Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Barbro Jöberger bor på Torggatan 4 i Vaxholm.
Det vill nog hon, som själv publicerar personuppgifter i sina krönikor, att AFA ska veta.

Blir att lägga upp det på AFAs Facebook. Nu har vi ju inte hört nåt från kärringen men precis som du säger så vill hon nog ha ut den infon till alla. Hon är väl ingen hycklare?
Citera
2015-09-02, 20:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
I vanliga fall hatar SD slöddret bidragsparasiter men inte denna gång. Konstigt som fan.
Ja, de som kommer till vår land och inte gjort ett skit för landet men kräver bidrag och uppassning.

JC har sannolikt jobbat ett par decennier och snällt betalat skatt. Sannolikt har även hennes föräldrar dragit mer än sitt strå still den svenska skattkistan. Att hennes upplevda sjukdomar är tveksamma tolkar jag mer vara ett symptom på att hon inte riktigt är sams med sig själv och sin livssituation. Hennes analyser av det svenska samhället och var det är på väg är för den skull inte att bortse ifrån.

Igen: JCs person är inte inte det centrala i denna affär. Det centrala är att staten/makten/media vill tysta alla som delar hennes åsikter.
Citera
2015-09-02, 20:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Återigen så kommer du med konstiga dikotomier. "Att använda yttrandefriheten är grundlagsskyddat", jaha? Är det ett argument mot att opinionsbildning inte har med makt att göra? Kan något som betecknas under en grundlag inte räknas som makt? Successionsordningen har alltså inte med makt att göra, eller vad menar du?

Makt är en fråga om relationer, så här menade Foucault bland annat:

1. power is not a thing but a relation
2. power is not simply repressive but it is productive
3. power is not simply a property of the State.Power is not something that is exclusively localized in government and the State (which is not a universal essence). Rather, power is exercised throughout the social body.
4. power operates at the most micro levels of social relations. Power is omnipresent at every level of the social body.
5. the exercise of power is strategic and war-like

Ja, de kan bland annat få andra människor att känna obehag, vissa upplever sympati och andra får sin världsbild bekräftad att någonting är fel på samhället som gör att människor hamnar i sådan misär. En bebis som gråter och får sin mamma att ta fram bröstet utövar också makt.
Hon uttrycker sina åsikter och bemöts inte med fakta, varför? Skriver hon sanningar ?
Opinionsbildning? Enligt dig är alla yttrade åsikter opinionsbilding? Och ja opinionsbildning är grundlagsskyddat så länge du inte gör dig skyldig till brott.
Julia Ceasar har inte gjort sig skyldig till brott.
Det du vill stoppa är yttrandefriheten och valhemligheten, bra du avslöjar dig.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-09-02 kl. 20:56.
Citera
2015-09-02, 20:53
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Öh, "okej". Om någon mår dåligt av min åsikt kan jag bara beklaga. Hans rätt att yttra sig har jag inte rubbat en millimeter.

Inte heller om du avslöjar någons identitet. Att utsättas för stigma, förlora jobbet eller bli utesluten ur någon klubb hindrar inte dig heller -- på något vis -- från din rätt att yttra dig. Att du mår dåligt av stigmatisering eller att förlorar jobbet kan jag bara beklaga.
Citera
2015-09-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Åter igen, det är bara rassar, islamister och liknande som kräver anonymitet och inte vågar stå för sina åsikter. Det är så symptomatiskt att det bara är att dra på munnen åt det.

Jaså? Så vad heter du och var bor du? I ett land där man riskerar hembesök av våldsverkare för att man uttrycker "fel" åsikter vill nog de flesta få kunna uttrycka sig anonymt. Din jävla hycklare.
Citera
2015-09-02, 20:54
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Nej, det sa jag inte. Jag sa att om man vill utöva makt, vill påverka samhället och debatten och dessutom gör det, är det varken konstigt eller fel att granska den personen -- det innebär inte att det är en nödvändighet att den personen avslöjas. Jag hade liksom inte brytt mig om de inte hade avslöjat henne. Dessutom så har jag hela tiden varit tydlig med att det handlar om opinionsbildare, en enskild individ som röstar utgör i princip ingen mak. Den personen utövar inte mer makt än någon annan då denne har bara en röst, således finns det ju inget större maktutövande att tala om. Om du inte visste så är val en kollektiv process, en röst hit och en röst dit gör ingen skillnad. Individen är därmed obetydlig, det kan man inte säga om människor som är opinionsledare.

Edit: Med det sagt så är jag ingen motståndare till att man tar bort valhemligheten, men för mig spelar dess existens ingen roll.
Då borde många som är aktiva på Flashback avslöjas då? För alla vi som skriver i denna tråd, eller i trådar på politikforum eller andra forum som hanterar samhällsämnen bedriver ju opinion och når ut till andra. Då tycker jag du ska föregå med gott exempel och sätta ut ditt namn. Varsågod.
Citera
2015-09-02, 20:55
Medlem
Det känns skrämmande och nästan surrealistiskt att bo i ett land vars hela mediaelit går fullständigt i taket över en regimkritisk bloggare. Man bemöter inte det hon skriver, man hänger istället ut henne som strålkärring och bidragssnyltare.

Det är absurt även för det här landet där absurdism ju blivit vardagsmat.

Sverige ser inte ut som mediaeliten har bestämt att det gör. När någon påtalar att terrängen inte överensstämmer med deras karta, då skriker media för full hals: Det är vår karta som gäller! Det ÄR vår karta som gäller!! Det är VÅR karta som gäller!!!

Skrämmande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Inte heller om du avslöjar någons identitet. Att utsättas för stigma, förlora jobbet eller bli utesluten ur någon klubb hindrar inte dig heller -- på något vis -- från din rätt att yttra dig. Att du mår dåligt av stigmatisering eller att förlorar jobbet kan jag bara beklaga.
Så vad jobbar du med då?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Citera där jag skrivit det. Och vem har jag hotat menar du?
Du stödjer hot och uthängningar så visst hotar du, Expressen är den primära källan du den sekundära genom att stödja deras antidemokratiska arbete.

AFA terroristerna fick en ny måltavla.
Citera
2015-09-02, 20:56
Medlem
Citat:

Alltid kul att stöta på idioter i kommentarsfältet.

Att utsättas för fängelsestraff, eller bli skickad till GULAG hindrar inte dig heller, på något vis, från din rätt att yttra dig.
Citera
2015-09-02, 20:56
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
"JC är en hatisk makthavare":http://ulfbjereld.blogspot.com/2015/...a-caesars.html

Det klart att gamle kommunisten Bjereld rycker ut till försvar av mediakapitalet. Var blev ni av, ni ljuva drömmar?

Att byta mellan underhets och överhetspositionen beroende på vad som är gångbart för stunden är dom bra på, salongskommunisterna.

Den rasbiologiska klassanalysen i kommentarsfältet - den att "rasister" aldrig kan vara i underläge - var också intressant läsning. Menar Bjerelds följare att vita alltid är förutbestämda till överläge?
Senast redigerad av NS_14 2015-09-02 kl. 21:05.
Citera
2015-09-02, 20:57
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Att hota nån med pistol hindrar ju inte heller någon - på något vis - från att yttra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in