2015-09-07, 22:31
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
kanske inte.

galan var inte olaglig eller hur? dr kunde farbror bl endast kartlgga redan knda grabbar ..
vstkusten r hrd nu och jag tror det kommer bli vrre (bttre). 08 borde fokusera mer p firman n filmerna och jag rankar nog Fb som trea i sveriges rvhl just nu... kommentarer p det😲
Citera
2015-09-07, 22:37
Medlem
Tjohoo72s avatar
..frresten dligt gensvar frn Skne.. r Adonis inlst p LVU igen he he..
Citera
2015-09-08, 18:55
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Det dr r dock ultraskillar. Tycker Sol Invictus ser ut att st upp rtt bra med tanke p frutsttningarna.

Frutsttningarna var att SI var ca 20 pers (klippet som synats hr ger en skevbild, mer senare).

Det hela brjade med att SI gruppen kom mot Pekings krog, vilken ven ligger vgg i vgg med ett julgrans "uppladdningsstlle".

SI spottades och Peking som inte har ngon firma fr ut PUppies (Vilka r att jmnstlla med AIK Yngre eller liknande, 16-19 riga kids) och ett gng ur Peking Ultras (Vidare PU).

Sammansttningen sker lngre till hger n vad videon visar. En handfull SI vevar med blten som noterats men PU/PUppies backar inte utan kr p. Frhllandena r ca 20-20 men splittras av nr nr ngra SI fr ordentligt med pisk.

Det vi fr se p videon r egentligen efterspelet dr en mindre grupp SI gr mot Pekings krog igen i en sorts andravg. Man ser tex. att en PU/PUppies medlem sitter ned och blir omplstrad redan innan det blir ngot mer.

SI "frlorade" stort om man kan sga att ngon vinner/frlorar en sdan hr grej. Det hela hll p nrmare 5 minuter d det inte fanns ngon polis alls nrvarande.

1 AIKare omhndertagen, skjutsad till sjukhus fr akut vrd men han rymde sedan, inklusive droppstllning, till matchen. De andra kanske skjutsades bort eller liknande men inga grip enligt media.

En mindre skara om ca 10-15 Ultras Nord frskte sedan komma till Pekings krog men d var det ganska stort pdrag (polis grupperingar i varje hrn i tv kvarter, ett antal piket bussar och vanliga radiobilar = stort fr Norrkping)

Nu var detta ganska gamalt, men jag skummade trden och delgav bara vad jag sett p film / hrt frn olika kllor. Jag hrde ngot att FB(?) ska ha haft sikter om att SI anvnt skrpen men jag vet som sagt inget s.

PUppies r vad jag frstr ett gng kids som vill frsvara klubben p sedvanligt manr.
PU r som sagt en Ultras grupering i dess rtta bemrkelse och gr det rtt bra. De har ven p senare tid ftt anslutning av ngra riktiga psykfall som jag hrt inte alls r att leka med vid sdana hr tillfllen, men jag r som sagt inte insatt utan tittar bara frn sidan med skrckblandad frtjusning. Jag vat att man tidigare haft problem med att folk frn RWC etc. kommit till Pekings krog, hngt och vntat p att "ntt ska hnda" men det verkar man ha blivit av med.

Ngon fr grna fylla i ett par hl hr dock.

Vid ett "uppstyrt box", verkar det vara vissa regler som fljs?
Stmmer det att nr ngon "gr i backen" / r utslagen s lmnar man denna person i fred?
Jag har sett en hel del videos dr det verkar som det, och efter sjlva boxen verkar det inte helt ovanligt att man fr en klapp p axeln eller liknande och jag har hrt flera "bra kmpat" frn vinnare till frlorare.

Gller dessa regler sedan ven om det hnder ngot p gatan?
Senast redigerad av MoralMoral 2015-09-08 kl. 19:17.
Citera
2015-09-09, 17:33
Medlem
Men kra nn, Moralmoral.

Hur kan du skriva en s lng redogrelse med s mycket phitt. SI var 15 man, ni var 30-40. SI slog er snder och samman innan ni gr ert frsta frsk till att gra motstnd nr snuten kommer. Innan frsvarade ni er bara.

Ni sger er sitta p video frn att SI kommer upp p gatan till att det hela avbryts. Varfr slpper ni bara de sista sekunderna frn nr ni fr frsta gngen attackerar och misslyckas helt trots det dubbla manskapet?

SLPP HELA VIDEON eller slpp hndelsen. Ni vinner inget p att sitta och ljuga p ntet.
Citera
2015-09-09, 17:44
Medlem
MoralMorals avatar
Har bara hrt och lst som tredje part men ftt det ganska mycket detaljer som jag pusslade ihop.

Bor inte ens i Norrkping utah bodde dr fr flera r sedan men knner lite kompisar fortfarande men du kan nd inte sga ni...

Jag ber om urskt ifall jag gjorde dig upprrd men det du sger lter vldigt konstigt mot vad jag hrt och sett. Jag tror inte ens det finns s mnga norrkpings supportrar som du beskriver som skulle ut och frsvara en pup faktiskt. Jag borde inte skrivit alls men jag hamnade i trden och hade trkigt.
Citera
2015-09-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Frutsttningarna var att SI var ca 20 pers (klippet som synats hr ger en skevbild, mer senare).

Det hela brjade med att SI gruppen kom mot Pekings krog, vilken ven ligger vgg i vgg med ett julgrans "uppladdningsstlle".

SI spottades och Peking som inte har ngon firma fr ut PUppies (Vilka r att jmnstlla med AIK Yngre eller liknande, 16-19 riga kids) och ett gng ur Peking Ultras (Vidare PU).

Sammansttningen sker lngre till hger n vad videon visar. En handfull SI vevar med blten som noterats men PU/PUppies backar inte utan kr p. Frhllandena r ca 20-20 men splittras av nr nr ngra SI fr ordentligt med pisk.

Det vi fr se p videon r egentligen efterspelet dr en mindre grupp SI gr mot Pekings krog igen i en sorts andravg. Man ser tex. att en PU/PUppies medlem sitter ned och blir omplstrad redan innan det blir ngot mer.

SI "frlorade" stort om man kan sga att ngon vinner/frlorar en sdan hr grej. Det hela hll p nrmare 5 minuter d det inte fanns ngon polis alls nrvarande.

1 AIKare omhndertagen, skjutsad till sjukhus fr akut vrd men han rymde sedan, inklusive droppstllning, till matchen. De andra kanske skjutsades bort eller liknande men inga grip enligt media.

En mindre skara om ca 10-15 Ultras Nord frskte sedan komma till Pekings krog men d var det ganska stort pdrag (polis grupperingar i varje hrn i tv kvarter, ett antal piket bussar och vanliga radiobilar = stort fr Norrkping)

Nu var detta ganska gamalt, men jag skummade trden och delgav bara vad jag sett p film / hrt frn olika kllor. Jag hrde ngot att FB(?) ska ha haft sikter om att SI anvnt skrpen men jag vet som sagt inget s.

PUppies r vad jag frstr ett gng kids som vill frsvara klubben p sedvanligt manr.
PU r som sagt en Ultras grupering i dess rtta bemrkelse och gr det rtt bra. De har ven p senare tid ftt anslutning av ngra riktiga psykfall som jag hrt inte alls r att leka med vid sdana hr tillfllen, men jag r som sagt inte insatt utan tittar bara frn sidan med skrckblandad frtjusning. Jag vat att man tidigare haft problem med att folk frn RWC etc. kommit till Pekings krog, hngt och vntat p att "ntt ska hnda" men det verkar man ha blivit av med.

Ngon fr grna fylla i ett par hl hr dock.

Vid ett "uppstyrt box", verkar det vara vissa regler som fljs?
Stmmer det att nr ngon "gr i backen" / r utslagen s lmnar man denna person i fred?
Jag har sett en hel del videos dr det verkar som det, och efter sjlva boxen verkar det inte helt ovanligt att man fr en klapp p axeln eller liknande och jag har hrt flera "bra kmpat" frn vinnare till frlorare.

Gller dessa regler sedan ven om det hnder ngot p gatan?

Peking Puppies r ju en under Peking Ultras innan man fyllt 18. De r kids i 14-17 rs ldern som r med i Puppies haha. Var sjlv dr och sg frn sidan och de var kanske 10-20 Aikare mot 30-40 peking. Dock blev ja frvnad ver hur bra Peking stod emot fr som sagt de va inga slagskmpar precis.
Citera
2015-09-10, 22:07
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Peking Puppies r ju en under Peking Ultras innan man fyllt 18. De r kids i 14-17 rs ldern som r med i Puppies haha. Var sjlv dr och sg frn sidan och de var kanske 10-20 Aikare mot 30-40 peking. Dock blev ja frvnad ver hur bra Peking stod emot fr som sagt de va inga slagskmpar precis.

...som sagt rttorna r p dekis.. dom fixade inte att rekrytera nr essen brjade droppa av.. he he
Citera
2015-09-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
...som sagt rttorna r p dekis.. dom fixade inte att rekrytera nr essen brjade droppa av.. he he

Sol Invictus har p gatan aldrig varit vari sig p topp eller p dekis. Men upplys grna vilka dess ess r som droppat av!
Citera
2015-09-10, 23:44
Medlem
V-Villessons avatar
Det mest intressanta i de senaste inlggen r att SI skulle slagits med skrpen.

Allvarligt?
Citera
2015-09-11, 08:24
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Det mest intressanta i de senaste inlggen r att SI skulle slagits med skrpen.

Allvarligt?

Borde inte lgga mig i men vill svara p den frgan

De slogs med skrpen ja. syns ven i videon

Vill ven sga att det r helt omjligt att peking var 30-40 utan numren var ganska lika.
Peking var ca 20-25 och AIK ungefr 15-20

knns ointressant att skriva mer men men vet vad jag hrt och sett och videos styrker det jag skrivit och hrt s lngt.
Citera
2015-09-11, 08:35
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Sol Invictus har p gatan aldrig varit vari sig p topp eller p dekis. Men upplys grna vilka dess ess r som droppat av!

s du vill att jag lgger ut namn hr.. smart kille.. som som vet dom vet
Citera
2015-09-11, 09:47
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
s du vill att jag lgger ut namn hr.. smart kille.. som som vet dom vet

kanske ska klargra att jag talar om er tidigare tunga, beryktade firma FB, knatteligan kan jag inte yttra mig om s det kanske var lite of T men det r som det ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in