Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 22:12
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tja, högersidan har hängt ut så många journalister och gärningsmän... Hela flashback är ett enda uthängnings-hägn...

Jag har svårt att tycka synd om JC. Hon skrev ett långt inlägg om hur förföljd hon är, med resultat att två duktiga journalister blivit hotade i två dagar.
Själv kräver hon anonymitet, och gömmer sig för folk som vill diskutera med henne... och angriper dem på nätet, kallar det trakasserier.

Kan man kräva anonymitet? När man skriver så mycket kontroversiellt?

Varför ska jag tycka synd om henne?

Hade hon tillhört vänstersidan hade hon blivit outat på hatsidor för länge sen!

Visst är båda sidor duktiga på att hyckla. Hade hon istället tillhört "extremvänstern" hade hon hyllats som modig och de som journalister (kanske från Axpixlat i detta fall) som avslöjade hennes identitet hade hotat och hatats av såväl anonyma som icke anonyma på Internet. Vidare hade vänstern fördömt alla som dragit upp hennes elallergi och amalgamsjuka som funkofoba och sagt att det är ett typiskt exempel på högerns kalla människosyn. Detsamma gäller förstås hennes förtidspensionering som vänstern faktiskt en gång brukade försvara men är människan inte av rätt tro så är förtidspensionering och bidragstagande av ondo. Vänsterliberalernas hyckleri gör mig lite illamående faktiskt. Fast som sagt högersidan är också duktiga på att outa sina fiender till hatsidorna så jag tycker att vänstern och högern går hand i hand i sitt hycklande. Det goda och fina hatet vann denna gång över det onda och fula hatet. Jag tycker synd om henne eftersom att hon ville förbli anonym och att hon nu kommer att bli trakasserad och förföljd av det "fina hatet". Tycker att hon har agerat klumpigt men jag håller inte med DN, Expressen och resten av msm. Hade det istället gällt en vänsterperson så tycker jag också att det varit fel att outa och förfölja denna. Men båda sidor i detta väldigt fula spel varken vill eller kan erkänna att det finns två sidor på varje mynt.
Citera
2015-09-02, 22:13
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag tror inte ens att elallergi är en etablerad diagnos. Man kan helt enkelt inte vara allergisk mot elektricitet (enligt vetenskapen). Dessutom jävligt märkligt att hon kan sitta så frekvent framför en dator med sin elallergi. Men vad kvinnan har för diagnoser lär vi aldrig få veta, då sådant lyder under sekretess. Men både oralgalvanism och elallergi var populära kvasidiagnoser bland SVBK ("svid-värk och-brännkärringarna) på 80- och 90-talet. Populärt var också att sjukskriva sig ända in i kaklet (= förtidspension kring 40-50) och försöka bota sig själv med typ kristaller

Enligt mitt sett att se på saken har du inte ett skvatt med att göra vad hon har haft för sjukdomar eller diagnoser! Det har dessutom inte ett skvatt att göra med vad hon har skrivit. Vad vet du om "kvasidiagnoser" som du uttrycker det? Är du psykiatriker, psykolog eller läkare? Att vara kritisk till samhällsproblem är väl knappast att betrakta som någon sjukdom eller diagnos. Dessa saker hör inte samman. Att skriva välformulerat är väl inte varken olämpligt, farligt eller samhällsomstörtande?
Citera
2015-09-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
När blev Mona vänster?

Tja, kanske inte men hon brukar ju beskrivas som en av de största landsförrädarna i alla fall, muslimkramaren och allt vad hon är. Märkligt att media begår drev mot någon som har precis samma "agenda" som dom själva? Eftersom media så klart har som största mål att blåsa folket och driva landet mot en mångkulturell undergång
Citera
2015-09-02, 22:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Hon verkar ju ha varit en ganska produktiv skribent så självklart ska hennes 15-åriga förtidspension granskas.
Finns många som kan skriva i hemmets lugna vrå men som inte klarar att arbeta och interagera på en arbetsplats.
Citera
2015-09-02, 22:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Marcus Birro, elalergikern JC och Formgren... Det är verkligen härliga filurer ni har som gurus..
De är dom som vågar skriva om samhällsfrågor utan att vinkla. Varför tror du SD växer?
Det är att medborgarna själva kan bilda sig en uppfattning av samhällsklimatet.

Så länge media tiger och politiker hukar så leder det till att folket reagerar på vad de själva ser och upplever.

Och här behövs journaliter som vågar tala klarspråk, vilket J.C gjort.
Citera
2015-09-02, 22:16
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Att Expressen inte är schyssta....? Men måste de vara det? Drev är ju något de sysslat med rätt ofta och är en populär genre här i Sverige. Detta är ett rätt litet drev. Tiina Rosenberg drabbades av ett betydligt värre, exempelvis.

Källa på det?
Citera
2015-09-02, 22:16
Medlem
Citat:
En sak till jag undrar. Sprida propaganda? Ni snackar hela tiden som om media sitter i knät på sjuklövern och jag vet inte vad, ni verkar på riktigt tro att media styrs och sitter i hemliga möten och bestämmer agendan. Ni snackar som om vi lever i Nordkorea.

Vad kommer det sig att Sverige räknas som ett av länderna i världen med mest fri och oberoende press?

För att de mörkar sanningen och bara säger vad de förväntas säga?

SD-retoriken är att allt massmedia framför är fel och propaganda, bara de medier som "kritiserar" etablerad media har "rätt", man ska tydligen aldrig vara kritisk mot t ex figurer/plattformar som JC, Avpixlat eller t.om Flashback och tänka lite själv, vilket är poängen med oberoende media?

Jag tror faktiskt detta med JC är prekärt och väldigt besvärande för SD&anhängare. Å ena sidan försvarar man henne med att urskuldande säga att "hon är ju bara en 70-årig tant" (= harmlös och jävligt åldersdiskriminerande då det ofta antyds att hon därmed inte skulle vara så klar i knoppen) och andra försvarar henne med det gamla vanliga tugget om att hon är så fantastiskt "icke-gammelmedia" och att det hela kring JC bevisar at man hetsar mot "oliktänkande", när det i själva verket handlar om att man dragit ned brallan på icke-etablissemanget genom att visa JC:s nuna. Vad det leder till vet ingen än, men att JC som varit en stark röst i rörelsen (vass penna) visat sig vara en suspekt bidragstagare med alla möjliga konstiga diagnoser kan knappast vara ett ess i rockärmen för "de icke-PK"...
Citera
2015-09-02, 22:17
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
En sak till jag undrar. Sprida propaganda? Ni snackar hela tiden som om media sitter i knät på sjuklövern och jag vet inte vad, ni verkar på riktigt tro att media styrs och sitter i hemliga möten och bestämmer agendan. Ni snackar som om vi lever i Nordkorea.

Vad kommer det sig att Sverige räknas som ett av länderna i världen med mest fri och oberoende press?

För att de mörkar sanningen och bara säger vad de förväntas säga?

De har förstås fel. Den Tredje Statsmakten är allt annat än maktlös och i många fall har den mer makt än både den första och andra statsmakten.
Citera
2015-09-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns många som kan skriva i hemmets lugna vrå men som inte klarar att arbeta och interagera på en arbetsplats.

Mest troll som den här kvinnan som försöker smita undan från att bidra med att jobba och betala skatt... En riktig bidragsparasit således, som sen har mage och gnälla på det system som ändå såg till att hon inte svalt ihjäl, som hon inte kunnat utnyttja utan många år av vänsterstyre i Sverige...
Citera
2015-09-02, 22:18
Bannlyst
Citat:
Tja, kanske inte men hon brukar ju beskrivas som en av de största landsförrädarna i alla fall, muslimkramaren och allt vad hon är. Märkligt att media begår drev mot någon som har precis samma "agenda" som dom själva? Eftersom media så klart har som största mål att blåsa folket och driva landet mot en mångkulturell undergång
Media lyckades ju vinkla hennes pengafiffel så till den milda grad att hela Sverige trodde att det bara handlade om nån Toblerone!!!
Det kallar jag INTE för ett drev, det är snarare skyddande av brottsling!
Citera
2015-09-02, 22:18
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Då är det ju också fullt legitimt att granska henne. Om hon är en sådan duktig kommunikatör samt kan skapa kontakt med folk ute i samhället så har hon ju makt och inflytande.

De flesta känner inte till henne, jag själv har bara sett hennes namn i periferin några gånger och då känner jag nog till mer om "extremhögern" än medelsvenssons. Däremot har han rätt i att hon har blivit mycket känd iom massmedians uthängande.
Citera
2015-09-02, 22:19
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om någon håller en pistol mot ditt huvud så är det inte ett hot att bli dödad om inga ord yttras, utan bara en risk att bli skjuten? Är du rätt skruvad människa?

Att hålla en pistol mot någons huvud är en kommunikativ handling och ett hot. Att däremot vandra i ett skjutglatt område är en risk.

Citat:
Givetvis är det inte kriminellt att ta avstånd från en person man inte längre vill umgås med. Det är allas rätt.

Du jämförde dock det med att bli hotad med en pistol, det var till och med ett trauma att drabbas av att en vän aktivt tar avstånd ifrån en. Folk riskerar att begå självmord, etc. Om ditt argument var att pistolhot är kriminellt för att det skadar folks psykiska hälsa och begränsar deras liv, så borde ju även andra hot som skadar folks psykiska hälsa och begränsar deras liv också vara kriminellt.

Citat:
Däremot att uppsåtligen röja någons hemlighet, som kan få personer i deras närhet att ta avstånd från dem, är förkastligt och borde vara kriminellt.

Varför? I synnerhet om vi talar om en person som agerar flitigt på en offentlig arena i en one-to-many-kommunikation i syfte att påverka samhället och inte i ett slutet rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in