2015-09-18, 14:04
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Uppenbarligen genomskådade de flesta Arnstad.

Tragiskt för svetsar-Steffe som offentligt har hyst så stor tilltro till den här personen.

Det sistnämnda kan inte nog betonas. Detta är alltså statsministerns expert i frågan, som han refererat till flera gånger.

Hur hade svenska journalister reagerat om exempelvis George Bush visat sig ha en bluffakademiker med trolig diagnos som gör bort sig på bästa sändningstid som expert i en viktig fråga? Till skillnad från det scenariot kommer våra "modiga" journalister, komiker och andra officiella tyckare inte att röra vid det här.
Citera
2015-09-18, 14:07
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Henrik Arnstad är den svenske statsministerns auktoritet betr. högerextremism/fascism/SD - ja, du läste rätt.

I programmet Agenda i december ifjol hävdade statsminister Löfven, att SD var ett fascistiskt parti.

Programledaren bad om belägg för att SD är ett fascistiskt parti. Hon påpekade att inte ens vänsterextrema Expo går så långt som att sätta den stämpeln på partiet.

– Journalisten och historikern Henrik Arnstad har en annan uppfattning. Han skrev en bok om det där för två år sedan, svarade Löfven.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Är Sverige ett stort skämt? Hur i helvete på riktigt kan folk ens ta med tång i dåren, har alla gått totalt bananas? Löfven ökar inte precis sin trovärdighet med att ha honom som en rådgivare eller vad man nu ska kalla DET. Man borde åtala folk för total idioti.

Jag flyttar fan!
Senast redigerad av Slint 2015-09-18 kl. 14:11.
Citera
2015-09-18, 14:08
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Inget ont över Arnstad - Arnstad är Arnstad. - Men VEM fan är det som släpar runt på karln och sätter honom i studios. - Är det SVT/SRs politiska officerare eller vad.

Bra fråga.

Som så många andra konstaterat redan så är det faktiskt märkligt, antagligen rent av korkat, att plocka in honom i liknande sammanhang. Han gör ju bort sig fullständigt och man skjuter därmed sig själv i foten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Såg debatten... Jag skäms över de som "representerade" Sverige i denna debatt med undantag av SD-kvinnan.

Den där Arnstad, första gången jag sett honom på tv, vilket dårhus har dom hittat honom i?? Fyfan vilken jävla dåre, man blir ju mörkrädd. Vad är hans diagnos, någon som vet? Det är ju någon störning då mannen beter sig som en korkad 7-åring. Riktigt pinsamt av dem att ta med honom i debatten då de kunnat hitta en annan dåre på sjukhuset med lite mer mental kapacitet.

Svenskarna är så jävla naiva och blåögda, rent av dumma, att jag blev skrämd och orolig på samma gång. Sjöstedt med gråten i halsen och om att vi ska hjälpas åt etc.. hallelulja. Blev dock lite förvånad att han ändå vill ha reglerad invandring. Sen att dom har mage att kalla danskarna för rasister.. helt otroligt. Danskarna verkade ha en jävligt sund syn på invandring och vilka problem det medför, men svenskarna är helt uppe bland molnen och lever i sin solidaritets/humanism/multikulti kumbaja fantasivärld.

Sen fan hatar jag den där jävla svenska programledaren som ska avbryta folk så fort det blir för politiskt inkorrekt.

Det är skrämmande att vi har såna världsfrånvända politiker och media här i landet.
Sen kan jag fan inte släppa att dom tillät en patient från dårhuset stå och glo i taket och raljera om rasism och 1939. Arnstad - vilken jävla dåre!! Han borde spärras in på livstid!
¨

Upprepningar hela tiden och att han stirrar i taket när han borde ha ögonkontakt med den man talar med speciellt. Tyder på utvecklingsstörning. drag av adhd/autism, asperger syndrom.
finns och läsa om just detta-
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Så fick man se jättebebisen Arnstad in action ordentligt. Helt otroligt. Vi får byta ut honom mot någon afrikan om vi ska kunna höja IQ't i det här landet. Han talar och tänker som ett litet barn, "miljarders miljarders miljarders...". Och den där fanatiska blicken. Vad har han för diagnos?

Det är mycket talande att det är han som är etablissemangssveriges chefsideolog i de centrala ideologiska frågorna. Han ger ett ansikte åt den nivå som hela landets styre befinner sig på.
Citera
2015-09-18, 14:10
Medlem
Big Bosss avatar
Kan man få söka asyl i Danmark när det går åt helvete här?
Citera
2015-09-18, 14:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag har varit aktiv politiskt i decennier, är medlem i rätt parti sedan 80-talet, vad kan man mer göra.
Inte ens SD-poliitker som kommer in i riksdagen, har något att säga till om ju.
Menar du att jag verkligen ska ta tag i saken och ge mej till Stockholm och skjuta några PK-politiker?
Jag dagdrömmer ofta om sådant men det har inte gått till handling.
Men det är klart, kommer det dithän att en statskupp är enda lösningen så ställer jag upp.

Först och främst, det här är ett forum och ta inte allt personligt.

Som jag skrev, du och jag samt alla svenskar är medskyldiga till vad som händer.
Du liksom många andra har uppfostrats till att "förändring" hönder genom att rösta var 4:e år på "rätt" parti så löser sig det mesta.
Att du varit politiskt engagerad och frustrerad på att se vad som händer, visar att du, liksom se första svenskar vill väl...men vet inte hur vi skall rädda vårt land.

Varför skulle du åka upp till Sthlm själv och knäppa en pk-politiker?

Ditt inlägg visar så otroligt tydligt på det största problem i Sverige, att vi svenskar lever i isolerade öar men vet inte hur vi skall nå varandra och organisera oss.

Statskuppen kommer, det kan jag lova dig! Håll ut! Du är en bra man.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2015-09-18 kl. 14:13.
Citera
2015-09-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Efter att ha tittat på debatten så ska jag försöka beskriva hur det känns att vara Svensk medborgare.
Det är som att vara ett barn i en familj där pappan är heroinmissbrukare och mamman psykiskt sjuk. Ens enda hopp är att andra vuxna ser hur det står till och tar sitt ansvar för att hjälpa oss!

Håller med!

Man väntar liksom på att någon utifrån skall komma och rycka in för vår förståndshandikappade och bindgalna regering.

En Godman, Förvaltare, någon som kan ställa allt tillrätta när våra makthavare inte är vid sina sinnes fulla bruk.

Hjälp oss!!!
Citera
2015-09-18, 14:13
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Kan man få söka asyl i Danmark när det går åt helvete här?
Vi svenskar behöver inte söka asyl, det är bara att flytta. Jag funderar på det med.
Citera
2015-09-18, 14:15
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vi svenskar behöver inte söka asyl, det är bara att flytta. Jag funderar på det med.

Dom måste ärligt talat tycka vi är totala mongon och dårar i Sverige. Speciellt när totala dårar som Arnstad är dom som syns tydligast i media.

Sen måste de tycka likadant om våra styrande politiker.
Citera
2015-09-18, 14:15
Medlem
Facebacks avatar
Kolla mongoloiden! https://www.youtube.com/watch?v=sSiuBhk351E
Citera
2015-09-18, 14:22
Medlem
Rickuzs avatar
Fortfarande inga ord om debatten från svensk gammelmedia. Aftonbladet, DN, Expressen och alla andra har antagligen tänkt tiga ihjäl hela spektaklet.

Vi får ta det som vår egen uppgift att sprida debatten till alla som inte sett den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in