Citat:
Tja, högersidan har hängt ut så många journalister och gärningsmän... Hela flashback är ett enda uthängnings-hägn...
Jag har svårt att tycka synd om JC. Hon skrev ett långt inlägg om hur förföljd hon är, med resultat att två duktiga journalister blivit hotade i två dagar.
Själv kräver hon anonymitet, och gömmer sig för folk som vill diskutera med henne... och angriper dem på nätet, kallar det trakasserier.
Kan man kräva anonymitet? När man skriver så mycket kontroversiellt?
Varför ska jag tycka synd om henne?
Hade hon tillhört vänstersidan hade hon blivit outat på hatsidor för länge sen!
Jag har svårt att tycka synd om JC. Hon skrev ett långt inlägg om hur förföljd hon är, med resultat att två duktiga journalister blivit hotade i två dagar.
Själv kräver hon anonymitet, och gömmer sig för folk som vill diskutera med henne... och angriper dem på nätet, kallar det trakasserier.
Kan man kräva anonymitet? När man skriver så mycket kontroversiellt?
Varför ska jag tycka synd om henne?
Hade hon tillhört vänstersidan hade hon blivit outat på hatsidor för länge sen!
Visst är båda sidor duktiga på att hyckla. Hade hon istället tillhört "extremvänstern" hade hon hyllats som modig och de som journalister (kanske från Axpixlat i detta fall) som avslöjade hennes identitet hade hotat och hatats av såväl anonyma som icke anonyma på Internet. Vidare hade vänstern fördömt alla som dragit upp hennes elallergi och amalgamsjuka som funkofoba och sagt att det är ett typiskt exempel på högerns kalla människosyn. Detsamma gäller förstås hennes förtidspensionering som vänstern faktiskt en gång brukade försvara men är människan inte av rätt tro så är förtidspensionering och bidragstagande av ondo. Vänsterliberalernas hyckleri gör mig lite illamående faktiskt. Fast som sagt högersidan är också duktiga på att outa sina fiender till hatsidorna så jag tycker att vänstern och högern går hand i hand i sitt hycklande. Det goda och fina hatet vann denna gång över det onda och fula hatet. Jag tycker synd om henne eftersom att hon ville förbli anonym och att hon nu kommer att bli trakasserad och förföljd av det "fina hatet". Tycker att hon har agerat klumpigt men jag håller inte med DN, Expressen och resten av msm. Hade det istället gällt en vänsterperson så tycker jag också att det varit fel att outa och förfölja denna. Men båda sidor i detta väldigt fula spel varken vill eller kan erkänna att det finns två sidor på varje mynt.