Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-15, 18:27
Moderator
Siegfrids avatar
Det här kan bli kul:
Citat:
Samsänd dansk-svensk debatt om flyktingkrisen

Med anledning av flyktingkrisen gör SVT Debatt och DR:s Debatten en unik samsändning. Programledare är SVT:s Kristina Hedberg och DR:s Clement Kjersgaard.
Risk finns för värdegrundstötning och åsiktskorridorskräck.

Extrasändning på torsdag.

jag har inga förhoppningar om att det blir väldgit överrraskande men det vore onekligen kul att höra danska politiker kommentera svensk debatt, risken är väl bara att man handplockat politiskt korrekta sådana.

http://vipatv.svt.se/204/notiser/ark...ingkrisen.html
Citera
2015-09-15, 18:35
Medlem
BigBusinesss avatar
Ja undrar vem från SD som får vara med?

Synd att jag fattar Danska så dåligt att jag får vänta på textad repris.
Citera
2015-09-15, 18:37
Medlem
Överaskande att Stockholm bryr sig om våra grannländer och broderfolk. Nya tag. Det kommer att bli pinsamt när DN skadade södermalmare skall debattera med Köpenhamnare. Södermalmare förstår inte ens kritiken.
Citera
2015-09-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Ja undrar vem från SD som får vara med?

Synd att jag fattar Danska så dåligt att jag får vänta på textad repris.

Jag har bott i Danmark och Clement Kjersgaard är superintelligent. Han är en programledare i en klass som inte finns i Sverige. - Han bor även i Köpenhamn där det finns islamiserade ghetton inne i innerstan till skillnad från rasrena Stockholm. Det kommer sannolikt att bli en pinsam debatt eftersom "svenskarna" inte ens förstår problemen/debatten.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-09-15 kl. 19:24.
Citera
2015-09-15, 18:45
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Överaskande att Stockholm bryr sig om våra grannländer och broderfolk. Nya tag. Det kommer att bli pinsamt när DN skadade södermalmare skall debattera med Köpenhamnare. Södermalmare förstår inte ens kritiken.
Sänds inte debatt från Götet? Där har du förklaringen...
Citera
2015-09-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har bott i Danmark och Clement Kjersgaard är superintelligent. Han är en programledare i en klass som inte finns in Sverige. - Han bor även i Köpenhamn där det finns islamiserade ghetton inne i innerstan till skillnad från rasrena Stockholm. Det kommer sannolikt att bli en pinsam debatt eftersom "svenskarna" inte ens förstår problemen/debatten.

Även jag har bott i DK och våra kulturmarxister kommer att bli överraskade! Hönshjärnor mot DR:s Clement Kjersgaard som är ett fucking geni -

Som du säger kommer svenskarna inte att fatta ett skit - ej heller kommer de att förstå VAD det är de debatterar.
Citera
2015-09-15, 18:52
Medlem
Cannabisministerns avatar
I Danmark är det tillåtet att ha olika uppfattningar om saker. En debatt mellan den danska integrationsministern och Morgan Johansson vore något att beskåda.
Citera
2015-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
I Danmark är det tillåtet att ha olika uppfattningar om saker. En debatt mellan den danska integrationsministern och Morgan Johansson vore något att beskåda.

Framförallt är ju Danmark oerhört misstolkat av den svenska mediepolitiska eliten som ser Danskarna som konservtiva elakingar. Inget kan vara mer fel. I Danmark accepterar man tex sociala experiment som christiania. Man hade tidigare en kvinnlig kultuirmnister som var mycket bekymrad över att Red Light kvarteren i Köpenhamn höll på att försvinna "En riktig stad skall ha sådana kvarter" (I Sverige fick 08-horjägarna Korsås och Aschberg stora journalistpriset) Svenskarna ser sig som evigt goda och ex sexualöppna. Inget kan vara mer fel. Sexualmoralistiskt är Sverige tom snäppet värre än det katolska irland. I Köpenhamn bussar man även tex runt invandrarbarn till de finare skolorna. Otänkbart i Stockholm. I Köpenhamn vet man att man är en liten skitstad i Europas utkant. - I Stockholm strax söder om polcirkeln är man second to New York.

Det skall onekligen bli kul och se godhetsapostlarnas kamp mot det "Onda". Godhetsapostlarna i Sverige vet inte ett skit om Danskarna och Dansk kultur. Det enda dom vet har de läst i DN.
Citera
2015-09-15, 20:45
Medlem
Å HELVETE detta kan bli riktigt fett.
Citera
2015-09-15, 21:32
Medlem
JohnMiliuss avatar
Varför väljer SVT att skjuta sig själva i foten på det här sättet?

Även dom måste ju förstå precis vad som kommer att hända.
Citera
2015-09-15, 21:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilius
Varför väljer SVT att skjuta sig själva i foten på det här sättet?

Även dom måste ju förstå precis vad som kommer att hända.
Jag tror faktiskt inte att dom förstår vad som kommer att hända, inte heller kommer dom efteråt att förstå vad som har hänt.

Dom tror att dom kommer att lära Danskarna vad som är rätt, dom är övertygade om att opinionen i DK kommer att ändras bara dom goda Svenskarna sprider sin visdom. Efteråt kommer SVT att bli förkrossade och förvirrade när Danskarna inte gör som dom blir tillsagda.

Ungefär som när Svenska opinionsbildare och journalister tror att dom kan påverka vapenlagarna i USA.
Citera
2015-09-15, 22:15
Medlem
JohnMiliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag tror faktiskt inte att dom förstår vad som kommer att hända, inte heller kommer dom efteråt att förstå vad som har hänt.

Dom tror att dom kommer att lära Danskarna vad som är rätt, dom är övertygade om att opinionen i DK kommer att ändras bara dom goda Svenskarna sprider sin visdom. Efteråt kommer SVT att bli förkrossade och förvirrade när Danskarna inte gör som dom blir tillsagda.

Ungefär som när Svenska opinionsbildare och journalister tror att dom kan påverka vapenlagarna i USA.

Kan mycket väl vara som du säger.

Vanligtvis i debatt så har dom ju en eller två högerfolk (Sverigedemokrater osv) för varje 20 vänstertyckare, och även på den skalan så blir dom på vänstersidan allt som oftas satta på plats. Denna gången lär det ju dock bli ca 50/50, en sådan debatt när det varit fler än 2 debattörer har ju knappt aldrig hållits i Sverige på många många år.

Ska bli otroligt spännande att se denna debatt, oavsätt om den garanterat kommer att mörkas i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in