Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Jag har egentligen inga problem med det. Jag undrar dock vad för agenda en judinna av denna rang har? Sverige eller Israel/USA/KRIG/förödelse/ockupation/hat/världskrig.

Hur jag ser att hon är en judinna? Dels det inavlade utseendet men också denna bilden (Menoran/ sjuarmade ljusstaken)
http://x.cdn-expressen.se/images/3f/...6x9/965@70.jpg

Med tanke på hur frenetiskt hon argumenterat mot massinvandringen och det pågående folkutbytet har jag svårt att tro att hon skulle ha någon "dold" agenda, även om hon nu skulle visa sig vara judinna.
Det är att dra konspirationstänket lite väl långt...

Hon verkar faktiskt genuint bry sig om det svenska folket, om man läser hennes krönikor.
Senast redigerad av Breakaway1 2015-09-02 kl. 20:59.
Citera
2015-09-02, 20:58
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Opinionsbildning? Enligt dig är alla yttrande åsikter opinionsbilding?

Ja, om du gör det med en tänkt publik så bildar du opinion eller lägger i varje fall grunden till det. Det går inte att bilda opinion utan kommunikation, det är så vi bedriver politik.
Citat:
Och ja opinionsbildning är grundlagsskyddat så länge du inte gör dig skyldig till brott.
Julia Ceasar har inte gjort sig skyldig till brott.

Ja? Vad spelar det för roll? Hon utövar fortfarande makt.

Citat:
Det du vill stoppa är yttrandefriheten och valhemligheten, bra du avslöjar dig.

Nej. Vad gäller valhemligheten har den ingen betydelse för mig, det är ingenting som jag kommer kämpa för att få bort men inte heller något jag vill direkt försvara. Jag tror dock det finns många fördelar med att ta bort den, liksom att ta bort partibildningar också (bättre vore att strunta i politiska partier då de tenderar skapa konformt tänkande).
Citera
2015-09-02, 20:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Tja, om det är förbjudet att yttra sig om någons identitet så är det en begränsning.
Fast nu svarar du inte på frågan, var snäll besvara frågan istället för hitta på?
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Vet man om Julia gör sak av det? En anmälan till JK är lätt gjort annars. Sålänge inte JC gjort sig skyldig till brott utan bara luftat sina fullt lagliga åsikter offentligt så tycker jag att hon har rätt till sin anonymitet.

Men ansvarige utgivaren på Expressen verkar inte bry sig nämnvärt om fängelserisker mm. Han tar tydligen risken.
Citera
Medlem
borttaget
Citera
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Det säger mycket om hur desperata MSM är när en av Sveriges största kvällstidningar tycker det är berättigat att offentligt förnedra och smutskasta en sjuk 70-årig kvinna som bor i skogen.

Respekt får man genom att behandla oliktänkande med värdighet, inte genom att använda sina journalistiska muskler för att hämnas på en pensionär med andra åsikter. Samtidigt kan man nog inte förvänta sig annat av en tidning som inte har kapacitet att publicera annat än kommersiellt nonsens.
Word
Detta är för övrigt ett mycket bra initiativ:
(FB) Stödkampanj för "Julia Caesar" - Skicka ett vykort för att visa ditt stöd!
Skicka ett enkelt vykort till JC imorgon, jag gör det.
Citera
2015-09-02, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Ja, och RF reglerar förhållandet mellan stat och enskild. Det är du som visar upp din inkompetens.
Ehh, åsiktsfrihet är inget du hört talas om... Finns instiftat i RF! "Regeringsformen beskriver våra demokratiska rättigheter".

Som sig själv är yttrandefrihetsgrundlagen så urholkad att den inte längre har sitt berättigande som grundlag!
Senast redigerad av Forestman 2015-09-02 kl. 21:26.
Citera
2015-09-02, 21:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Ja, om du gör det med en tänkt publik så bildar du opinion eller lägger i varje fall grunden till det. Det går inte att bilda opinion utan kommunikation, det är så vi bedriver politik.

Ja? Vad spelar det för roll? Hon utövar fortfarande makt.

Nej. Vad gäller valhemligheten har den ingen betydelse för mig, det är ingenting som jag kommer kämpa för att få bort men inte heller något jag vill direkt försvara. Jag tror dock det finns många fördelar med att ta bort den, liksom att ta bort partibildningar också (bättre vore att strunta i politiska partier då de tenderar skapa konformt tänkande).
Om man beskriver verkligheten bedriver man inte opinion man beskriver verkligheten, om folk tar illa vid sig av asylindustrins excesser så är det väl fel på verkligheten och inte den som beskriver den?
Citera
2015-09-02, 21:02
Medlem
Doodis avatar
En fråga till er som är bevandrade i juridiken:

Hur ser lagen om åsiktsregistrering ut? Måste det vara ett insamlande av en större grupp människor, eller något sånt, för att det ska bli olagligt? (Märk väl, jag inte inte en aning om hur den lagen fungerar.)

Expressen skriver ju egentligen den här artikeln och hänger ut JC av en enda anledning; hennes åsikter. Jag anser att det borde vara olagligt. Det är iallafall så fruktansvärt omoraliskt och smutsigt.
Citera
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Jag hoppas JC fortsätter författa krönikor och visar Expressen att tiden är förbi när de dikterade villkoren.

Dagen när "hatsajterna" får fler läsare än Mattssons blaska är i antågande.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Alltid kul att stöta på idioter i kommentarsfältet.

Att utsättas för fängelsestraff, eller bli skickad till GULAG hindrar inte dig heller, på något vis, från din rätt att yttra dig.

Det är en fysisk bestraffning och våld mot din kropp och person, mot hela ditt väsen, det är inte samma sak som att förlora sitt jobb eller straffas socialt. Du förstår alltså inte skillnaden i att jag angriper med våld dig som person och tvångsförflyttar dig till ett ställe där du inte får lämna med förrän jag godkänner det och att jag tar avstånd från dig som person?
Citera
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hahaha, fast när kända vänsterpartistkvinnor argumenterar för fri invandring så är det hur vanligt som helst att SD:are önskar att hon ska våldtas av negrer, mördas osv osv det... onda hatet?

Jag håller med, det är otroligt dumt och tråkigt när de inte kan låta bli.

Det bästa vore om de kunde överlåta detta helt till vänsterfallangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in