Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2015-10-12, 12:18
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Finns ganska många bakterier och virus barnen kan få från främmande länder "på köpet".

Men det gör ju ingenting om barnen drabbas, vi har ju alltid mediciner för allt och får på så sätt fart på ekonomin.

Precis, smitta ner delar av befolkning så kan vi sälja mediciner till dessa, gärna något kroniskt som resistent TBC så får de kontinuerligt sälja mediciner.

Ännu bättre om det är barn då de troligtvis kommer vara sjukare längre...

Sinnessjuka politiker borde skjutas som de sjuka hundar de är. Hoppas några vigilanter börjar skjuta politiker.

https://www.youtube.com/watch?v=gG3AKoL0vEs
Citera
2015-10-12, 13:26
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Precis, smitta ner delar av befolkning så kan vi sälja mediciner till dessa, gärna något kroniskt som resistent TBC så får de kontinuerligt sälja mediciner.

Sinnessjuka politiker borde skjutas som de sjuka hundar de är. Hoppas några vigilanter börjar skjuta politiker.

Nu har jag inga barn längre, men tycker att det är oansvarigt att placera de unga männen nära småflickorna. Speciellt som ingen vet vilka grabbarna är, eller om de bär på någon fysisk eller psykisk sjukdom.
Det är så oansvarigt att man förstår sanningen: politikerna skiter i de vanliga barnen. Det enda viktiga är att de stackars skäggbarnen slipper frysa. De måste ju kunna duscha också och raka sig. Sen kommer batikhäxan från kommunen och sjunger " när trollsmör har lagt sina 11 små troll och bundit fast dem i svansen". Alla somnar sött. Sedan får också batikhäxan resistent TBC.
Citera
2015-10-12, 16:17
Medlem
M Nordströms avatar
Här träffar Barnminister Åsa Regné ett ensamkommande flyktingbarn:

Citat:
På måndagen anordnade regeringen tillsammans med Sveriges kommuner och landsting ett jippo kallat “Sverige tillsammans” i Stockholm. Syftet med tillställningen uppges vara att “få alla krafter att samverka kring nyanländas etablering i samhället“. “Sverige tillsammans” besöktes bland annat av Åsa Regnér, minister med ansvar för barn-, äldre- och jämställdhetsfrågor.

http://avpixlat.info/2015/10/12/mini...kommande-barn/
Citera
2015-10-12, 16:45
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Finns ganska många bakterier och virus barnen kan få från främmande länder "på köpet".

Men det gör ju ingenting om barnen drabbas, vi har ju alltid mediciner för allt och får på så sätt fart på ekonomin.
Du har faktiskt en bra poäng. Även om första läkarundersökningen utförs vid ankomst till Sverige, kan läkaren ha missat något.

Hur bli det med de personer som har sjukdomar vid ankomst till Sverige? Tuberkulos ,HIV och etc. Dessa personer kan inte bara låtas gå vidare till flyktingslägret. Denna fråga är mycket intressant.

Där ser du, någon som tagit upp en bra poäng till skillnad från andra som tramsar tråden.
Citera
2015-10-12, 16:49
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbelina
Sverige har verkligen kommit till stadiet om kejsarens nya kläder.

Fy fan vilken masspsykos som pågår i det här landet

Titta bara på våran käbbelsvetsare när han besökte ensamkommande flyktingbarn
http://www.nyatider.nu/stefan-lofven...-flykting-man/

Var finns barnen på fotot?

Detta ska alltså vara vår statsminister som inte kan vara ärlig nog att säga som det är utan spelar med i dessa charader

Tittade på bilden och för att vara flyktingar ser de mycket fräscha ut och mode kläder. Jag hade förväntat mig någon smalare och undernärd och vars ögon reflekterar smärta.

De lär passa mycket bra med sina kusiner i Tensta.
Citera
2015-10-12, 18:16
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Du har faktiskt en bra poäng. Även om första läkarundersökningen utförs vid ankomst till Sverige, kan läkaren ha missat något.

Hur bli det med de personer som har sjukdomar vid ankomst till Sverige? Tuberkulos ,HIV och etc. Dessa personer kan inte bara låtas gå vidare till flyktingslägret. Denna fråga är mycket intressant.

Där ser du, någon som tagit upp en bra poäng till skillnad från andra som tramsar tråden.

Kan poängtera även att en basisk medicin undersökning inte säger mycket.
Så även om 2000 invandrare/dag hypotetiskt skulle läkarundersökas(Vilket är minde troligt)
så handlar det om en kroppsundersökning och eventuellt ett blodprov.

Andra labbmetoder kan vara dyra och ta mycket tid vilket även kan reflekteras med hänsyn till en överbelastad/kollapsad svensk vård.
Serologi och andra metoder kan kosta tusentals kronor/patient och om läkaren som beställt det har gissat fel pga tidsbrist eller överbelastning i arbetet så är ju pengarna eldade upp i luften.

Hade jag haft barn och de varit i utvecklingens bästa år, då hade jag själv sett till att inget hindrat mina barn från en sämre framtid.
Detta hade skett då jag använt min kunskap inom medicin istället för att lyssnat på någon proffsnackare som t.ex vår Statsminister.
Citera
2015-10-12, 18:22
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305

Tycker det är synd vem som än drabbas ... det kan ske mycket.

Fast tycker dock det är mest synd om barnen, som är i ett utvecklingsskeende.
Att barnen skulle få en sämre utveckling och möjligheter i livet till följd av sjukdom är för mig tragiskt.

Kan dra ett exempel vilket jag kan bevisa med källa om någon skulle fråga: 100% av barnen i Afrika har någon gång blivit smittade av Hepatitis-A.
Medans det i Sverige och väst-Europa är väldigt låg frekvens av detta virus.

Även om de flesta återhämtar sig från Hepatitis-A så kan jag tänka mig ett scenario att den svenska sjukvården är överbelastad, och barnet ifråga inte får den hjälp barnet behöver, eller till och med blir nonchalerad av vården.
Detta skulle kunna leda till mer allvarliga komplikationer vilket barnet kan få leva med resten av sitt liv.
Citera
2015-10-14, 21:22
Medlem
Tänk att det blev så bara ett par dagar efter att du skrev här!
(FB) Flyktingförläggning i dotterns skola!

Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Den dagen det snackas om asylboende i gympasalen på min dotters skola så blir det helt enkelt ingen skolgång mer. Punkt slut.
Jag vet att tusentals föräldrar kommer agera likadant.
Citera
2015-12-09, 08:18
Medlem
Problematiken med att idrottshallar blir boenden är nog inte främst att flyktingbarn och skolbarn blandas - det är att inomhusgympa inte längre är möjligt.

Vet några skolor som inte har kunnat använda ngn idrottshall på ett halvår. Stängningen är nu förlängd ett halvår till.

I stort sett ingen information går ut till skolor och dess rektorer! De har därför ingen möjlighet att planera inför detta. Fritidsförvaltningen informerar sportklubbar men inte skolor. Det verkar inte som om någon i kommunen ansvarar för att informera och planera i samråd med rektorer.

Ett ÅR utan möjlighet till sporthall och inomhusgympa för tre närliggande skolor är väl lite väl lång tid kan jag tycka. Det korrekta valet vore då att använda olika idrottshallar så att ingen behövde vara stängd i mer än Max 6 månader...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in