Citat:
Ursprungligen postat av
11xx22
Inte bara spis och kyl är borttagna utan också en tvättmaskin tror jag. Det enda försäkringsobjekt som möjligen är kvar är köksfläkten. Men den är ju så svartmålad att jag är osäker på om det finns en fläkt där inne.
(Enligt annonsen har inte lägenheten används på en tid, men det ger ju egentligen ingen ledtråd till skicket).
Missbrukarkvart och/eller psykiskt sjuk som inte klarat att ta hand om sig själv. Som sagts, det är nog inte bara en äldre/sjuk som inte orkat utan det har gjorts "spontana insatser" med färg och pensel.
Nytt billigt golv är inlagt och det ser upprivet ut i badrummet. Gissar att någon - föreningen, god man, släktingar, arvingar, eller vad vet jag gjort akuta insatser mot vattenskador e dyl.
Försäkrade vitvaror - kanske menas att det finns vitvaror att ta ut på försäkringen. Verkar vettigt i så fall att man gör fixar grovjobbet innan man drar dit nya grejer...
Det är nog inte så ovanligt att kvartar ser ut så här och värre - missbrukare, psykiskt sjuka, folk som legat döda i en månad, ensamma äldre. Fast man fixar till innan försäljning för att få ut mer. Men i o m gentrifieringen så tar de väl slut i innerstaden så småningom.