Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 12:28
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Så talar en sann åsiktspolis som anser att bara etablerade åsikter ska vara godkända att framföra. Mer förföljelse av oliktänkande!

Nu när jag tänker efter, borde vi inte lagstifta om detta? Införa rejäla straff för den som uttrycker åsikter som strider mot maktelitens uppfattning? Allt annat än livstid vore löjligt. Dödsstraff kanske? Tanken svindlar.

Tankebrott låter bekant. Var kan jag ha läst om detta?

Dödstraff tycker jag är för lindrigt. Ett helårsabonnemang på DN vore betydligt värre.
Citera
2015-09-02, 12:30
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaw
Dödstraff tycker jag är för lindrigt. Ett helårsabonnemang på DN vore betydligt värre.
Jo. Eller kanske "omskolning" ledd av Wolodoraski eller hur den lillgamla judestrebern nu stavar.
Citera
2015-09-02, 12:31
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Vad är relevansen? Det är inte i egenskap av sjukpensionär som JC publicerats, uppmärksammats och hängts ut. Om JC endast gått ut i media med sin elallergi (påståendet om amalgamskadan är inte lika lätt att avfärda, skiten är för övrigt förbjuden i Sverige) så hade hon antagligen hånats här på Flashback. Nu handlar det om något helt annat och mycket viktigare - nämligen yttrandefriheten, demokratin och extremvänsterns tystande av det fria ordet.

Så jo, om en vänsterpartist uppmärksammas stort för något annat så lär elallergin hamna i skymundan när denne diskuteras på Flashback.

Din tanke om att man ska avfärda JCs texter pga att hon påstår sig vara elallergiker och amalgamskadad är symptomatisk för vänsterns fixering vid person och aldrig vad folk faktiskt säger. När det gäller amalgamet så finns det en anledning att skiten är förbjuden i de flesta civiliserade länder och att seriösa tandläkare inte vill ta i skiten med tång ens. Det är giftigt, bara det att den stora majoriteten tolererar giftet i små mängder, men precis som det finns nickelallergiker så finns det folk som är överkänsliga mot kvicksilver. Elallergin är dock trams men är det så viktigt att en 70-årig tant har lite griller i huvudet?

Väldigt relevant att se vad som händer.

Hur konsekventa är högerrörelsen tex.
Om vi låter dem ta över landet kommer lagar genomdrivas lika eller beror de på vem som brutit dem tex.

I det här fallet har vi en person som lever så som högerrörelsen fördömmer. Självklart kan man lyssna på hennes åsikter ändå, men kommer hon att attackeras som person.

I andra miljöer så attackeras de egna om man går emot vad gruppen står för. Om tex en vänsterpartist åker dit för att ha varit hos en hora så rimmar det illa med vad rörelsen står för och han får problem för hela rörelsen slåss hårt i sådana frågor.

Här har vi en liknande sak. PRECIS de egenskaper som högerrörelsen bla lägger på invandrare (bidragsparasiter som förstör landet genom att inte tillföra utan bara ta) visar det sig nu att Julia har.

Kommer det påverka hur hon ses av rörelsen helt enkelt?

Mitt tips är att det inte kommer spela någon roll... för folk ute på kanterna är så sanslöst korkade att de faktiskt tror att det är skillnad när de håller med personen. I Julias fall är det inte samma sak.

Pengarna hon levt på skulle dock ha gått till riktiga sjuka.
Senast redigerad av HoAmAj 2015-09-02 kl. 12:34.
Citera
2015-09-02, 12:31
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
På pricken. Dessutom alla här inne som argumenterar om skyldigheten att framträda med eget namn, varför gör ni själva inte det? Djävla hycklare.

Det är väl ingen som har talar om någon skyldighet att träda fram ur anonymiteten. Vad har du fått det ifrån? Sen är det en milsvid skillnad mellan en slumpmässigt vald fb-användare och en kontroversiell debattör och författare (som dessutom inte har några skrupler i att förtala och hänga ut själv), särskilt när hon i princip valde att outa sig själv redan innan Expressens artikel.
Citera
2015-09-02, 12:32
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Gammelmedia har förlorat hundratals miljoner (om inte mer) genom åren när konsumenter slutat köpa deras tidningar av moraliska skäl.

Vad får dig att tro att tidningarna slutas köpa av moraliska skäl? Finns det några belägg för att det skulle vara något skäl öht till att tidningsförsäljningen minskat?

Det har snarare att göra med att folk inte behöver köpa tidningar då de kan få det gratis via nätet istället, samt ändrade medievanor i allmänhet som följd av internet. Exempelvis så gör internet det möjligt för människor att vara mer nischade; de som gillar sport behöver liksom inte köpa en tidning för det, liksom de som gillar mode inte heller behöver göra det. Detta i sin tur, ironiskt nog med tanke på all den information som finns på nätet, gör att människor blir mindre medvetna om vad som händer i samhället idag än för 20 år sedan (att ha möjligheten att välja vilken information man vill ha innebär också att folk väljer alltmer bort information de inte är intresserade av, vilket gör att folk inte blir lika exponerade idag för en bred information om vad som försiggår i samhället idag...).
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så alla i vänstereörelsen avskyr sjukpensionärer? Intressant vad har du, Löfven, Sjöstedt och Romson för planer för dagens sjukpensionärer? Ska vänstern gasa ihjäl dem? Ge dem nackskott?

Eller hade du något annat än förklenade omdömen att komma med?

Jag har svårt för de som utnyttjar systemet, verkar det som om Barbro är oförmögen att skriva/jobba som journalist?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jo, de som arbetar på Expressen är folk. Om du inte har belägg för att de är utomjordingar, ödlor eller datorprogram förstås -- har du det?

Nu skrev du också såhär:

"Vad är vitsen med att hänga ut henne?
Jag skall hjälpa dig - att bestraffa henne.
Statuera exempel så andra avskräcks att höja sin röst!"

Det enda sättet att hänga ut henne skulle kunna vara ett straff är ju om folk -- människor i hennes närhet och människor i allmänhet -- reagerar negativt mot henne pga uthängning så att hon förlorar något på det. Denna förlust hon drabbas av, som enbart kan vara en förlust om folk reagerar negativt, ska sedan avskräcka andra från att höja sina röster -- då de inte heller vill drabbas negativt av folk. Förstår du?
Gäller det även utlandsfödda misstänkta, häktade eller dömda brottslingar?
När kommer Expressen börja med detta?

Citat:
Just därför kan jag inte se det som ett demokratiskt problem att människor i min närhet reagerar negativt på att jag vill visa, och anser att samhället bör uppmuntra den offentliga visningen av småflickors könsorgan på våra offentliga platser. Att folk reagearar negativt och positionerar en efter ens yttranden är inte ett brott mot demokratin.
Är det så illa att inte du kan skilja på människor och företag, stackare!
Senast redigerad av fuckuto 2015-09-02 kl. 12:48.
Citera
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så alla i vänstereörelsen avskyr sjukpensionärer? Intressant vad har du, Löfven, Sjöstedt och Romson för planer för dagens sjukpensionärer? Ska vänstern gasa ihjäl dem? Ge dem nackskott?

Eller hade du något annat än förklenade omdömen att komma med?

Jag är inte vänster.
Och jag säger inget om vad vänsterrörelsen tycker om dem.

Jag bara säger att högersidan använder som huvudargument att de som parasiterar på sverige är smuts som ska bort.

Precis som nu Julia svisat sig vara.
Citera
2015-09-02, 12:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Väldigt relevant att se vad som händer.

Hur konsekventa är högerrörelsen tex.
Om vi låter dem ta över landet kommer lagar genomdrivas lika eller beror de på vem som brutit dem tex.

I det här fallet har vi en person som lever så som högerrörelsen fördömmer. Självklart kan man lyssna på hennes åsikter ändå, men kommer hon att attackeras som person.

I andra miljöer så attackeras de egna om man går emot vad gruppen står för. Om tex en vänsterpartist åker dit för att ha varit hos en hora så rimmar det illa med vad rörelsen står för och han får problem för hela rörelsen slåss hårt i sådana frågor.

Här har vi en liknande sak. PRECIS de egenskaper som högerrörelsen bla lägger på invandrare (bidragsparasiter som förstör landet genom att inte tillföra utan bara ta) visar det sig nu att Julia har.

Kommer det påverka hur hon ses av rörelsen helt enkelt?

Mitt tips är att det inte kommer spela någon roll... för folk på den kanten är så sanslöst korkade att de faktiskt tror att det är skillnad i det här fallet. I Julias fall är det inte samma sak.

Pengarna hon levt på skulle dock ha gått till riktiga sjuka.
Högerrörelsen genom SD vill stoppa invandringen så att pensioner, bidrag och välstånd räddas, så du är tydligen helt vilse i vad högerrörelsen tycker.
Citera
2015-09-02, 12:33
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Så Mao Tse Tung var oskyldig för att han var över 65 när han dog. Jag har läst den här damens hatpropaganda och lögner i dansk press. Hon har smutskastat vårat fosterland och sprider lögner som danskarna lapar i sig som katter på gräddkalas. Hon får vad hon förtjänar och borde inte ha någon vård över huvud taget. Skicka henne i en gummibåt till Ryssland som den fascist kuljon hon är.

Vad är det för lögner, Jensenbiffhus? Läser själv inte dansk press. Kan du ge några exempel?
Citera
2015-09-02, 12:34
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
På pricken. Dessutom alla här inne som argumenterar om skyldigheten att framträda med eget namn, varför gör ni själva inte det? Djävla hycklare.

Vänsterfolk är kända för att bara applicera saker och ting när det passar de själva. Hyckleriet ingår så att säga när man är vänster.
Citera
2015-09-02, 12:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Jag är inte vänster.
Och jag säger inget om vad vänsterrörelsen tycker om dem.

Jag bara säger att högersidan använder som huvudargument att de som parasiterar på sverige är smuts som ska bort.

Precis som nu Julia svisat sig vara.
Så du är liberal och vill tillsammans med Björklund, Batra, Lööf och Busch-Thor gasa ihjäl sjukpensionärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in