Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 22:00
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetDetMesta
Jag r invandrare och jag bor i Djursholm? Dock skulle jag inte anse mig sjlv som en invandare frn frorten eftersom jag tnker annorlunda och har vuxit upp i Djursholm hela mitt liv.

Definierar du dig som svensk?

Var fddes du?

Vilken klass fddes du in i?
Citera
2015-07-09, 22:00
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
D drar vi alla ver en kam.
Alla som sker sig till landet r gare av ur o pen.

D jag ser fattigdomen i ditt uttalande s stackars dig.

Jag har bostad 300m frn Zlatan och han r vl svenne.

k taxi i tio minutr grna svart taxi.

Jag betalar ju fr dig knn dig stolt.

Mitt liv var lugnt och sknt tills gapaapor kom hit.

Och(det finns inga fattiga svennar eftersom vi ger vran mark)
Du ger p sin hjd din flottiga hyreslgenhet p fre.
Det dr att han bor 10 min ifrn dig utveckla.
Nr Djursholm fr sin frsta dos av frmlingar s r ni rkta haleluja.

Du kan vl knappast vara svensk med det dr skriftsprket?
Citera
2015-07-09, 22:01
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Finns knappt mnniskor hr i Djursholm som rstar p SD eftersom invandrarna hr inte r stkiga.

S om du vxt upp i ett stkigt omrde hade situationen varit annorlunda?

Hur skulle du reagera om staten beslutade att en flyktingfrlggning med en kapacitet p 900 individer skulle placeras i ditt nromrde?
Senast redigerad av Flashsmash 2015-07-09 kl. 22:12.
Citera
2015-07-09, 22:03
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ingen i Djursholm rstar p SD fr ingen i Djursholm r dum i huvudet.
Alla invandrare hr r utbildade. Ur&Pens gare kom som flykting till Sverige och r nu en av Sveriges rikaste mn och han bor 10 minuter ifrn mig. Mina grannar r iranier och bda av dom r lkare. Bara fr att du r en fattig svenne som har ett misslyckat liv behver du inte klaga.

Men om du hade vxt upp i ett stkigt omrde hade du varit dum i huvudet och rstat annorlunda?

Finns det kanske en orsak till att SD r strre i kommuner (som n s lnge inte domineras av invandrare) med allvarliga problem?
Senast redigerad av Flashsmash 2015-07-09 kl. 22:08.
Citera
2015-07-09, 22:39
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Xorxes
Vi vet att i dom flesta kommunerna i Sverige matar man p med invandrare/flyktingar. Men i omrden dr politiker som Fredrik Reinfeldt och andra hgre svenska mnniskor bor tar man emot vldigt f, fr att inte sga inga. Varfr inte bygga en flyktingfrlggning i dom finare omrdena bland alla politiker? Varfr inte ta emot lika mnga dr som i andra omrden?

Och varfr bor det inga hgre svenska politiker i omrden som Fittja, Rinkeby etc nufrtiden? Varfr flyttar inga dit? Knns vldigt rasistiskt.

Grna mer invandrare men inte just dr jag bor. r vl mantrat de flesta PK muppar kr med.
Citera
2015-07-09, 23:02
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ingen i Djursholm rstar p SD fr ingen i Djursholm r dum i huvudet.
Alla invandrare hr r utbildade. Ur&Pens gare kom som flykting till Sverige och r nu en av Sveriges rikaste mn och han bor 10 minuter ifrn mig. Mina grannar r iranier och bda av dom r lkare. Bara fr att du r en fattig svenne som har ett misslyckat liv behver du inte klaga.
Svenskar som inte vill ha hit mer av massinvandringen r allts dumma i huvudet? Skulle jag ftt komma som invandrare till ett vitt nordeuropeiskt land skulle jag vara evigt tacksam. Grymt otrevligt med invandrare som tror att de r ngot bara fr att de har ett jobb som r lite finare n pizzabagare eller kioskgare.
Citera
2015-07-09, 23:05
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Jag bodde dr i x antal r, och jag kan sga att det fanns icke svenskar dr. Vad som skiljer de ifrn de i husby och i Rinkeby, var att de var hgutbiladed och ville komma in i det svenska samhllet.

Det r underbart. Synd bara att majoriteten inte utgrs av det du beskriver.
Citera
2015-07-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Du kan vl knappast vara svensk med det dr skriftsprket?
Nej jag har nyligen flyttat hit.
Och du r svensk ser jag.
Skriftsprk slutade anvndas i och med att stenskrift upphrde.
Har du karbonpapper.
Citera
2015-07-10, 07:37
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Nej jag har nyligen flyttat hit.
Och du r svensk ser jag.
Skriftsprk slutade anvndas i och med att stenskrift upphrde.
Har du karbonpapper.

Jo jo det vet vi alla att du r, jag finner det bara lustigt att ngon som vurmar s hrt fr det svenska sprket (tidigare trd) inte har brytt sig om att lra sig det ordentligt sjlv.
Senast redigerad av Pershagen76 2015-07-10 kl. 08:23.
Citera
2015-07-10, 10:08
Medlem
StyleWarss avatar
Alla invandrare hr r vlintegrerade och produktiva, vlartade och assimilerade.
Problemet med vr huvudlsa invandringspolitik r ju att de slpper in alla utan papper, dvs krigsbrottslingar, efterlysta mnniskor och religisa fanatiker. Klart det gr t helvete nr man lter dessa enligt lag bestmma var de vill bo (Sdertlje et al.).

De som bor hrute tycker exakt samma sak, och vill fjrma sig frn lglivet. Nr man antagit ett lands seder och bruk, betalat skatt som f-n och bidrar med sin kompetens s r man svensk.
Citera
2015-07-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Definierar du dig som svensk?

Var fddes du?

Vilken klass fddes du in i?

Jag r absolut inte svensk p ngot stt, jag r bara fdd i Sverige och har vuxit upp i Djursholm hela mitt liv. Min pappa r ekonom och min mamma r lkare. och bda var flyktingar runt 80-talet.
Fattar dock inte vad du menar med klass
Citera
2015-07-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Svenskar som inte vill ha hit mer av massinvandringen r allts dumma i huvudet? Skulle jag ftt komma som invandrare till ett vitt nordeuropeiskt land skulle jag vara evigt tacksam. Grymt otrevligt med invandrare som tror att de r ngot bara fr att de har ett jobb som r lite finare n pizzabagare eller kioskgare.

Det r inte lite finare att vara en av Sveriges rikaste mn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in