Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-28, 13:26
Medlem
RingRing2014s avatar
Det mrks att folket har tvrtrttnat p sjupartiets monumentala invandringsfjasko. Det brinner varje natt nu.

Men detta verkar mer varit ett ungdomsstreck d endast ngra plankor blev svedda. Djursholmarna verkar vara noviser p att tnda brasor stackarna.

Med andra ord, firandet ver att Djursholm fr en stor flyktinganlggning p 70 pers mitt i hjrtat i centrum kan fortstta, de vill ppna sina hjrtan, ntligen fr de chansen.

Vi borde ka dit som frivilliga och st vakt s att vi skerstller den efterlngtade hjrtppningen fr lokalborna, de har vntat s lnge stackarna.
Citera
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2015-10-28, 13:39
Moderator
Moderatormeddelande

Redan 25 inlgg raderade.

Topic r inte partipolitik eller migrationspolitik.

Topic r en specifik brand.

/ Moderator
2015-10-28, 14:04
Medlem
Mnsans avatar
Det finns faktiskt ven ungdomar och tonringar i Djursholm. Det r ju inte direktr Karl Erik Silversporre, 61 r, som tnt p. Snarare hans ohngde son Henrik "Sudden" Silversporre, 19 r.

Sudden och hans gamla kompisar frn Djursholms Samskola satt och drack maltwhisky igr kvll hemma hos Gustaf "Pysen" De Geer, som ocks bor i grannskapet. Dr klcktes idn, sagt och gjort, en halvtimme senare anlades den misslyckade brasan.

"Sudden", "Pysen" och gnget har inte den minsta lust att ppna sina hjrtan. De tycker att Reinfeldt r en ljlig kommunist frn slummiga Tby, inget att bry sig om.
Citera
2015-10-28, 14:11
Medlem
Bor sjlv i Djursholm och gr i gymnasiet dr. Det var vldigt mnga av mina kompisar som var frbannade p att de skulle bygga en flyktingfrlggning dr och folk r verlag arga p det. Med tanke p alla brnder som har skett mot alla asylboenden i landet s r jag inte frvnad ver att det ven sker i Djursholm.
Citera
2015-10-28, 14:17
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Bor sjlv i Djursholm och gr i gymnasiet dr. Det var vldigt mnga av mina kompisar som var frbannade p att de skulle bygga en flyktingfrlggning dr och folk r verlag arga p det. Med tanke p alla brnder som har skett mot alla asylboenden i landet s r jag inte frvnad ver att det ven sker i Djursholm.

Jag gick ut gymnasiet frra ret i Danderyd och jag kan sga att det var likadant d. Sjlv var jag engagerad i rda korset s jag frskte prata vett med klassen men de flesta fr nog betecknas som rasister.
Citera
2015-10-28, 14:29
Medlem
SingleStars avatar
Fattar inte varfr man skall brnna ner ett flyktingboende i Danderyd. Dr bor ju redan en jkla massa flyktingar, mest skatteflyktingar. S flyktingarna kommer knna samhrighet med de andra flyktingarna.

Jag tvivlar p att ngon lokal byfne skulle genomfra en brnning fr det skulle riskera fr mycket.
Citera
2015-10-28, 14:41
Medlem
Keonets avatar
Det vore mycket intressant att se siffror p hur mycke frskringspengar som kommer betalts ut fr de ofta vldigt nerggna fastigheterna som den senaste tiden brunnit.

Men det r klart nazist och rasist rubriker sljer bttre n granskande reportage om giriga slipsgubbar.
Citera
2015-10-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tvivlar p att ngon lokal byfne skulle genomfra en brnning fr det skulle riskera fr mycket.
Fast r det ngon som har rd att anlita torped med RUT s r det vl nd Herr Silfversked.
Citera
2015-10-28, 14:53
Medlem
CygneRouges avatar
Hur skadad blev kken egentligen? P SVT-klippet syntes ingenting intressant.
Citera
2015-10-28, 14:53
Medlem
JustZlatans avatar
Igr rapporterade SR P4 Stockholm om att detta dagis skulle gras om till asylboende. Det var antagligen ngon som lyssnade p radion igr och fick hra detta, s SR har ett indirekt ansvar fr det intrffade.
Citera
2015-10-28, 15:31
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
rasister ker till danderyd fr att de inte vill se asylskande i rika kommuner ver andra? mm skert.

brjar fan misstro att det r vnsteraktivister som frsker skapa rubriker om rasism d ingen verkar komma till skada hos dessa asylboende, utan bara brnna ned skit som sedan byggs upp igen och rubriken r verallt.

ja, det r min teori hade gtt "all in" p denna. invandrare eller afa, tror jag.

hr r ett simpelt stt att lsa skiten:stt upp dolda kameror nra asylboende och se vilka som gr dessa dd. och ja, om det r vnsteraktivister var inte s jvla feg och slng bandet- g till polis med det och arrestera asen.
Anledningen till att ingen kommer till skada r, och hr och hpna nu: Att det r tomt.
Det r planerat flyktingboende och ingen finns ju dr eftersom lokalen str helt tom.
Om du tror att vnstermnniskor gr detta fr att skapa rubriker s r du ju helt tappad.
Iq runt 100 strecket max.
Citera
2015-10-28, 15:43
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag gick ut gymnasiet frra ret i Danderyd och jag kan sga att det var likadant d. Sjlv var jag engagerad i rda korset s jag frskte prata vett med klassen men de flesta fr nog betecknas som rasister.

Man r inte ndvndigtvis en rasist fr att man inte vill ha ett asylboende i nromrdet, ej heller om man bestmmer sig fr att frska brnna upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in