Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-12, 11:00
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Varför? Om du vill ge pengar till sandnegrerna så gör det men tvinga inte mig att göra det. Hycklare.

Vi lever alla i samma värld.
Om du vill vara en del av samhället så måste du bidra ditt strå till stacken.

Inga konstigheter.
Citera
2015-09-12, 11:14
Medlem
Mjukisnallens avatar
Pengar ut igenom fönstret. Tänkt att bunta ihop dem och hjälpa fler på plats. Mer pengar till folk i nörområden, mindre till asylsökande flyktingar här.
De ger sig ut på en farlig lång resa, och kommer till en helt annan kultur.

Bättre de stannar i närområdet - liknande kultur, värderingar och lättare att återvända hem igen när kriget är slut. För de skal väl inte stanna i tillflyktslandet för alltid väl?
Citera
2015-09-12, 12:59
Medlem
Civilizations avatar
Det är så märkligt. De "humana" förespråkar fortsatt invandring och vi får nu läsa att vi betalar 6.000kr för att inkvartera en flykting per/dygn. Detta är såklart inte alla kostnader utan det kostar även såklart att undersöka ärendet om de är berättigad asyl eller ej. Sjukvårdskostnader mm..

Detta är såklart otroligt ineffektiv hjälp och ett sådant resursslöseri så att man bara häpnar.

Samtidigt får vi nu läsa detta i tidningen om den kaotiska situationen i flyktinglägrena i närområdena.

Citat:
Situationen för de syriska flyktingarna i Libanon blir allt värre. FN varnar nu för att det har blivit så illa att många överväger att åka tillbaka till de de krigsdrabbade områdena.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21402757.ab

Så situationen i närområdena för flyktingarna är katastrofal. De närmast svälter ihjäl då det inte finns resurser/pengar.

Men vi kan tydligen spendera 6.000kr per dygn på dem här i Sverige. Hurra för vår humanism och vår godhet!

Så Fridolin som stod i TV i debatt mot MK och sade att "det finns inga motsättningar mellan hjälpa flyktingar som kommer hit och hjälpa på plats. Vi gör både och" var kanske inte riktigt sant. Eller?

Drygt 7 min in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=AbXpGs9fyq8
Citera
2015-09-12, 14:40
Medlem
Det är ekonomiskt vansinne!!
Citera
2015-09-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vi lever alla i samma värld.
Om du vill vara en del av samhället så måste du bidra ditt strå till stacken.

Inga konstigheter.
Jaha säg det till dem som kommer hit då. Att de måste betala 50% i skatt och hitta ett eget boende osv. Eftersom de inte bidrar är de inte en del av vårt samhälle - är du rasist eller?
/
Citera
2015-09-13, 00:07
Medlem
Var anmäler man sig? Har en möblerad 2 RoK som jag gärna lånar ut till dessa om jag får bra betalt.
hittar inget om ersättning till privatpersoner på migrationsverket.
Citera
2015-09-13, 12:48
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jaha säg det till dem som kommer hit då. Att de måste betala 50% i skatt och hitta ett eget boende osv. Eftersom de inte bidrar är de inte en del av vårt samhälle - är du rasist eller?
/

Först måste de bli skattebetalare, annars betalar de ju 50% av 0 kr eller hur ?

Det kan vara väldigt svårt att bidra i ett helt nytt samhälle.
Därför måste vi visa solidaritet. En solidaritet som kommer bli en vinst-maskin för Sverige.

De är en del av vårt samhälle, de är svenskar precis som du & jag.
Förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in