Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 20:22
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det tycker jag inte. Men jag undrar vad du fått den idén ifrån? Jag har pratat om de som vill påverka dessa till att rösta på ett visst sätt. Väljarna är ju bara ett sorts verktyg, likt en skruvmejsel, för att uppnå en viss sorts politik i vårt demokratiska system. En enskild väljare är betydligt mer obetydlig än en opinionsledare på nätet, väljaren har bara en ynka röst medan opinionsledaren kan skaffa betydligt många fler.

Men visst, om vi skulle outa alla som röstat på SD -- alla de flera hundra tusen -- så skulle det troligtvis bara vara till det bättre för samhället. Då skulle stigmat mot SDare försvinna på en sekund.
Jag fick iden fån dig. Den som vill utöva politisk makt ska inte vara anonym sa du ju, ergo du vill avskaffa valhemligheten. Kan vi inte bara operera in ett chip i hjärnan på alla så att de tänker rätt. Så mycket enklare allt vore.
Citera
2015-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indigno
Om det är "establissemangets värsta hot" så verkar det inte finnas något hot mot establissemanget överhuvudtaget.

Javisst, och dessutom är argumentet att hon hotar det svenska samhällets värdegrund skrattretande. Det har varit fullständigt socialt accepterat att ropa "jag hatar män!", "manshat är nödvändigt!" (Zara Larsson, Sara Stridsberg, Lady Dahmer) och beskriva (vita, straighta) män som vandrande dildos och rovdjur här i landet i minst tio år. Från Åsa Romson och Gudrun Schyman till tusentals journalister, artister, författare och amatörpolitiker. Detta ses aldrig som något "brott mot värdegrunden".
Citera
2015-09-02, 20:25
Medlem
Det finns ju olika etniciteter och en sk GWAS som kartlägger genetiska markörer, SNPs i synnerhet för olika sjukdomar, är bara giltiga inom den etniska grupp som GWASen utförts på. Så att en markör för bröstcancer hos europeiska kvinnor kAn vara, och är troligen, helt värdelös som bröstcancermarkör hos asiatiska kvinnor.
Men ordet ras är ju inte snyggt, alltså.
Källa för ovanstående: Useful Genetics 1&2, Uni of British Columbia, Introduction to Evolutionary Genetics, Duke university.
Vi har genetiska skillnader mellan olika etniska grupper. Vad dessa skillnader har för mer allmän betydelse är mkt oklart. Men att de kodar för mer än bara våra yttre är ju helt klart.
Edit: det ska framhållas att skillnaderna är mycket små. Vi delar alla 99,9 % av vårt DNA.
Sen blev jag nog OT vilket jag ber om ursäkt för, ville bara klargöra lite om genetik apropå JCs syn på saken :/
Senast redigerad av bammerz 2015-09-02 kl. 20:38.
Citera
2015-09-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Expressen har nog lärt sig att pengar smakar. Därför kommer denna utveckling hålla i sig tills lagen sätter stopp för det... eller tills människor slutar läsa slaskmedia.

Diagram
http://oi57.tinypic.com/eec8i.jpg

Ickepolitiskt intresserade soffliggare vars iphone konstant reloadar skvallersidor ger inte så mycket i värde för någon att köpa annonser.
Citera
2015-09-02, 20:28
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Vad har du för problem med att hon är judinna? Stämmer detta f.ö?

Jag har egentligen inga problem med det. Jag undrar dock vad för agenda en judinna av denna rang har? Sverige eller Israel/USA/KRIG/förödelse/ockupation/hat/världskrig.

Hur jag ser att hon är en judinna? Dels det inavlade utseendet men också denna bilden (Menoran/ sjuarmade ljusstaken)
http://x.cdn-expressen.se/images/3f/...6x9/965@70.jpg
Citera
2015-09-02, 20:29
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Om detta är sant att hennes barnbarn skriver så här är det bara alltför sorgligt. Kan det vara uppriktigt eller är det självförsvar?

https://pbs.twimg.com/media/CN6ZHS_WoAAfm_v.jpg

Vore inte förvånade. Det var inte ovanligt med angiveri inom, eller försök till att sätta press på, familjer med "politisk obekväma", i gamla Sovjetunionen. Bolsjevikregimen ägnade sig åt sådant för att dels låta deklarera att partiet och arbetarestaten var högre än familjen och dels för att skapa en paranoiakultur där ingen kunde lita på någon. Ett sätt att motverka mobilisering och krossa kontrarevolutionärer på.

Det kan naturligtvis vara fejk men principen är densamma.
Citera
2015-09-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Javisst, och dessutom är argumentet att hon hotar det svenska samhällets värdegrund skrattretande. Det har varit fullständigt socialt accepterat att ropa "jag hatar män!", "manshat är nödvändigt!" (Zara Larsson, Sara Stridsberg, Lady Dahmer) och beskriva (vita, straighta) män som vandrande dildos och rovdjur här i landet i minst tio år. Från Åsa Romson och Gudrun Schyman till tusentals journalister, artister, författare och amatörpolitiker. Detta ses aldrig som något "brott mot värdegrunden".
Har jag inget större problem med att det inte gör heller. Vem orkar bry sig liksom. Fast det är ju lite roligt att alla räknar med att vi vita män bara ska ta det också. Dom måste veta att vi är så starka att vi inte bryr oss speciellt om sånt trams. Vi vet bättre.

Skulle dom säga såna saker om vilket folkslag som helst utanför västvärlden så hade dom blivit våldtagna eller dödade direkt. Dom vet innerst inne att det är elitklass på oss.
Citera
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ehh, ja, de som åberopar yttrandefriheten är ju rimligtvis de som i dagsläget inte skyddas av den.

Du har uppenbart inte koll och förväxlar saker. Yttrandefrihet är inte samma sak som automatisk rätt att vara anonym. Det är två helt olika saker.

Vilka skulle det vara som inte har yttrandefrihet? Tanten i fråga har ju haft precis HUR mycket yttrandefrihet som helst! Så mycket att hon blivit populär, och stor och smått känd inom högerextrema kretsar. Därefter har det blivit intressant att ta reda på vem som gömmer sig bakom pseudonymen för att förstå varifrån alla tokigheter kommer. Hennes yttrandefrihet försvinner inte det minsta för att vi vet vem den tokiga rassetanten är.

Åter igen, det är bara rassar, islamister och liknande som kräver anonymitet och inte vågar stå för sina åsikter. Det är så symptomatiskt att det bara är att dra på munnen åt det.
Citera
"Karaktärsmörda", då tänker då jag på någon känd skribent som tidigare har varit accepterad/respekterad i media (exempelvis Birro). Vilket man inte kan säga att hon har varit. Möjligtvis för många, många år sedan. Jag är dock skeptisk till publiceringen, men inte av den anledningen.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag fick iden fån dig. Den som vill utöva politisk makt ska inte vara anonym sa du ju, ergo du vill avskaffa valhemligheten. Kan vi inte bara operera in ett chip i hjärnan på alla så att de tänker rätt. Så mycket enklare allt vore.

Nej, det sa jag inte. Jag sa att om man vill utöva makt, vill påverka samhället och debatten och dessutom gör det, är det varken konstigt eller fel att granska den personen -- det innebär inte att det är en nödvändighet att den personen avslöjas. Jag hade liksom inte brytt mig om de inte hade avslöjat henne. Dessutom så har jag hela tiden varit tydlig med att det handlar om opinionsbildare, en enskild individ som röstar utgör i princip ingen mak. Den personen utövar inte mer makt än någon annan då denne har bara en röst, således finns det ju inget större maktutövande att tala om. Om du inte visste så är val en kollektiv process, en röst hit och en röst dit gör ingen skillnad. Individen är därmed obetydlig, det kan man inte säga om människor som är opinionsledare.

Edit: Med det sagt så är jag ingen motståndare till att man tar bort valhemligheten, men för mig spelar dess existens ingen roll.
Senast redigerad av Cut-N-Mix 2015-09-02 kl. 20:33.
Citera
2015-09-02, 20:32
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Hon hade ju redan röjts här på Flashback.
Nej det hade hon inte. En person gissade, samtidigt som många andra gissade på en helt annan person. Det är inte att röja identiteten.
Citera
2015-09-02, 20:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Torbjörn Jerlerup menar att judinnan JC är "nazist":
Citat:
Julia pratar mycket om sex.Om våldtagna bloda svenskar. Kvinnor som våldtagits av muslimska män kallar hon ”islams heliga madrasser”.

Gruppvåldtäkter gjorda av enstaka muslimer anser hon är bevis på att islam uppmuntrar till våldtäkter. islam är en ”våldtäktskultur”. Personer som misstänks för våldtäkt hängs ut med namn och alla muslimer misstänkliggörs på grund av några enstaka individers handlingar.

Den som läst nazitidskriften Der Sturmer känner direkt igen retoriken. De farliga dregglande våldtäktsfanatiska judarna med sin ”våldtäktskultur” går igen. Det är samma uthängande av reella och misstänkta våldtäktsmän och samma kollektiva skuldbeläggande av alla i gruppen på grund av vad enstaka individer gjort eller anklagats för att göra.

Hennes ord hade kunnat vara hämtad ur nazilpropagandan på 30-talet
https://ligator.wordpress.com/2015/0...iska-idevarld/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in