Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 13:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Som t.ex?
Sök i tråden.
Citera
2015-09-02, 13:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Nej, men hon vill däremot vara offentlig (om än i anonym mening) och agera i offentligheten varför hon, oavsett vad hon tycker om saken, kan granskas för sin vilja att agera och utöva makt i det offentliga rummet.
Fast då granskar man det hon skriver inte vem hon är.
Citera
2015-09-02, 13:08
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför ska man inte kunna sitta vid en dator och skriva lite texter om man är förtidspensionär? Tror du att kriteriet för att bli förtidspensionär (speciellt på den tiden) var att man endast kan ligga raklång på sängen?

Nej. Och i synnerhet förr i tiden så krävdes inte mycket för att bli förtidspensionär eftersom politikerna ville snygga till arbetslöshetssiffrorna. De förtidspensionerade folk på löpande band.

Men har man elallergi och fått sitt hus elsanerat så kan det te sig ganska imponerande att producera så stora mängder text på en dator...
Citera
2015-09-02, 13:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du pratar strunt, AB.tex når fler läsare än någonsin. Problemet är att de tjänar för lite pengar på click. Och cashen ska, som vi alla vet, in.

Att Flashback ligger som 13:e mest använda sajt i Sverige kanske förvånar dig... Av media ligger Expressen på 5:e och AB 8:e plats, men idag är Flashback 3:e största kanal för nyheter, diskussioner och information. Och Flashback växer för varje dag.

DN är 23:e och Svd 28:e på listan. Om jag vore chef inom media skulle jag vara mycket nervös då jag ser klart och tydligt trenden. Media är på ett mycket sluttande plan - utför.

Givetvis kommer media göra allt för alternativa kanaler skall begränsas, baktalas, svärtas ner, hånas och förlöjligas men så länge det finns internet blir det svårt. Alla med IQ >fiskmås begriper varför media slåss för sin överlevnad. En sanning de inte ens erkänner för sig själva - utan hellre pekar finger åt reella sanningar som diskuteras på nätet.

Hela listan, varsågod : https://reach50.com/
Citera
2015-09-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
När man läser här så verkar det som att sjukpensionär och bidragssnyltare är samma sak? Man kan alltså aldrig bli sjukpensionär på riktiga grunder?
Hon jobbade och betalade skatt tills hon var 49 år. Sen efter prövning visades det sig att hon var berättigad till ersättning i enlighet med de regler som gällde för förtidspension. Observera hon jobbade och betalade skatt fram tills dess. Och skatt betalar hon även nu. Bidragssnyltare?
Senast redigerad av Grävmera 2015-09-02 kl. 13:13.
Citera
2015-09-02, 13:10
Medlem
Somatons avatar
Tänk om MSM hade lika stor respekt för en människas integritet som för källskyddet.
Citera
2015-09-02, 13:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Men har man elallergi och fått sitt hus elsanerat så kan det te sig ganska imponerande att producera så stora mängder text på en dator...
Lisa Marklund har uppenbarligen lyckats med det, hennes dator var " sanerad".
Citera
2015-09-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruggen
Haha du tycker alltså inte detta är ett dugg konstigt?

Nej.
Det är inte mycket konstigare än att en bidragstagare lackar ur på chefers bonusar medan sjukvården sparar in.
Det handlar om det svenska välfärdssystemet och känslan av rättvisa, något vänstern har svårt att greppa.
Citera
Bannlyst
Borde vi inte starta en insamling eller nåt till Barbro?
På något sätt bör det markeras att media inte kan få hålla på så här!
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det är ett antagande som bygger på delvis egna erfarenheter från många av de jag känner och de jag pratar med rent generellt samt att Expressens och Aftonbladets förtroendesiffror ligger på rekordlåga nivåer (sista SOM-mätningen nere på 10%, jämför SVT som ligger på 70%). Det är siffror som hela tiden sjunker vilket rimligtvis delvis kan antagas kopplas till att folk har blivit förbannade och slutat köpa deras produkter (i och med raset i upplagorna).

Det där är ju ett ytterst vagt resonemang. "vilket rimligtvis delvis kan antagas kopplas till att folk har blivit förbannade" kan innebära att allt från tre personer till tiotusentals, det är så löst argumenterat att det är pinsamt.

Låt mig gissa, du har ingen förståelse öht för hur ekonomin inom media fungerar? Eller hur branschen öht fungerar? Vet du ens, rent historiskt, varför den dyra granskande journalistiken fick sitt genombrott i Sverige först efter andra världskriget och varför den främst fick utrymme i kvällspressen?

Skälet till varför tidningsförsäljningen minskar har göra med att medieteknologin förändrats. Vad dina vänner och kompisar har att säga kunde jag inte bry mig om. Att klaga på att det mest är skit i tidningarna och därför är de inte värda att köpa, eller att de är moraliskt äckliga och därför inte värda att köpa, är sådant man hört sedan populärpressen kom till under 1800-talet...

Citat:
Som sagt, jag tror inte man ska underskatta effekten av de uteblivna intäkterna från dem som är så förbannade att de slutat köpa tidningarna. Och denna grupp ökar, den minskar inte. Bara den här historien kommer sannolikt leda till att tusentals nya konsumenter inför köpstopp.

Du har ju inga belägg för detta, det är ju bara i dina fantasier som människors moraliska uppfattning om pressen är viktig i förståelsen varför de säljer färre lösnummer/prenumerationer. Vad du tror är i sammanhanget väldigt ointressant, i synnerhet då din tro färjas av din attityd till journalistiken (det är förövrigt hyfsat bevisat att människors attityder påverkar deras perception av verkligheten).
Citera
2015-09-02, 13:13
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Borde vi inte starta en insamling eller nåt till Barbro?
På något sätt bör det markeras att media inte kan få hålla på så här!
Så journalister skall inte få granska opinonsbildare? Okej.
Citera
2015-09-02, 13:14
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävmera
Hon jobbade och betalade skatt tills hon var 49 år. Sen efter prövning visades det sig att hon var berättigad till ersättning i enlighet med de regler som gällde för förtidspension. Observera hon jobbade och betalade skatt fram tills dess.

Ja jo jag har förstått det men det verkar som att dom flesta på FB ser det som snylteri så fort det diskuteras, oavsett vem/vad det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in