2015-10-06, 00:08
Medlem
Och här sågas utredarnas arbete utan någon som helst insyn eller aning. Det klagas över att alternativa GM är inte utredda utan att veta ett skvatt om vad som har hänt under sommaren/hösten.

Det är fantastiskt att ni vet så mycket
2015-10-06, 00:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nyheten om att IB tvättade kläder åt sin man den 7 juni kan betyda att de var väldigt nedsmutsade av ex dynga (Martorp?) och luktade illa. Därav anledningen till att han ville ha dem tvättade med en gång.

Helt sant, så skulle det också kunna va. Båda teorierna pekar ju dock i samma riktning. NB har på söndagskvällen ägnat sig åt något som han borde avstått ifrån.
2015-10-06, 00:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är omhäktningsförhandling nu snart

Betänk att det kan bli en hård förhandling på onsdag, om utredningen är verkligt svajig. NB kan t.o.m. släppas fri.
Det är klart åklagaren tar alla chanser att brösta upp sig och skövdepressen hejar på. När exakt IB ombetts tvätta kläderna kan det vara lite si och så med.
Dra inga förhastade slutsatser.

Tror inte risken är direkt överhängande. Fupen är klar åtal väntar om hörnet och senast från åklagaren var att bevisen mot mgm var starka.
2015-10-06, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Så du menar att i det här fallet kan ett djur ha dödat LH på ett "udda" och ovanligt sätt? - Vad kan det vara för djur som efter dödandet kunde springa ända till Martorp med LH i munnen och där gömma undan sitt byte? - Under vägen tömdes LH:s fickor, djuret bet sönder hennes mobil, och hjälmen föll inte djuret i smaken så den hamnade på en äng någonstans. - Kan det vara ett argsint vildsvin - eller en hel flock?
hmm
På sätt och vis kan man säga att det kan finnas djuriska element i det, även om djuren inte är sadister. De djuriska elementen kanske fått en liten klädedräkt av lite extra lager smink eller dylikt. Ett totalt irrationellt beteende från MGM läst genom BOs ögon torde vara indikerat för den som vill ha kontrollen.

Vilket kan betyda vad som helst som får BO att tappa fattningen men ändå är "helt normalt" men inte normalt i situationen tex föreslå sminkning samtidigt som BO håller på att dö pga i en fälla som går igen av sig själv på något sätt. Men om BO himlar med ögonen i spelat ointresse så åker nog tapetkniven fram och snittar ögonlocken samtidigt ljuder la traviata (den vilseförde) melodiska visseltoner ur munnen, jag tror inte MGM gillar avskärmning inför sitt utbildningsarbete för ungdomen, på dålig engelska kanske han säger

-See the world with an open mind
Efter att ha avlägsnat ögonlocken så frågar han återigen ganska ömsint som för att sälja in sig själv som hennes nya adoptivmamma om de övriga lockelserna i livet och om hon tycker att han ska permanenta sig eller om det räcker med lite papiljotter när gryningen så sakta kommer. Men kanhända tillägger något om att det är synnerligen viktigt att ta tillvara på viktiga punkter i livet och inte blunda inför fakta, vilket nu för BO blir ganska svårt.

Ja, en del skulle nog kalla det för djuriskt även om det inte alls har något med djuriskt att göra utan snarare är något som inte djur gör utan snarare människor gör även om det är ovanligt. Det är nog svårt att blunda för denna drömdejt, det tror jag.

-The sky is the limit
-Dont limit yourself
Lite lagomt trötta situationsanpassade och dynamiskt trista slogans tror jag nog är denne mans melodi, eller ultravåld förstås. Ett riktigt råttbo, ja det tror jag nog. Dock svårt att se hur han kommunicerar detta rent råttpedagogiskt som gnagare i tunnelgången. Men Cheesus, javisst! Vad tror du om det?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-06 kl. 00:50.
2015-10-06, 03:01
Medlem
Theforeigners avatar
Oj ojoj Leif GW Persson har inte höga tankar om Lisa Holm utredningen !
Och jag håller ju med Persson ...är det berättigat ?
Time will tell, I guess...

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ng-ljushuvuden

Publicerat 5 Oktober 2015

"Däremot börjar GW bli väldigt orolig över mordutredningen, och han riktar hård kritik mot poliserna som utreder fallet.

– Jag börjar bli mer och mer fundersam. Kan det möjligtvis vara så, att de här poliserna som utreder och som jag träffat, och det är inga ljushuvuden direkt, att de har fått hela skiten om bakfoten?"

"Leif GW Persson menar också att risken finns att man haft fel redan från början, och att det har gjort att det blir omöjligt att hitta Lisa Holms mördare.

I så fall har de skapat ett jävla elände, för att försöka få omtag på ett sånt här ärende, det är omöjligt. Jag gissar att det är en utredning där man bara tittat på en misstänkt, och att det är fel person, säger Leif GW Persson."
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-06 kl. 03:03.
2015-10-06, 05:00
Medlem
Grandiosos avatar
Det är rent sjukligt vilket jävla drev det är mot den här utredningen och det innan ens FUP har
blivit släppt och vad är det då för underlag man redan nu kan ha för att bedriva den
här måttlösa kritiken?
LGWP med sitt senaste utspel igår tappar mig helt nu. Det ger ett obalanserat intryck och
man undrar hur det egentligen är fatt med människan.

Han uttrycker sig ju för fan inte bättre än den här trådens allra värsta rättshaverister.
2015-10-06, 05:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är rent sjukligt vilket jävla drev det är mot den här utredningen och det innan ens FUP har
blivit släppt och vad är det då för underlag man redan nu kan ha för att bedriva den
här måttlösa kritiken?
LGWP med sitt senaste utspel igår tappar mig helt nu. Det ger ett obalanserat intryck och

Han uttrycker sig ju för fan inte bättre än den här trådens allra värsta rättshaverister.

Og du har inte als tänkt att GWP kanske har fått inside info ang. utredningen och att det är därför att hans kritik blivit tilltagande skarp?

Och dessutom; på samma sätt som polisen i denna utredning påstått att deras erfarenhet som poliser gjort att dom på "magkänsla" kunde gripa bröderna pga deras, i situationen, uppträdande, så kan GWP säkerligen på grund av sin stora erfarenhet i att utreda mordfall via "magkänsla" förstå att något inte står rätt till i denna utredning.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-06 kl. 05:11.
2015-10-06, 05:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Og du har inte als tänkt att GWP kanske har fått inside info ang. utredningen och att det är därför att hans kritik blivit tilltagande skarp?

Och dessutom; på samma sätt som polisen i denna utredning påstått att deras erfarenhet som poliser gjort att dom på "magkänsla" kunde gripa bröderna pga deras, i situationen, uppträdande, så kan GWP säkerligen på grund av sin stora erfarenhet i att utreda mordfall via "magkänsla" förstå att något inte står rätt till i denna utredning.
Han har knappast tillåtits få någon insyn i en utredning vars personal han närmast
dömer ut som korkskallar allihop och någon egen erfarenhet av att utreda mordfall
kan han inte ha av den enkla anledningen att han aldrig tjänstgjort som polis/kriminalare.

Och beträffande nämnda gripandet så ligger det med all sannolikhet mer än någon "magkänsla"
bakom beslutet; det fanns konkret anledning att fokusera på trion med litauer.
2015-10-06, 06:14
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är lika orolig som Leif GW Persson.

Hur har man kunna häkta en kvinna i veckor för att hon har tvättat kläder?
Hon är hemmafru och jag antar att det är hennes jobb att tvätta kläder och sköta hushållsgöromål. Jag kan därför inte se att det är något uppseendeväckande konstigt att hon har tvättat hans kläder på söndagkvällen.
Självklart kan man inte bevisa skyddande av brottsling baserat på detta, det borde man väl ha insett mycket tidigare!

Jag tror tyvärr att man ser lite olika på tre personer från Litauen jämfört med om det varit tre svenskar. En svensk kvinna, ostraffad och prickfritt förlflutet, sedan några år tillbaks gift med en byggjobbare. Hade hon häktats i veckor för att hon tvättat sin mans kläder? Nej, det tror jag inte, inte ens om hennes man varit misstänkt för mord.

Grovt skyddande av brottsling

- Har du de senaste dagarna tvättat din mans kläder?
- Eh... ja... ? ...
- Då är du härmed häktad för grovt skyddande av brottsling!

Att NB:s fru IB under veckan som eftersök pågått tvättat kläder verkar väl högst normalt när båda bröderna jobbar med hårt kroppsarbete långt utöver normal heltid.
Att Wennerholm väljer att lyfta fram detta - "bland annat" - ger vid handen att hans övriga orsaker till misstanke mot kvinnan nog är lättviktigare än heliumballonger.

Frågan är om övriga misstankar mot den litauiska familjen också är flyktiga likt aromatiska lösningsmedel. Luktar en del brunskjorta - men saknar substans.

Det som läcks (sanktionerat) från utredningen gör gällande att mordet varit oblodigt - någon form av kvävning eller jämförbart - vilket betyder att "tvättandet" kvinnan gjort sig skyldig till inte kan ha med blodiga kläder att göra, utan att det snarare har med betydligt subtilare antagen bevisning att göra (tex hudceller).

Då kan man undra hur utredningen kan ha behållit misstankar så länge mot kvinnan för att ha undanröjt "spår" (grovt skyddande av brottsling) utan att ens rimligen kunnat se dessa?
Har utredningen tänkt sig att NB räckt frugan kläderna med orden: "Här är kläderna jag bar när jag dräpte en jäntunge häromdagen. Tvätta dem noga! Och säg inget till någon! I will say this only once."

Förefaller som fulspel från utredningen. Man har nog velat in i det längsta behålla ett obehagligt grepp om strupen på frun, i hopp om att klämma ur henne något ofördelaktigt om hennes man.

Citat:
Det är de initiala uppgifterna som har legat kvar hela tiden.
- Wennerholm

Om nu frun hördes under fem timmar i Vilnius lär det ju inte uteslutande rört sig om hennes tvättrutiner...

Utredningen har av allt att döma, i ett desperat försök att hitta något som snärjer NB, bränt en massa skattekronor på att resa till Litauen med ett helt uppbåd sheriffer, åklagare, advokater och tolkar till ingen nytta. Det man hade med sig hem föranledde inte ens att höra NB igen.

Citat:
35-åringens alibi ska knäckas
Utredarnas strategi tycks vara att försöka få duon att vända sig mot sin familjemedlem – och bli vittnen i stället för misstänkta.
- GT

Citat:
- Hon [IB] känner till delar av utredningen, men vet inte allt vad åklagaren bygger sina misstankar på. Hon känner sin man som en person som inte skulle kunna göra något sådant här.
- Advokat Peter Falck

Precis som ex-flickvännen, NB:s dotters mor! Dessa kvinnor, som levt med MGM i åratal och känner honom intimt, kan inte föreställa sig honom som skyldig till något som detta. Det väger tungt.

@
Senast redigerad av aLphaCurL 2015-10-06 kl. 06:22.
2015-10-06, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
här måttlösa kritiken?

En del här gör ju det motsatta och försvarar utredningen med näbbar och klor och dessa har heller inte sett utredningen eller kanske känner till poliserna som utreder. Tydligen känner LGWP till dessa och han har säkert gamla vänner inom polisen som också gör det. Sen kan man ifrågasätta hans offentligt hårda omdömen om dessa utredare innan han har vet mer men han är ju inte känd för att vara diplomat.

Det är helt enkelt för många underliga omständigheter i detta fall och då med en åklagare också som inte framstår som speciellt säker i det han gör. Ni vill eller kan inte se det men det är tydligen en del som kan det. Det är lika tråkigt om NB är skyldig eller inte om denna utredning blir fel. Inte konstigt att Lisas familj skaffade en driven advokat som ska bistå åklagaren och få lite insyn, dom kanske känner samma sak.

Är man en "rättshaverist" om man har en annan åsikt än dig och andra här i tråden? Jag är säker på att vi alla vill ha rätt människa dömd för detta mord så familjen kan få ro.
2015-10-06, 06:55
Medlem
De bör väl ha hittat spår på kläderna då men det går kanske inte att säga till 100 procent att det är från Lisa. Hur vet man annars att det är exakt de kläderna MGM använde på söndagen, fem dagar tidigare?
2015-10-06, 06:57
Medlem
develis avatar
Hur går det med förklaringen om er pseudoutredning?
Du skulle lägga ner tid i ett svar sa du för många dar sen?
Får väl tolka frånvaron av svar som att det inte finns nåt av värde.
Citat:
GW inte har minsta koll i denna utredning likt alla andra - ingen insyn.
Det märks på attackerna och Johanssons svar.
Citat:
Har aldrig sett en så låg nivå på kritiken som det är i denna tråd. Speciellt de senare dagarna är det som om det uppstått kramp via de uppgifter som släpps.
Hahaha - tvättat kläder! Hahaha - magkänsla!

Jag bävar för den dag då mer fakta släpps som inte passar alternativteoretikerna:
Ju mer motgång, ju lägre kvalité på kritiken.
Jag förstår att GW passar sällskapet och varför.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in