Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-17, 10:49
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Den är intressant, men inte så kul. Ryggdunkandet är alldeles för utbrett, och att vara kritisk till grupptänkande är roligare.
Framförallt är det väl inte så kul när dina prognoser ständigt går åt skogen...
Citat:
När det gäller "false flag" så tycker jag inte du skall fastna i tanken att Hanna själv hittar på. Det vore lika illa om någon vilseförd SD-proselyt (kanske en utkastad SDU-unge?) har klirrat hennes ruta. Min poäng är att om man automatiskt skriker "stenkastarvänstern" kanske man har helt fel.
Verkliga attacker av detta slag är givetvis betydligt mer förekommande än false flag dito, och den publicitet som de ger är inte ens värdefull i dagens situation.

Jag tror inte ens att du själv tror att det handlar om false flag. Du är mer ute efter lite näthat, när ditt FP ligger på dystra 3.5 % i OU.
Citera
2015-09-17, 12:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Är det någon som brukar böla så är det väl du, om SD i största allmänhet, trots att det är det enda parti som vågar ta tag i den politiska fråga som även du själv insett skötts så katastrofalt av de gamla partierna under lång tid.

Det är grymt billigt att anklaga någon som utsatts för skadegörelse i hemmet för false flag, när denna typ av attacker så ofta drabbat just dem som vänstern retar sig på. Med dagens flyktingbörda, påtaglig för alltfler svenskar, behövs knappast några false flag-operationer för att få uppmärksamhet för sin politiska agenda. Att de som stått för de aktuella attackerna, visserligen bör vara lokala snorungar snarare än AFA, kvittar ju för den som drabbas.

Du hängde väldigt ofta i tråden Sverigedemokraterna i opinionsundersökningarna tidigare, har du helt tappat intresset för den? Var den inte kul längre?

PS: Om man inte kan ge sig på vad någon skriver, så får man ge sig på något annat. På något sätt känns det ju som att invändningarna mot mina (rätt lugna) argument inte kommer, utan det blir enklare att undra varför jag inte hänger längre i SD:s största Heja-tråd.
Citera
2015-09-17, 21:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
PS: Om man inte kan ge sig på vad någon skriver, så får man ge sig på något annat. På något sätt känns det ju som att invändningarna mot mina (rätt lugna) argument inte kommer, utan det blir enklare att undra varför jag inte hänger längre i SD:s största Heja-tråd.
Vilka argument? Ditt förslag om ett SD-kommando som, när partiet ligger på rekordnivåer i opinionen och flyktingfrågan äntligen har hamnat i fokus, för att vinna politiska poäng skulle kasta sten på Hanna Wighs fönster, är inte mycket att bemöta.
Vi fattar att du bara ägnar dig åt simpelt näthat. Det är väl det enda du har kvar när dina försök till förutsägelser om partiernas resultat i OU och deras inställning i invandringsfrågan, har fallerat år efter år.
Vi tar emot 1000 asylsökande per dag nu, och du tramsar med såna här inlägg, och ditt eget parti rullar tummarna. Starkt jobbat…
Citera
2015-09-18, 16:45
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Kan vi enas om att att...

...Det verkar vara kontraproduktivt av vänsterpacket att ge sig på Hanna Wigh med stenkastning. En på det hela taget obetydlig blondin som inte skapat något annat än en viss uppståndelse runt sin person (Nypongate) och några märkliga motioner till riksdagen ? Men hon verkar snäll och ordentlig och föga kontroversiell, egentligen.

Det är mycket som förefaller kontraproduktivt med extremvänstern men inte desto mindre agerar man därefter. Förklaringarna är nog att man tills inte för särskilt länge sedan hade (och fortfarande i stor utsträckning har) carthe blanché att störa och hota oliktänkande. Dels så ingår det ju i den moderna revolutionära analysen att kapitalet utmanas bäst genom att förgripa sig på, enligt sin egen mening, "whitetrash" i promillepartier, eller Sverigedemokraterna. Logik är inte något vi kan utkräva i de här fallen.

Citat:
...Det finns flera belagda "false-flag"-operationer (stort ord för liiten sak i detta) där "Arnoldska swastikan" och "den brinnande ytterdörren" är väl kända. Politisk ambition kan förmå människor till märkliga beslut.

Det är jag medveten om. Men i både fallet med von Arnolds swastika och den brinnande ytterdörren så fick det stort uppslag i rikstäckande gammalmedia, inte minst efter att det uppdagats vara en "false flag". I de fall där det rört sig om false flags har man noga försäkrat sig om att de planterade dåden varit såpass spektakulära att det garanterar spridning och publicering. Lite klotter och stenar genom rutorna är typiska tillvägagångsmönster för den lite yngre vänstersvansen bakom de mer etablerade RF och AFA.

Citat:
Absolut inget pekar med styrka på att det inte hänt, men samtidigt är skadegörelsebrott av stenkastarkaraktär fortfarande brott som tas på allvar av polisen ÄVEN om det handlar om SD-politiker som drabbas. Men att saken inte behandlats (har den?) i annan press än den närmast berörda är i så fall inget litet varningstecken.

Nej, inte vad jag har sett eller läst. Poängen är den att false flags utförs av en anledning och dess dåd förutsätter (för att vara fruktlöst) att folk får ta del av det. Platsen, utförandet och den förväntade uteblivna bevakningen tyder på att så inte varit fallet.

Citat:
Problemet (vid sidan av det uppenbara, man gör inte så, vad man än tycker om någonting) är ju att den politiska knäreflexen hos SD-anhängare är att böla "stenkastarvänstern anfaller, IGEN" samtidigt som tillräckligt många små incidenter gör det fullt tänkbart att det egentligen handlar om egna påhitt, eller för den delen, stenkastarhögern, som ju får en alltmer utsatt tillvaro även i SD.

Att man reflexmässigt går ut och anklagar stenkastarvänstern är ju naturligtvis inte så konstigt då det knappast finns några andra i modern tid som utför något liknande, eller överväger att utföra något liknande, mot politiska meningsmotståndare. Det finns helt enkelt inga starka incitament att på förhand misstänka "stenkastarfolkpartiser" eller "extremcentern". Dock kan jag som sagt tänka mig att det kan röra sig om våldsamma individer med vaga politiska kopplingar (om ens några) som bara är ute för att sabotera och väljer då ut mål utifrån den förmodade graden av utsatthet.
Senast redigerad av NS_14 2015-09-18 kl. 16:52.
Citera
2015-09-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag undrar om detta vidriga påhopp på demokratin kommer att dyka upp på aktuellt och rapport ikväll?

Demokrati, har du lärt dig ett nytt ord, vet du innebörden och var det står för?
Prata ihop er med vänsterpacket, ni tycks passa bra ihop
Citera
2015-09-18, 18:09
Medlem
Det låter inte troligt alls att hon skulle använda sina egna barn i någon "false flag" operation.
Citera
2015-09-18, 18:52
Medlem
Jessica.Amins avatar
Ja säger inte att nån borde hålla på o göra såna hära saker men asso samtidigt man inte kan bli ledsen när rasse horer blir behandlade som rasse horer
Blir snarare arg på hur hon töntar sig o gråter när människorna hon vill kasta ut varit me om så mycke värre saker en en fucking sten genom ett fönster
Citera
2015-09-18, 19:31
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Ja säger inte att nån borde hålla på o göra såna hära saker men asso samtidigt man inte kan bli ledsen när rasse horer blir behandlade som rasse horer
Blir snarare arg på hur hon töntar sig o gråter när människorna hon vill kasta ut varit me om så mycke värre saker en en fucking sten genom ett fönster
Du visar verkligen dina färger och vad du egentligen står för. Du är en vidrig människa som rättfärdigar våld mot politiska motståndare, men å andra sidan är jag inte förvånad, hur fridfullt är det egentligen i Syrien mellan olika enklaver i samhället? Jag gissar att syrisk politik har något att göra med varför du är här i Sverige överhuvudtaget.

Kan du för övrigt peka på var i Sverigedemokraternas politiska program man säger att man vill kasta ut alla invandrare?
Citera
2015-09-18, 21:02
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bristpafantasi
Du visar verkligen dina färger och vad du egentligen står för. Du är en vidrig människa som rättfärdigar våld mot politiska motståndare, men å andra sidan är jag inte förvånad, hur fridfullt är det egentligen i Syrien mellan olika enklaver i samhället? Jag gissar att syrisk politik har något att göra med varför du är här i Sverige överhuvudtaget.

Kan du för övrigt peka på var i Sverigedemokraternas politiska program man säger att man vill kasta ut alla invandrare?

Så du tycker en sten i ett fönster e värsta grejen du? Varför e denna händelse ens uppmärksammad? Kan nån förklara de för mig? de e bara i rasistiska syften för o smuts kasta

Så SD vill att alla de människor som e i sverige o söker asyl ska få de?
Senast redigerad av Jessica.Amin 2015-09-18 kl. 21:08.
Citera
2015-09-18, 21:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Så du tycker en sten i ett fönster e värsta grejen du?

Ja precis, det är "värsta grejen" att få en sten inkastad i sin lägenhet/villa. Kanske ter det sig som en struntsak för personer som firar nyår med automatkarbiner, men vi är inte riktigt där, än.

Sedan får man väl fråga sig om du anser att alla svenska politiker är "rasse horer" (?) med tanke på att inga svenska partier anser att alla asylsökande ska få sina ärenden beviljade.
Citera
2015-09-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Det låter inte troligt alls att hon skulle använda sina egna barn i någon "false flag" operation.
Hennes äldsta barn kanske vet vilka de var som kastade stenen.
Citera
2015-09-18, 22:11
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Så du tycker en sten i ett fönster e värsta grejen du? Varför e denna händelse ens uppmärksammad? Kan nån förklara de för mig? de e bara i rasistiska syften för o smuts kasta

Alltså, vad är du för en jävla virrpanna egentligen? Fick du bara för dig att registrera dig på Flashback en dag och sprida din skit, som du tror består av någon slags fantastisk humanism ingen av oss besitter?

För övrigt går det knappt att läsa delar av dina inlägg. "de e bara i rasistiska syften för o smuts kasta". Va? Så du vill förneka att det har hänt, och att man inte bör rapportera när politiker får utstå hot och våld för att folk inte tycker att demokratin räcker till när något annat än deras egna parti väljs? Har jag förstått dig rätt?

Så vi ska bara släppa in vilken kreti och pleti som helst utan några som helst kritiska frågor menar du? Tänk efter lite nu, snälla lilla människa, hur fan tror du att ett land som exempelvis USA skulle fungera om man skulle börja tillämpa en sådan politik där varenda jävla dåre skulle få medborgarskap och försörjning? Hur fan tror du Sverige kommer att fungera om vi tillämpar denna typ av politik?

Förstår du överhuvudtaget att ett samhälle bygger på vissa saker, som ett fungerande välfärdssystem eller en fungerande sjukvård exempelvis. Nu vill jag att du skall tänka efter igen innan du svarar: vad tror du händer om allt för många människor utnyttjar välfärdssystemet eller sjukvården utan att själva betala tillbaks något i form av skatt? Du vet att det där vi kallar för pengar faktiskt kan ta slut, va? Politik bygger på ekonomi till stor del, och det är politikernas uppgift att förvalta skattepengar på ett ansvarsfullt sätt kan man säga. Du påstår att du har MVG i svenska, men vad gjorde du egentligen under samhällskunskapen?
Senast redigerad av bristpafantasi 2015-09-18 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in