Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-19, 19:58
Medlem
ArzeniXs avatar
Haha, dagens garv. Härligt att MP fortsätter ta spadtag mot sin egna undergång.
Citera
2015-10-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitchez
Miljöpartiet lade idag fram ett förslag att införa skatt på bredband och internettjänster:

Länk till artikel publicerad av Svt: http://www.svt.se/kultur/utkast-milj...-kulturpolitik

Länk till förslaget på Miljöpartiets hemsida: http://www.mp.se/sites/default/files...rdsomradet.pdf (Mer på punkt 10: Digitalisering).

Både för mig som privatperson och ingenjör låter detta helt orimligt Varför ska man sätta skatt på en av demokratins främsta verktyg och framför allt för vår egna tekniska utveckling? Och dessutom rubricera detta i förmån för "kultur"? Vad tycker ni Flashbackare?
Nej tack säger jag till det, jag vill inte ha någon kultur och dom där förbannade mupparna kan slänga sig i väggen. Vi har ju nyss fått veta att det inte finns någon inhemsk kultur så hur fan ska dom ha det.
Citera
2015-10-19, 20:13
Medlem
Pluppiplupps avatar
Dessa vidriga miljönissar! Hoppas de alla självantänder och brinner upp

Allt ska beskattas idag tydligen. Det räcker inte med elektronik m.m. som tidigare aviserats. Nu ska man beskatta internetanvändning också.

Det finns goda skäl till att kalla MP för ett extremistparti. Dom är för fan sjuka i huvudet. Nästan värre än F!.

För övrigt är jag orättvis när jag kallar dom för miljönissar. De har inte arbetat för miljön på många år nu. Det är något som dom bara använder för att locka nya väljare. Jag menar, vem bryr sig inte om miljön liksom?

Hoppas de förpassas till sophögen vid nästa val.
Citera
2015-10-19, 20:33
Medlem
Busstations avatar
Det är tydligt att MP bara är ett långgående konstprojekt där man testar hur långt man kan gå innan man blir utkastad och behandlade som det smuts man faktiskt är.
Citera
2015-10-19, 20:36
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Det är tydligt att MP bara är ett långgående konstprojekt där man testar hur långt man kan gå innan man blir utkastad och behandlade som det smuts man faktiskt är.
Jag tror du är något på spåren. Kan Anna Odell vara inblandad?
Citera
2015-10-19, 21:05
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitchez
Miljöpartiet lade idag fram ett förslag att införa skatt på bredband och internettjänster:

Länk till artikel publicerad av Svt: http://www.svt.se/kultur/utkast-milj...-kulturpolitik

Länk till förslaget på Miljöpartiets hemsida: http://www.mp.se/sites/default/files...rdsomradet.pdf (Mer på punkt 10: Digitalisering).

Både för mig som privatperson och ingenjör låter detta helt orimligt Varför ska man sätta skatt på en av demokratins främsta verktyg och framför allt för vår egna tekniska utveckling? Och dessutom rubricera detta i förmån för "kultur"? Vad tycker ni Flashbackare?

Det är så vänstern funkar. Höja alla skatter, titta åt ett annat håll och vänta på att högern ska rädda landet när allt börjar gå dåligt. Sedan göra om det.
Citera
2015-10-19, 21:07
Medlem
Europes avatar
Jag kan inte se det ännu, men jag utgår ifrån att motivet är i första hand att på något sätt använda det för att öka statens kontroll över vad medborgarna läser och skriver på nätet. Det finns ju inte annars någon vettig anledning att käbbla om det när vi redan har moms och t.ex. nättidningar har mångfaldigt högre moms än de miljöförstörande papperstidningarna (om jag minns rätt?).

Jag antar att det inte finns något sätt att ha internetabonnemang hos en operatör utanför Sverige och utanför den svenska lagstiftningens gränser? Är medveten om att frågeställningen lär vara korkad, då jag har noll koll på den nya tekniken.

Edit: Det är lite komiskt att mupparna i SVT-artikeln hävdar att konst måste få kosta på samma sätt som skola, vård och omsorg. Det är inte enbart problematiken med att hävda att man skulle nå upp till en viss kvalitetsnivå med konsten, jämfört med de mer konkreta mått som existerar för de andra områdena, det är också komiskt för att den svenska vården är i fritt fall och den svenska skolan redan har rasat helt.
Senast redigerad av Europe 2015-10-19 kl. 21:13. Anledning: Edit
Citera
2015-10-19, 21:14
Medlem
Millediablos avatar
Vi borde betala skatt för att gå på gatan också. Ska du handla eller gå på bio så är det bara till att betala, vilken tomte tänker ut sådant här?
Citera
2015-10-19, 21:15
Medlem
RonPaul2008s avatar
Men Sverige hade ju ingen kultur?
Citera
2015-10-19, 21:30
Medlem
Miljöpartiet har blivit väldigt läskigt. Det kanske är inte så lätt att se just nu men om MP får hållas och skulle få majoritet i Riksdagen har vi ett nytt DDR. Tack och lov har vi inte så många intelligensbefriade i det här landet. Miljöpartister är bara tillräckligt smarta att lura sig själva att det är smarta. Vi känner till fenomenet som Dunning-Kruger effekten. Tillsammans med ett god- och duktighetssyndrom, långt värre än hos Folkpartiet blir Miljöpartisten riktigt farlig. De tror de smarta, har rätt och vill alla väl. Säkerligen samma drivkraft som hos boljsevikerna och med samma resultat om de får hållas. Den enda skillnaden är avsaknaden av den röda fanan. Istället för politik och ideologi (som låter lite tråkigt och mossigt) använder de sig av kulturen. Det är lite finare och mer sofistikerat. För en gångs skull håller jag med Karin Olsson:

Bevars oss för miljöpartiet

I skenet av denna förklaring till fenomenet Miljöpartiet är skatt på internet självklar. Internet, om det ska vara en del av kulturen i det nya DDR, måste uppfostras och bidraga till det goda samhället. DDR kvävde sig själv sakta till döds under ett grovt och våldsamt förtryck av sina medborgare. Lär av historien, säg NEJ till Dunning-Kruger-folket.
Citera
2015-10-19, 21:32
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Men Sverige hade ju ingen kultur?

Jodå, "mångkultur". Däremot finns det ingen svensk kultur. Alternativt är allt svensk kultur. Skitsamma, så länge det underlättar folkmordet på landets ursprungsbefolkning. Det står dessutom klart och tydligt i MP:s förslag att man ska kvotera in icke-vita utifrån den rådande rasideologi som är en grundbult i den redan existerande kulturella folkmordspolitiken.
Citera
2015-10-19, 21:49
Medlem
Varför inte införa extistensskatt också? Att andas den svenska luften och uppta svensk markyta under fötterna är ju självklart att konsumera landet Sverige som produkt. Ska vi säga 100 kr/dag och person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in