2015-10-29, 20:14
Medlem
Det roligaste med objektet är att "i denna bostad är alla vitvaror och fasta hushållsmaskiner försäkrade". Synd att spisen saknas!
Mäklaren utlovar tidstypiska detaljer från 1904, men smakar det så kostar det. Dessa 33 kvadrat ligger på utrop 2,8 miljoner och det kostar nog en del att få lägenheten i gott skick igen.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...g-2-tr-8311515
Citera
2015-10-29, 20:24
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordmule
Det roligaste med objektet är att "i denna bostad är alla vitvaror och fasta hushållsmaskiner försäkrade". Synd att spisen saknas!
Mäklaren utlovar tidstypiska detaljer från 1904, men smakar det så kostar det. Dessa 33 kvadrat ligger på utrop 2,8 miljoner och det kostar nog en del att få lägenheten i gott skick igen.

Vad i hela friden har den här lägenheten använts till? Ibland kan det vara väldigt nedgånget men den här lägenheten är helt obeboelig. Varför?
Citera
2015-10-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Vad i hela friden har den här lägenheten använts till? Ibland kan det vara väldigt nedgånget men den här lägenheten är helt obeboelig. Varför?

Verkar röra sig om lägenhet 1101. Då rör det sig nog om ett dödsbo eller liknande. Namnet är synligt på dörren.
Det ser ut som man bilat bort kakel och klinker?
Senast redigerad av Tordmule 2015-10-29 kl. 21:29.
Citera
2015-10-29, 21:31
Moderator
Oddballs avatar
Ge fan i att svamla om negrer och hudfärg - det är oerhört långt från topic och dessutom fel forum.

Ett gäng inlägg raderade och varning utfärdad.

Oddball
Moderator
Citera
2015-10-29, 22:10
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Verkar röra sig om lägenhet 1101. Då rör det sig nog om ett dödsbo eller liknande. Namnet är synligt på dörren.

Nja, det ser ut som det alltid varit våtrumstapet i badrummet och att någon dåre rollat väggarna gröna. Men golvet ser ut som en gammal målarpalett, både i badrummet och köket. Obegripligt. Dessutom är både spis och kyl borta, de var alltså så äckliga att de kastades.

Kan mycket väl varit en gammal människa som inte klarade av att ta hand om sig själv så bra på slutet som lett till förfallet men vissa bitar är inte vanligt förfall. Det ser mer ut som skadegörelse vilket pensionärer inte gjort sig kända för.

Nej, jag kan verkligen inte fatta vad som har hänt.
Citera
2015-10-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Nja, det ser ut som det alltid varit våtrumstapet i badrummet och att någon dåre rollat väggarna gröna. Men golvet ser ut som en gammal målarpalett, både i badrummet och köket. Obegripligt. Dessutom är både spis och kyl borta, de var alltså så äckliga att de kastades.

Kan mycket väl varit en gammal människa som inte klarade av att ta hand om sig själv så bra på slutet som lett till förfallet men vissa bitar är inte vanligt förfall. Det ser mer ut som skadegörelse vilket pensionärer inte gjort sig kända för.

Nej, jag kan verkligen inte fatta vad som har hänt.

Ser ut som att man rollat köksfläkten också. Märkligt.
Har inte ytterdörren brytmärken?
Citera
2015-10-29, 22:19
Medlem
11xx22s avatar
Citat:

Inte bara spis och kyl är borttagna utan också en tvättmaskin tror jag. Det enda försäkringsobjekt som möjligen är kvar är köksfläkten. Men den är ju så svartmålad att jag är osäker på om det finns en fläkt där inne.
(Enligt annonsen har inte lägenheten används på en tid, men det ger ju egentligen ingen ledtråd till skicket).
Citera
2015-10-30, 02:25
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det här är nog inget hemnet-objekt, men det finns dock på en mäklares hemsida.

Jag tycker att utsidan ser lovande ut, men sen när man kollar på interiörbilderna så undrar jag hur man kan blanda så friskt...
Enligt mig ser det bara rörigt ut, och saknar helt en röd tråd.

http://beskrivningar.capitex.se/alli...onRingUtanLogo

Haha, ja, en del hjärta och pengar i detta, men helt utan fingertoppskänsla

Känns ganska nyrikt detta, kanske en uppgift fru som har fått gå loss helt enkelt. Extra uppfriskande att färgmättnaden är så högt ställd så det verkligen skriker
Citera
2015-10-30, 08:36
Medlem
SuraStinas avatar
Här är ett missionshus där ägaren har en förkärlek för kohudar och tuggumirosa accessoarer.

http://www.boporten.se/till-salu/4EJ2E63LLOJKR9IF/
Citera
2015-10-30, 10:06
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Inte bara spis och kyl är borttagna utan också en tvättmaskin tror jag. Det enda försäkringsobjekt som möjligen är kvar är köksfläkten. Men den är ju så svartmålad att jag är osäker på om det finns en fläkt där inne.
(Enligt annonsen har inte lägenheten används på en tid, men det ger ju egentligen ingen ledtråd till skicket).
Missbrukarkvart och/eller psykiskt sjuk som inte klarat att ta hand om sig själv. Som sagts, det är nog inte bara en äldre/sjuk som inte orkat utan det har gjorts "spontana insatser" med färg och pensel.

Nytt billigt golv är inlagt och det ser upprivet ut i badrummet. Gissar att någon - föreningen, god man, släktingar, arvingar, eller vad vet jag gjort akuta insatser mot vattenskador e dyl.

Försäkrade vitvaror - kanske menas att det finns vitvaror att ta ut på försäkringen. Verkar vettigt i så fall att man gör fixar grovjobbet innan man drar dit nya grejer...

Det är nog inte så ovanligt att kvartar ser ut så här och värre - missbrukare, psykiskt sjuka, folk som legat döda i en månad, ensamma äldre. Fast man fixar till innan försäljning för att få ut mer. Men i o m gentrifieringen så tar de väl slut i innerstaden så småningom.
Citera
2015-10-30, 11:17
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här är ett missionshus där ägaren har en förkärlek för kohudar och tuggumirosa accessoarer.

http://www.boporten.se/till-salu/4EJ2E63LLOJKR9IF/

Undra hur de tänkte när de planerade köket. Kyl/frys på var sida en dörr?
Hade nog föredragit att flytta dörren om det nu inte är ner till ev källare el dylikt.
Citera
2015-10-30, 11:58
Medlem
Citat:

Ser ut som man börjat riva, för att renovera, men ändrat sig. Nu får köparen göra det roliga efter eget tycke och smak. Inget svårt projekt, det ser värre ut än det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in