Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 15:02
Medlem
Raglefants avatar
Är det någon som kan belägga att Julia Caesar hetsat mot någon journalist, politiker eller invandrare (frånsett den preventiva attacken mot Orrenius/Hamrud) som det påståtts i debatten?
Citera
2015-09-03, 15:09
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Det är ändå en hyfsad projicering hon gör när hon oroar sig över bidragsparasiter från fjärran land när hon själv onekligen går runt på bidrag. En klassisk rädsla, hon är rädd att de ska ta ifrån henne det hon blir försörjd med. Kanske ett uns av självhat? Hon kritiserar dem för samma egenskaper hon själv har, dvs lever på andra.

Vilket är en ren gissning från din sida. Rimligen borde hon efter 20(?) år insett att hon inte kommer förlora pensionen och helt enkelt sluta debattera. Men bygger hennes argumentation på någon ogrundad rädsla borde väl rimligen det lysa igenom och hennes argument falla platt - varför är inte detta fallet?

Citat:
En sak jag märker med de "sverigevänliga" är att de börjar få lika dålig självinsikt som vänstern. De är oroliga för vänsterns påhopp på JC när hon nu är uthängd, men att Orrenius fick mottaga mängder med dödshot och trakasserier var inte så "allvarligt"? Onekligen har de sverigevänliga samma problematik som vänstern. De har en svans som inte kan hantera olika åsikter och precis som vänstern är de lika oförmögna (ovilliga?) att erkänna eller se det.

Nja, syftade väl snarare på att det var ett redan offentliggjort nummer.

Men visst, vid tanke på senare händelser var det ju knappast ett smart drag från JCs sida, jag håller med att hon borde tänkt till. Men tvivlar i att handlingen gjort vare sig från eller till.
Senast redigerad av Oformad 2015-09-03 kl. 15:17.
Citera
2015-09-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Är det någon som kan belägga att Julia Caesar hetsat mot någon journalist, politiker eller invandrare (frånsett den preventiva attacken mot Orrenius/Hamrud) som det påståtts i debatten?

Med tanke på att det med all sannolikhet sitter avlönade skribenter här för att försöka svärta ned och tillintetgöra en politisk dissident så lär du inte få något svar. Ja, annat än korta kraftyttringar om din eller hennes person möjligvis.
Hade det funnits hade det med stor sannolikhet framkommit tidigare då detta okontrollerbara fruntimmer haft mage att kritisera rådande politik i flera år.
Citera
2015-09-03, 15:15
Medlem
OttorWaefres avatar
Ännu en vedervärdig Excessen-gutmensch, Cecilia Inga-kossor-i-Hagen, ansluter sig till det skamliga och osakliga hatdrevet mot JC:

Citat:
Det är på den nätsajten som en annan förvirrad person, Barbro Jöberger, under den tokroliga signaturen Julia Caesar spritt hårresande orimligheter. Hon är lite äldre än jag, hon arbetade på DN för många år sen, sen fick hon diffusa symptom som oral galvanism och elallergi och förtidspensionerades. Jag känner igen henne på bilderna och hennes namn låter bekant. Har jag en gång känt henne? Brukade vi hälsa när vi möttes tidningshusets lunchrum? I så fall ber jag härmed att få säga upp den bekantskapen med omedelbar verkan.
http://www.expressen.se/kronikorer/c...e-foredomliga/

Som alltid inte minsta tillstymmelse till sakligt bemötande av JC:s eller andras invandringskritik, bara den vanliga hjärndöda floskelfloden.

Hagen och alla andra svenskfientliga journalistsvin, inklusive de som härjar här i tråden, bör och kommer en dag att få de straff de förtjänar för sin skändliga verksamhet. När det väl sker ska jag fira med champagne och smaskig tårta med marsipanros och gott gelé.
Senast redigerad av OttorWaefre 2015-09-03 kl. 15:19.
Citera
2015-09-03, 15:17
Medlem
Sydsvenskans kulturchef Rakel Chukri sluter upp bakom sin gamla kompis Karin Olsson i en hopplöst opportunistisk kommentar:

http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...kurragommalek/

Givetvis finns det bara en sida som har en avläsbar agenda i hanteringen av nyheter och media, och det är fascisterna och deras stödtrupper, docerar Chukri. DN och Expressen sysslar inte med sådant och är aldrig på allvar på kant med pressetiska krav eller med människors integritet eller civila rättigheter, nej aldrig med min fot. Det är en djupt beklaglig missupfattning att DN eller andra hederliga tidningar skulle tumma och mixa med sanningen, med fakta, med opartiskheten. Därför måste den anonyma horden av hatare antingen ignoreras eller demaskeras, fastslår Chukri, naturligtvis utan att ta upp frågan vem som ska sitta som jury och domare - dagstidningar, PO eller om det möjligen ska ske i en verklig rättssal?

Expressen och DN har naturligtvis bara agerat för att osjälviskt skydda det goda offentliga samtalet. Och behovet av anonymitet då? Äsch, det är bara i riktiga diktaturer och polisstater som något sådant kan behövas, ställen som Pakistan, Ryssland eller Egypten. Här i Sverige snackar och debatterar vi alltid under eget namn om det är något, för det tycker man internt på Bonniertidningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakel Chukri
Medborgarna har rätt att veta om deras politiker har dubbla agendor, om de säger en sak i talarstolen och en annan när de sitter framför datorn. Principen är enkel: Den som har makt ska granskas.

Expressen gjorde därför rätt när man publicerade namnet på den rasistiska bloggaren som skrivit under pseudonymen Julia Caesar. För fem år sedan skickades en av hennes böcker ut till samtliga riksdagsledamöter och till nittio dagstidningar. Hon har sedan dess blivit en portalfigur i den osunda delen av internet. Julia Caesar kan inte jämställas med de anonyma tyckarna på Flashback. Hon har aktivt arbetat för att bli en maktfaktor och påverka politiken. Hon har velat bli en chefsideolog vars skriverier ska nå ända in i riksdagen. Då kan man inte gömma sig.

"Hon har velat bli en chefsideolog"? Tung makthavare genom sin blogg?

Suck. Hur har inte Sydan degat ner sig.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-09-03 kl. 15:26.
Citera
2015-09-03, 15:42
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Det är ändå en hyfsad projicering hon gör när hon oroar sig över bidragsparasiter från fjärran land när hon själv onekligen går runt på bidrag. En klassisk rädsla, hon är rädd att de ska ta ifrån henne det hon blir försörjd med. Kanske ett uns av självhat? Hon kritiserar dem för samma egenskaper hon själv har, dvs lever på andra.

Det där tramsargumentet (vars enda bestående effekt blivit att den synliggjort hur känslovänsterns tunnelseende ihopsmetsats med nyliberalernas bidragsförakt) har förekommit och är naturligtvis verklighetsfrämmande. Jag vet inte hur hon upplevt sina senaste år på försörjningsstöd men självklart kan man som finansierad av allmänheten (i synnerhet om tillvaron är ofrivillig) rikta kritik mot en generell företeelse, utan att själv riskera förlora anseendet. "Många bäckar små" är ett uttryck som de flesta svenskar är bekanta med.

Frågan är vilken utsatt grupp regimlojalisterna skall ge sig på nästa gång om medlemmar ur gruppen visat sig inte ha knäböjt tillräckligt inför massinvandringsreligionen: sjukpensionärer? ålderspensionärer? sjukskrivna?

Citat:
En sak jag märker med de "sverigevänliga" är att de börjar få lika dålig självinsikt som vänstern. De är oroliga för vänsterns påhopp på JC när hon nu är uthängd, men att Orrenius fick mottaga mängder med dödshot och trakasserier var inte så "allvarligt"? Onekligen har de sverigevänliga samma problematik som vänstern. De har en svans som inte kan hantera olika åsikter och precis som vänstern är de lika oförmögna (ovilliga?) att erkänna eller se det.

Det är dock skillnad i uttryckssätt mellan anonyma dödshot och trakasserier från "högern" mot den från vänstern. Det som ofta tillskrivs som dödshot och trakasserier från "högern" kommer i regel anonymt, har hittills aldrig utmynnat i någon form av praktisk handling och sanktioneras inte heller från någon existerande organisation. Medan vi ser hur de bankirförsvarande vänsterrörelserna har det organisationssanktionerade våldet som sitt modus operandi - i regel alltid med Decemberjuntans goda minne. Det finns med andra ord starkare skäl att som kritiker till regimens folkutbytespolitik ta det föreliggande hotet mer allvarligare än det andra.

Vi vet att det sägs existera ett föreliggande hot mot agendajournalisterna (eller åtminstone blir vi tilldelade uppgiften) men med tanke på formerna av hoten kan man inte göra så mycket annat än att som privatperson eller organisation ta avstånd från dom.
Senast redigerad av NS_14 2015-09-03 kl. 15:48.
Citera
2015-09-03, 15:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Låter jättebra - men då blir det ju ett helt annat samhälle - eller hur?
Citera
2015-09-03, 15:57
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Nja snarare för att hennes fantastiska resa är så intressant i sammanhanget. Från att vara journalist med stort patos som rapporterade om funktionshindrade till att bli en gnällspik som, dold av anonymitet, bildar opinion mot att det läggs onödiga miljoner på invandring samtidigt som hon själv kostar samhället miljoner.

Missförstå mig rätt här. Jag tycker inte att hon är en "parasit" det är något jag använder för att det ska sticka i ögonen på dem som själva använder den sortens termer.
Jag tycker att ETT av följande FYRA påstående är fel. Är ni tillräckligt intelligenta kan ni lista ut vilket. Jag tror på er förmåga denna gång Flashback!!

1* Man ska i största möjliga mån försöka arbeta och inte ta några bidrag onödan.

2* Personer som Barbro, som har konstiga diagnoser som man inte vet om de är psykiskt betingade eller ej, skall fortfarande kunna få hjälp, bli värdigt behandlade och till och med kunna bli förtidspensionerade.

3* Sverige har råd att hjälpa flyktingar och att ta emot invandrare. Det är dock viktigt att det sker en öppen debatt kring hur många samt att vi integrerar dem som kommer hit ordentligt.

4* Det är helt acceptabelt att använda sin skrivartalang till att bakom anonymitet ge uttryck för en elitistisk och hatisk människosyn och att när man blivit så stor att man inte länge kan hävda att man är en vanlig privatperson inte välja att träda fram.
Helt OK också att håna och spotta på det land och det system som med sin historia av socialt omhändertagande och solidaritet har hjälpt en de senaste 20 åren genom att helt och hållet försörja en. Bara för att man nu vill hjälpa andra som inte råkar vara födda inom landets gränser.
Att sedan hänvisa till att man är en sjuk gammal tant och att man blir "förföljd" men att inte träda fram eller ens ge nån anonym intervju är också i sin ordning.
Slutligen att bussa internetmobben på journalisterna som sökt en genom att lägga ut deras telefonnummer och be sina fans "trakassera" som hämnd... det är också riktigt bra gjort och inte alls fegt.

Kan nån GISSA vilket påstående som är tokigt?
? ni får bara välja ett!
Personligen väljer jag alternativ 3... Men du syftar väl på 4?

Självklart är inte JC helt perfekt vare sig som människa eller skribent - men en del av det hon har skrivit är faktiskt ganska vettigt och sant..
Citera
2015-09-03, 15:59
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant

Jag efterlyser också exempel på den där hetsen, för att inte tala om de av Hamruds och Orrenii tillskyndare ofta påtalade "uthängningarna" som JC skall ha gjort sig skyldig till. Skamstockssättandet och karaktärsmordet av JC försvaras med den retoriska modellen "hon gjorde det först!", men jag har inte sett JC hänga ut någon anonym. Hon har skrivit namn på dömda brottslingar, men det gör MSM också (när namnen är svenskklingande och inte hör till politiskt korrekta personer).

Såväl herr Orrenius som herrfru Hamrud skriver under eget namn och har sina kontaktuppgifter allmänt tillgängliga. Åtminstone Orrenius har för vana att själv skriva ut just sitt "uthängda" telefonnummer på nätet, inklusive i för allmänheten öppna kontaktförsök med hothathetsande dödsknarkfascistnazister som t. ex. Jan Sjunnesson.

JC:s preventiva attack mot Orrenius/Hamrud bestod i att skriva före dem, inte i någon hets eller uthängning.

Men det var klantigt av henne att inte redigera bort telefonnumren ur de citerade mailen. Det skulle som sagt inte gjort minsta skillnad för Orrenii/Hamruds personliga integritet, men det hade inte behövt bli ett köttben åt hatbloggar som expressen.se, aftonbladet.se och svt.se.
Citera
2015-09-03, 16:06
Medlem
Dofternas avatar
Ni pratar om karaktärsmordet på Jöberger, här skriver hon om Reinfeldt.
"Den ömma punkten är farfars farfar
Två tydligt urskiljbara faktorer styr honom. Den ena är hans ursprung. Den ömma punkten är farfars farfar, den svarte loppcirkusdirektören John Hood som hade ”en romans” med ett lettiskt hembiträde. Produkten blev Fredrik Reinfeldts farfarsfar. Det kallar han typiskt svenskt. Och uppenbarligen är den aldrig utredda identitetsproblematiken som den svarte farfars farfar gett upphov till ett av motiven till Sveriges extrema invandringspolitik, kanske det största. Det är svenska folket som får betala priset för loppcirkusdirektörens eskapader."
http://snaphanen.dk/2012/02/21/vad-d...rik-reinfeldt/
Citera
2015-09-03, 16:09
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Nej, det vore direkt dumt och kontraproduktivt att ge sig på Hamrud, Orrenius eller någon av deras goda hatarkolleger.

Låt oss säga att vi normalfungerande människor skulle börja bete oss som Excessen, Afroblodet eller DN, och vi började hota människor med hembesök i enda syfte att meddela att "vi vet vem du är och var du bor". Låt oss säga att vi istället för att argumentera emot folk vi inte håller med började publicera deras verkliga eller inbillade sjukdomshistorik.

Vad skulle vi uppnå med det, annat än att sänka oss till Expressens vidriga amöbanivå?
Citera
2015-09-03, 16:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Kort sagt: de tycker hon skrev för bra. Själv fattar jag inte alls vad de tycker är så bra med hennes texter - de är ofokuserat långa och raljanta. Antar att hon är bra på att använda färgstarka ord? Nåja, de tycker i alla fall hon skriver bra.
Hon skriver så att eliten förstår - de borde egentligen älska henne.. Men jag antar att de ser sin egen skugga i henne - projicerar sitt mörker på henne - de hycklande "antirasisterna" som lever 100% segregerat..

Håller med om att hennes texter är alldeles för långa, röriga och lite jobbiga att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in