2015-09-18, 00:48
Medlem
StephenStavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manidatoz
Jag har inte så bra koll på de Danska politikerna men jag fick känslan av att Danskarna hade skickat A-laget medan svenskarna skickat avbytarna, för reservlaget.
Arnstad... Hade han klippts in från någon annan debatt? Han svarade inte på en enda fråga alt. så förstod han inte frågorna.
Frågan på vilken han gav svaret "det är rasismens byggstenar..." förstod han uppenbarligen inte. Det syns tydligt på honom.

Finns det några artiklar i media än? Reaktioner på Twitter?
Citera
2015-09-18, 00:49
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Hahaha vad säger Arnstad?

Att vi kör samma politik som man gjorde i Europa 1939-1945??

Ungefär så här lät Arnstad:

"det måste ha kostat miljarders miljarders miljarders att bygga det här huset"
"rasism, rasister"
"dagens danskar är som europa 1938"
"när ni flydde 1943, skulle vi sagt att ni är sydlänningar och mörka, åk hem"
"du ska tänka på att du använder arabiska siffror och bokstäver varje dag, tänk på det när du är motståndare till araber"
"rasifieringen, alla som kommer hit är ett lyft för europa"

Arnstad svarade aldrig på anklagelserna om antisemitism, IS, islamism och om allt åt alla fungerar, hur allt ska finansieras, problemen med integrationen, var bostäder finns osv.

Han gjorde det man aldrig ska göra "never go full Arnstad".

Men tack för det, pling +0,5% till SD tack vare den insatsen.
Citera
2015-09-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manidatoz
Jag har inte så bra koll på de Danska politikerna men jag fick känslan av att Danskarna hade skickat A-laget medan svenskarna skickat avbytarna, för reservlaget.
Arnstad... Hade han klippts in från någon annan debatt? Han svarade inte på en enda fråga alt. så förstod han inte frågorna.

Jag börjar misstänka att Arnstad bjöds in för att avsiktligt sänka svenskarna.

Jo jag håller med, sveriges manskap påminde om vårt fotbollslandslag. Virrigt, saknar ledning, och utskämt.
Citera
2015-09-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag är inte rasist och röstar absolut inte SD.

Bieler: Mycket vettig. Henne kan jag tänka mig att lyssna på.
Naser: Inte imponerad. Drar bara låga kort. Fattar dock att rasistpöbeln gillar honom.
Arnstad: Funkar inte i debatt eftersom han inte lyssnar.
Sjöstedt: Kanon, mycket säker
Ekstrabladet: Kanske bäst av alla
Expressen/liberalen: OK - inte mer
Tanten från Södertälje: Lysande

Missade en del i början när sossarna och andra var med.

En analys som bara en dåre kan skriva. Säger inte att du inte sett debatten men ifrågasätter dig hur du tolkat den? Danmark körde över Sverige i alla argument,men det uppfattade du inte? Du tillhör den kategorin av personer som betalar tv-licensen för att de levererar det du vill höra.
Citera
2015-09-18, 00:53
Medlem
Panzargeneralen Arnstad måste vara den främsta SD-valarbetaren någonsin!

Eller?
Citera
2015-09-18, 00:55
Medlem
Siegsacks avatar
Ah, jävlar alltså. Det här var ju legendariskt.

Har man följt Arnstads bravader på Twitter (innan man blev #BlockadAvArnstad) så vet man ju att karln inte mår riktigt bra. Men att han var så här illa åtgången kunde jag nästan inte ana.

Hur han stirrar upp i taket när danskarna pratar, hur han gång på gång nämner 30-talet och drar paralleller till Danmarks nuvarande politik, alla gånger han nämner rasism och nazism osv.

Undrar vad det är med honom och nazism, rasism och fascism (för honom faller alla dessa begrepp in under samma kategori)? Går han igång på att säga det så många gånger som möjligt. Är han själv dödsknarkarnazist "in disguise"? Jag fattar ingenting.

Fast sen ska man ju komma ihåg också att Arnstad faktiskt tycker att Danmark är en förbrytarstat och den danska statsministern en krigsförbrytare.

För övrigt kan det väl inte finnas en människa i världen som fortfarande går på Jonas Sjöstedt manipulativa känsloargument. När han försöker trycka fram tårar i ögonen och försöka se så ledsen ut som möjligt, med darrande underläpp, samtidigt som han klämmer fram ett "den där pappan med sonen i famnen som knackar på dörren"... Så naivt, men ändå lite gulligt på något sätt.

Snälla för fan. Riv Öresundsbron för det danska folkets skull.
Citera
2015-09-18, 00:55
Medlem
BaraBiffens avatar
Ni som klagar på Bieler, ni måste ju tänka ett steg längre. SD har redan övertygat er om att rösta på dem i valet och att säga det ni vill höra hade bara gjort er nöjda. Att istället vara mjuk innebär att man kan locka fler kvinnliga väljare, lästa i SD opinionstråd här på flashback att väljargruppen svenska kvinnor är mindre än utländska kvinnor som röstar på SD. Så därför behövs det sådana som Bieler för att locka väljare som inte ännu har tagit steget över till SD. Inte så att en SDare skulle börja rösta på M/KD bara för att Bieler inte var hård i sin retorik, ni kommer ändå rösta på SD.
Citera
2015-09-18, 00:56
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Det får valet 2018 avgöra. Det kommer bli ett val mellan öppenhet och inskränkthet. Migrationsfrågan har för stor betydelse för att Vänster och Högerfolk ska bråka som Persson och Lundgren gjorde 2002 i andra frågor som skattefrågor. Nu måste vi få till en enad front vi 72,7%, mot de 27,3%:en. Det bör i framtiden handla om humanism vs cynism snarare än vänster-höger som i Sverige börjar spela ut sin roll. Och det kommer det göra.

Att Alliansen är körd pga det är din tolkning. Jag tror tvärtom att de istället kommer gå fram starkt i valet 2018 genom att vara ett tydligt icke-främlingsfientligt alternativ till Löfven som istället för att tjata om volymer tar upp integration och utmaningarna på arbetsmarknaden.

Du blandar ihop korten. Visade inte den här debatten det för dig?

Det är inte främlingsfientlighet att diskutera nivån på massinvällningen.
Det måste finnas vård, skola och omsorg åt de som kommer hit.

Var ska de bo? Var ska de gå i skola?

Viktigast av allt, hur ska det finansieras?
Magda har nu gått till EIB och bett om 75 miljarder för att täcka upp för denna lönsamma massinvällning. Det behövs inte fler händer, jobben blir färre.

Ni i Alliansen är körda, rökta. Det blir bara röd politik i framtiden så länge som ni håller DÖ.

Hur många % får Alliansen nu?

S och Mp är mindre än SD nu.

Alliansen kommer tvingas att samarbeta med SD eller krossas för alltid.

Sedan undrar jag hur 31 000 Daesh kan fördriva miljoner på flykt?
Citera
2015-09-18, 00:58
Medlem
VelvetReds avatar
Är inte detta ett väldigt tydligt tecken på hur skevt Sverige är vad gäller politik och media? Vi tycks ju inte ens kunna tänka i mer än 2 dimensioner. Men viär så hjärntvättade så vi reagerar knappt ens på detta. Undrar hur man tänker i Danmark nu?

Jag förstår inte, jag förstår ärligt talat inte varför Arnstad och Sjöstedt ens är med i debatten och inte Löfven och Romson?

Jag har ingen koll på Dansk politik så det kanske var motsvarande personer utan inflytande som debatterade.

Mår lite illa såhär precis efteråt, hur har det kunnat bli så fel?
Citera
2015-09-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
På vilket sätt är Sjöstedt bra? Det enda jag kan komma på är att han är en duktig manipulatör som drar känsloargument för att få personen på andra sidan att framstå som rasist.

Tycker han är en av de bästa politikerna Sverige har. Han kan slira lite på sanningen, men han ljuger aldrig (inte vad jag hört i alla fall). Han bygger på känslor, helt rätt, men jag tycker att han har en heder i att inte ljuga, som t.ex hon från Södertälje gjorde, för att inte tala om Historikern.
Citera
Medlem
MKultra72s avatar
Skulle jag konspirera lite så skulle man kunna tro att detta är ett slags sabotage, dvs att ta med Arnstad? Finns det verkliga människor som tycker han är vettig, är det någon som hört någon (förutom SD'are) som kommenterat honom?

SVT kanske sitter och gapflabbar åt honom i bakgrunden och kunde helt enkelt inte hålla sig ifrån att ta med honom, antingen som ren comic relief eller att någon där faktiskt är SD'are?

Jag får fan inte ihop det
Citera
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Även om det är så uppenbart hur jävla snedvridet SVT är med tanke på vilka som fick representera Sverige så är jag tacksam över att SVT är så pass demokratiska att de i alla fall sänder detta! Snacka om att bli totalt överkörda utav Danmark. Hoppas det blir stora rubriker imorgon!
Svensk media kommer med stora rubriker skriva om att sverige vann.

Sen får väl väljarbarometer säga annat men det tystar som vanligt svensk media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in