OM det nu är där mordet skett så antar jag att det blev trångt och tråkigt. Blattar brukar ha svårt att komma överrens med sina egna familjer, så något inbördes tjafs och en överreaktion, så är dödsfallet ett faktum.

Är det den aktuella lägenheten så hoppas jag man vräker kvinnan som förmodligen har kontraktet. Det kan knappast vara tillåtet att ha så många inneboende (iaf inte enligt vad som brukar gälla), och lägenheten är knappast 120 kvm.

Oansvarigt? Ja för h-e. Kvinnan har brutit mot bestämmelserna med största sannolikhet, och med tanke på vad som hänt , om det är denna lägenhet, så är det bäst att samtliga åker ut. Party´s over.
Citera
2015-06-26, 01:18
Avstängd
scips avatar
Någon som vet om det är en bostadsrätt eller hyresrätt?
Citera
2015-06-26, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Jag sökte på ratsit Teleskopgatan 16 lgh 1101-1105, Göteborg
Lgh 1105 mycket intressant: http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple...%2c+G%f6teborg

Troligtvis är kvinnan god man/kontaktperson eller liknande till personerna som har co/adress till henne.
Hon arbetar antagligen på soc.med flyktingar/invandrare.
Drar en snabb slutsats att det är kvinnan som är skriven på adressen som blivit mördad,och att gm är någon av hennes klienter.
Alternativt är det kanske en tillfällig bostad för flyktingar,oavsett vilket,så tror jag att detta mord kommer att klaras upp snabbt.
Citera
2015-06-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Någon som vet om det är en bostadsrätt eller hyresrätt?

Det finns väl inga BR på Teleskopgatan? Familjebostäder äger nästan hela Bergsjön.
Citera
2015-06-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Det finns väl inga BR på Teleskopgatan? Familjebostäder äger nästan hela Bergsjön.

Det är bara bostadsrätter på teleskop, och ett kollektiv. Familjebostäder äger bara området runt Rymdtorget samt Siriusgatan. Resten ägs av olika privata hyresvärdar och bostadsrättsföreningar.
Citera
2015-06-26, 10:01
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Troligtvis är kvinnan god man/kontaktperson eller liknande till personerna som har co/adress till henne.
Hon arbetar antagligen på soc.med flyktingar/invandrare.
Drar en snabb slutsats att det är kvinnan som är skriven på adressen som blivit mördad,och att gm är någon av hennes klienter.
Alternativt är det kanske en tillfällig bostad för flyktingar,oavsett vilket,så tror jag att detta mord kommer att klaras upp snabbt.

Fast det står ju klart och tydligt att det är en man de har hittat. Hon verkar inte vara en man så redan där går det att avfärda henne.
En snabb googling på hennes namn ge mig följande länk: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=654613
Hon är helt enkelt diakon i Bergsjöns församling och är engagerad i flyktingarbetet och har tydligen varit det i många år. Därför kan det nog finnas många olika orsaker till att personer är skrivna på hennes adress och dessa behöver inte alls vara inblandade i detta.

Och om en person skriver i tråden att det är just Teleskopgatan 16 våning 1 utan några som helst belägg ska man nog hålla sina hästar ett tag till.
Citera
2015-06-26, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Jag sökte på ratsit Teleskopgatan 16 lgh 1101-1105, Göteborg
Lgh 1105 mycket intressant: http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple...%2c+G%f6teborg

Haha vad fan är Eva Gunvor Klarängen för jävla blattemora som hyser en halv flyktingförläggning i sin lägenhet?
Citat:
Fadia Azim
C/O Eva Clarängen
Teleskopgatan 16 lgh 1105
415 18 Göteborg
&
Citat:
Fadia Exempelsson
Självbevakningsgatan 12 Smartby
Samma person? Eftersom både heter Fadia tror jag det är nån bugg i ratsits databas som gör att "båda" syna på adressen.
Citera
2015-06-26, 10:09
Bannlyst
Var ju trevligt om det verkligen är den adressen och mordet har skett i en av svenska kyrkans illegala flyktinggömmor
Citera
2015-06-26, 10:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Samma person? Eftersom både heter Fadia tror jag det är nån bugg i ratsits databas som gör att "båda" syna på adressen.

"Fadia Exempelsson" är ett exempel, därav efternamnet. Det är inte en bugg, men inte heller en riktig person.
Citera
2015-06-26, 10:29
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Var ju trevligt om det verkligen är den adressen och mordet har skett i en av svenska kyrkans illegala flyktinggömmor

Jag tror nog att media hade satt tänderna i den gottepåsen rätt omgående i så fall.
Om det hon gör är lagligt vet jag inte, jag vet inte hur stor lägenheten är och hur många som får bo i lägenheten men jag tror inte heller att de som är skrivna där bor där allihop. Men hon har förmodligen inget i den här tråden att göra över huvud taget.

Som sagt får vi nog fortsätta att utgå från att hela Teleskopgatan, jag litar då inte på någon tjomme som skriver en rad från ingenstans utan att berätta varför.
Citera
2015-06-26, 10:45
Medlem
Citat:
Under fredagen meddelade polisen att mannen nu är identifierad och mannens anhöriga är underrättade.

Citat:
Bodde mannen i lägenheten?
– Jag har inga uppgifter om detta, säger Ulla Brehm. Jag vet inte om det är mannens bostad eller om han var på besök i bostaden. Han är inte känd av oss sen tidigare.

http://www.expressen.se/gt/misstankt...identifierats/
Citera
2015-06-26, 12:01
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ja om det stämmer så är det ju helt underbart att dom här religiösa jävla landsförrädarna som gömmer och föder papperslösa invandrare bakom svenska kyrkans anonyma fasad. Får smaka på sitt eget skit som dom ställer till med för oss skattebetalare.

Trots att det är olagligt så begår dom ju ett lagbrott när dom undanhåller uppgifter om personer som kan vara både kriminella och terrorister mördare i sina skitländer som dom kommer i från. Svensk polis förväntar sig ju att kyrkans folk skall vara ärliga. Ett jävla hyckleri är vad det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in