Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 21:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
DN och kvällstidningarna börjar likna ungdomarnas site Lunastorm. Det dom gjort med att "hänga" ut en bloggare som skriver samhällskritiska krönikor är ju ett försök att tysta det fria ordet (om nu J.C slutar skriva, vilket jag hoppas hon inte gör)

Dagens media borde självrannsaka sig själva. Tidningarna säljer dåligt och det beror på att de inte längre är kritisk granskande journalister. De är dåligt pålästa och har blivit en förlängd arm till att politiker ska få ut sitt egna ogranskade budskap. De sköljer sig med skvaller istället för granskande nyhetsvärden.
Dagens media är skittidningar som helt tappat en granskande funktion som ska vara till för folket.

Frågan med denna uthängning handlar mer om berörda journalisters personliga vandettor än nyhetsvärden.
Det är rena sandlådenivå på dagens unga journalister och jag hoppas att journalisthögskolor tar denna skitjournalistik på allvar och utvärderar vart den leder till.
Att de står som fågelholkar och inte förstår varför folket listar media lågt är mig förundrat.
Har de ingen självinsikt??
Citera
2015-09-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
En fråga till er som är bevandrade i juridiken:

Hur ser lagen om åsiktsregistrering ut? Måste det vara ett insamlande av en större grupp människor, eller något sånt, för att det ska bli olagligt? (Märk väl, jag inte inte en aning om hur den lagen fungerar.)

Expressen skriver ju egentligen den här artikeln och hänger ut JC av en enda anledning; hennes åsikter. Jag anser att det borde vara olagligt. Det är iallafall så fruktansvärt omoraliskt och smutsigt.

Ja, det måste ju vara olagligt att t.ex. skriva "Svenne Svensson är sosse!" och kabla upp på löpsedlarna. Ser egentligen ingen större skillnad i den givna situationen med Julia Caesar.
Citera
2015-09-02, 21:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ja, det måste ju vara olagligt att t.ex. skriva "Svenne Svensson är sosse!" och kabla upp på löpsedlarna. Ser egentligen ingen större skillnad i den givna situationen med Julia Caesar.
Däremot är det ett pressetiskt haveri av sällsynt slag.
Citera
2015-09-02, 21:05
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast nu svarar du inte på frågan, var snäll besvara frågan istället för hitta på?

Jag gjorde det, men du kanske inte förstod? Okej, då får jag väl förklara lite enklare då så att även du hänger med: om man har rätten till anonymitet så innebär det att det är förbjudet för andra att, med yttranden, avslöja din identitet vilket innebär rent logiskt att du måste begränsa andra människors rätt att yttra sig.
Senast redigerad av Cut-N-Mix 2015-09-02 kl. 21:08.
Citera
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Varför protesterar inte Gudrun Schyman och Fi mot den här typen av kvinnohat?! Tystnaden är talande...
Citera
Medlem
Lobengulas avatar
Oj vad jobbig den här jävla Julia Caesar är, vi har ju inget bra svar på hennes påståenden. Vad ska vi göra?

Jag vet, vi har ju Annika Hamrud som är Expo/AFA/Researchgruppen, Stasi 2.0. Givetvis bor Annika själv i ett etniskt vitt och välmående område på Södermalm, journalisternas mecka.

http://expo.se/personal-ideella.html (tredje namnet uppifrån)

Hon kan hänga ut henne med hennes riktiga namn och häckla hennes sjukdomar. Det kommer att sänka JC och tysta hennes åsikter. Då slipper vi ta debatten. Fan vad bra så gör vi.

För övrigt så har jag läst hela tråden och rekommenderar detta lysande inlägg:

(FB) Expressen hänger ut "Julia Caesar" med namn och bild!
Senast redigerad av Lobengula 2015-09-02 kl. 21:11.
Citera
2015-09-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Skrämmande många reagerar helt irrationellt på denna affär. Det förefaller som om många svenskar lider svårt av ett förvridet norrmalmstorgssyndrom. Man är så rädd och panikslagen över ett påstått nazist/rasisthot som media och politiker har trummat upp att man lierar sig med de journalister som delger dom grovt fabricerade propagandanyheter. Man reagerar inte ens på att man spottar och pissar på en gammal kvinna som inte gjort något annat än utnyttjat sin yttrandefrihet. Eftersom hon hållit sig anonym är det inte henne personligen många håller med utan man delar hennes idéer. JC är inte boven. Det är hennes uppfattningar som Bonnierkoncernen vill krossa och tysta. Man lyfter fram att hon sagt sig upplevt diverse tveksamma sjukdomar för att få henne att framstå som bidragsparasit. I vanliga fall ömmar vänsterns blödande hjärtan för dessa fall men inte denna gång. Nu är det så skamligt att det passerat alla gränser.

Mycket bra skrivet. Detta handlar förstås enbart om att få tyst på en obekväm regimkritiker och inget annat.
Helt sanslöst om det nu stämmer att någon gått i försvar av denna omoraliska och antidemokratiska uthängning. Snacka om att göra sig till nyttiga idioter för globalistmedia.
Citera
2015-09-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det är en fysisk bestraffning och våld mot din kropp och person, mot hela ditt väsen, det är inte samma sak som att förlora sitt jobb eller straffas socialt. Du förstår alltså inte skillnaden i att jag angriper med våld dig som person och tvångsförflyttar dig till ett ställe där du inte får lämna med förrän jag godkänner det och att jag tar avstånd från dig som person?
Du blir nog tvångsförflyttad från din lägenhet om inte du har pengar till hyran och svälter utan pengar till mat - för du har inget arbete!. Det kan vara straffet för dig och din familj vid uthängning, för familj har du väl?
Senast redigerad av fuckuto 2015-09-02 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att hota nån med pistol hindrar ju inte heller någon - på något vis - från att yttra sig.

Menar du att skjuta någon är lika hemskt som att säga "jag är inte din vän längre", eller "du får sparken"?
Citera
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Word
Detta är för övrigt ett mycket bra initiativ:
(FB) Stödkampanj för "Julia Caesar" - Skicka ett vykort för att visa ditt stöd!
Skicka ett enkelt vykort till JC imorgon, jag gör det.

Tummen upp!

Kan du möjligen gå in i tråden och skriva att du ska göra det? Ju fler som läser tråden, ju fler svar den får, desto mer syns den på aktuella ämnen och under fliken "nya inlägg" osv. Vilket i slutändan gör att fler människor skickar stödjande brev och vykort till henne.

(Det här skriver jag inte för att det är jag som har startat tråden. Det är verkligen till 100% för den goda sakens skull!)
Citera
2015-09-02, 21:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
"Högerextremisten JC hotar demokratin"
Citat:
Journalistens chefredaktör, Helena Giertta håller med om att något har hänt.

– Man kan säga att under sommaren så har de här högerextrema bloggarna och tyckarna på nätet tagit ett steg framåt. De känner att de har vind i seglen och går lite längre.

Vad innebär det om hotbilden blir allt starkare? Påverkar det journalisternas möjlighet att arbeta och göra objektiva granskningar? Det tror Helena Giertta, som talar om en utveckling som kan hota demokratin i landet.

– Färre reportrar kommer kanske våga ta i tu med de här ämnena och skriva om de här bloggarna. Om vi inte tar reda på hur det ligger till så får inte heller medborgarna i Sverige reda på vad som har hänt, det är så enkelt det är. Om den här typen av hatsajter och hotande människor tar makten över samtalet, då har vi ingen demokrati kvar.
http://www.svt.se/kultur/helena-gier...t-demokratihot
Citera
2015-09-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det är en fysisk bestraffning och våld mot din kropp och person, mot hela ditt väsen, det är inte samma sak som att förlora sitt jobb eller straffas socialt. Du förstår alltså inte skillnaden i att jag angriper med våld dig som person och tvångsförflyttar dig till ett ställe där du inte får lämna med förrän jag godkänner det och att jag tar avstånd från dig som person?

Du fattar uppenbarligen inte principen. Gå ut och gå en promenad och fundera noga så kanske du förstår poängen till slut.

Kontentan är att så länge det finns risk för bestraffning av en åsiktsyttring (som faktiskt är din medborgerliga rättighet) måste det finnas möjligheter att yttra åsikterna anonymt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in