Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns många som kan skriva i hemmets lugna vrå men som inte klarar att arbeta och interagera på en arbetsplats.
Då klarar hon nog att arbeta från hemmets lugna vrå.
Citera
2015-09-02, 22:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

För er som inte vet om det så kan man bara ringa numera in och säga upp sitt abonnemang, mail och brev accepteras INTE längre. För att göra det mer intressant så har DN dragit ner på personalen som ska ta emot uppsägningarna, en kort titt på DN:s sida innehåller mycket skäll från folk som suttit i timmar för att försöka säga upp sitt abonnemang.
Men DN är desperata efter nya prenumeranter så där kan säga sitt ord till tidningsförsäljarna som ringer.
Jag har t.o.m blivit erbjuden gratisnummer men avböjt eftersom jag inte använder tidningar som dasspapper.
Citera
2015-09-02, 22:21
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
SD-retoriken är att allt massmedia framför är fel och propaganda, bara de medier som "kritiserar" etablerad media har "rätt", man ska tydligen aldrig vara kritisk mot t ex figurer/plattformar som JC, Avpixlat eller t.om Flashback och tänka lite själv, vilket är poängen med oberoende media?

Jag tror faktiskt detta med JC är prekärt och väldigt besvärande för SD&anhängare. Å ena sidan försvarar man henne med att urskuldande säga att "hon är ju bara en 70-årig tant" (= harmlös och jävligt åldersdiskriminerande då det ofta antyds att hon därmed inte skulle vara så klar i knoppen) och andra försvarar henne med det gamla vanliga tugget om att hon är så fantastiskt "icke-gammelmedia" och att det hela kring JC bevisar at man hetsar mot "oliktänkande", när det i själva verket handlar om att man dragit ned brallan på icke-etablissemanget genom att visa JC:s nuna. Vad det leder till vet ingen än, men att JC som varit en stark röst i rörelsen (vass penna) visat sig vara en suspekt bidragstagare med alla möjliga konstiga diagnoser kan knappast vara ett ess i rockärmen för "de icke-PK"...
Jag tycker att det är märkligare att alla som säger sig "gilla olika", nu enat går ut och mobbar och gör sig roliga över en person med en bakgrund som de tycker är udda. Verkar som att de som skälls för "haters" är de med en mer tolerant människosyn, oj då.
Citera
2015-09-02, 22:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Mest troll som den här kvinnan som försöker smita undan från att bidra med att jobba och betala skatt... En riktig bidragsparasit således, som sen har mage och gnälla på det system som ändå såg till att hon inte svalt ihjäl, som hon inte kunnat utnyttja utan många år av vänsterstyre i Sverige...
Du vet ju inte varför hon blev sjukskriven och förtidspensionerad.
Citera
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Mest troll som den här kvinnan som försöker smita undan från att bidra med att jobba och betala skatt... En riktig bidragsparasit således, som sen har mage och gnälla på det system som ändå såg till att hon inte svalt ihjäl, som hon inte kunnat utnyttja utan många år av vänsterstyre i Sverige...

Allvarligt talat hur vet du att hon har försökt smita undan att jobba och inte istället har faktiskt varit sjuk? Visserligen brukar många ur flashbackshögern hacka på bidragstagarna men jag trodde att ni i vänstern visste bättre? Är man sjuk så är man och då spelar det ingen roll om man är journalist, skådis, pizzabagare, hemmafru eller tiggare.
Citera
Medlem
Citat:

Det underbara i tråden är att SD-anhägare aldrig kan syna sin egen byk. Man försvarar sig nu med att "svenskar måste ha rätt till bidrag, för det är ju vårt land typ". Gud, så underbart det skulle bli om SD styrde : Folk som JC skulle sjukskriva sig för elallergi ifrån riksdagen och sitta framför datorn dagarna i ända och hata alla utomnordiska slöfockar och undermänniskor med låg IQ som förstör vårt land....
Citera
2015-09-02, 22:23
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag röstar nog på Exporessen, ganska fint namn som hyllar samgåendet med Expo.

Exporessen ligger bra till. Lätt att uttala, innebörden är tydlig. Det har min röst. Föreslår att det uttalas expo-ressen för extra tydlighet.

Jag har ibland här på FB talat emot de som vägrar public service. Detta med argumentet att om man inte tar in olika ståndpunkter blir man lätt en cyklop, oavsett vilken typ (vänster, höger, rasist, antirasis...).

Efter att idag tagit del av SR Studio-ett, kulturradion, samt Svt's kommentarer om denna skandalösa mobbning - börjar jag vackla. Inte för att jag är rädd för att lyssna på propaganda, men för att det inte är bra för blodtrycket.
Citera
2015-09-02, 22:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Då klarar hon nog att arbeta från hemmets lugna vrå.
Hur gör man det menar du? Vad ska hon jobba med och hur vet du att hennes psyke klarar press? Med tanke på vad hon skrivit om journalisterna så verkar hon lättstressad.
Citera
2015-09-02, 22:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Hahah jag önskar att det någonsin visar sig att det är någon normal person som står bakom liknande skriverier!!

Men det är fan ALLTID psykiskt störda jävlar. "Elallergiker", hahah!

Om alla ellallergiker är psykiskt störda så har du precis kallat författaren Liza Marklund för det:

Citat:
Liza Marklund:

"Men för mig, som är elallergiker, är detta ett dråpslag."

"Jag har tidigare i höst, efter mycket tvekan, bestämt mig för att berätta att jag är diagnostiserad stråltant. Det betyder inte att jag sitter ute i skogen med en foliehatt, utan att alla mina datorer, mitt kontor och min bostad är sanerade från elektromagnetiska fält - precis sådana som finns runt lågenergibelysningar.

Jag kommer aldrig att kunna ha sådana lampor i mitt hem. Det är helt uteslutet. Jag får domningar, yrsel och sjögång av magnetfält - men från och med nästa år så kommer jag inte undan längre.

När alla mina grannar byter till lågenergilampor är risken överhängande att bruset och brummet på ledningarna skapar elfält också i min bostad."

http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/
Citera
2015-09-02, 22:24
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Hysch, vänstern har aldrig utsats för drev! Nämn för allt i världen inte Mona, nämn inget som stör världsbilden!!!

Mona S räknas visst inte som vänster här. Juholt då?
Drev på nätet, räknas det? I så fall är det ganska jämnt fördelat mellan politiska sympatier.
De flesta här tycker att det är ok att journalisterna blivit hotade och trakasserade, för att de försökt intervjua "Julia Caesar". De menar väl att deras hat är det goda hatet...
Citera
2015-09-02, 22:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Du anar inte hur rätt du hade.
Bonnier har den stora årliga "bransh-festen" nu den 7-8/9 nere i Vintervikens lokaler, där alla Bonniers chefer samlas: http://www.bonnier.se/sv/jobb-karriar/GRID/

För er som inte vet om det så kan man bara ringa in numera och säga upp sitt abonnemang, mail och brev accepteras INTE längre. För att göra det mer intressant så har DN dragit ner på personalen som ska ta emot uppsägningarna, en kort titt på DN:s sida innehåller mycket skäll från folk som suttit i timmar för att försöka säga upp sitt abonnemang.
Så klart att ett brev måste accepteras. Det går inte för DN att komma runt juridiskt. Accepterar de inte det, kan man stämma dem.
Citera
2015-09-02, 22:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det underbara i tråden är att SD-anhägare aldrig kan syna sin egen byk. Man försvarar sig nu med att "svenskar måste ha rätt till bidrag, för det är ju vårt land typ". Gud, så underbart det skulle bli om SD styrde : Folk som JC skulle sjukskriva sig för elallergi ifrån riksdagen och sitta framför datorn dagarna i ända och hata alla utomnordiska slöfockar och undermänniskor med låg IQ som förstör vårt land....
SD står upp för välfärdsstaten till skillnad från avgrundsvänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in