2015-10-30, 16:12
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Han kanske inte tänker som en normal människa. Han hade väl ingen djupare kontakt med sitt eget barn. Han kanske inte kan relatera till dom tankarna alls.

Precis, han är bara en iskall mördare med psykopatbeteende. Tror han är såpass emotionellt störd att han inte bryr sig om någon i sin omgivning.

Således är hans gråtande bara manipulation. Stämmer bra in på hans personlighet i övrigt.
2015-10-30, 16:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Godsägarens fru berättar att hon tror att hon har sett tre personer sitta på tröskeln, 70 meter bort ifrån där hon stod. Hon vet att det var en av bröderna iallafall men inte vem av dem. Jag tror att hon antingen sett fel (att de inte var tre) eller sett dem före angiven tid. IB och AB har ju i skilda förhör lämnat samstämmiga uppgifter om hur han försökte få dem att ljuga om alibit. Nu vill de inte komma och vittna, ens till hans fördel. Märkligt...

Hennes minnesbild är knuten till att hon väntade gäster vid den tidpunkten.
2015-10-30, 16:13
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Hur ska man tolka Nerijus gråtattack från förhören? Är det manipulation? Vi ska tro att han är oskyldig, tycka synd om honom för att han blir ditsatt och att han inte är den hänsynslösa psykopaten vi fått bilden av? Eller har han en genuin ångest över vad han har gjort? Ångrar sin handling, att han förstört sitt liv och att han aldrig kommer få träffa sin egen dotter igen?

NB skulle inte förvåna mig om han gråter för sin egen skull, han saknar medkänsla det ståt helt klart. Den enda person han bryr sig om är han själv, och han förstår väl nu att han åker dit.

Jag undrar hur hand förhållande till dotter och ex fru är, skulle vara intressant o höra deras historia.
2015-10-30, 16:14
Medlem
hasselmuzs avatar
Angående spridda uppgifter när flickorna lämnade cafeet det är nåt fel med Julias tider.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ursprungligen postat av herrtanke:

Fast vadå man kan ju koppla uppgifter i media till hur det måste gått till, inte sant?
Kollegorna till BO har ju uppgett att en av dem skulle med en buss till Skara och att den andra kollegan skulle skjutsa henne till hållplatsen. Och med tanke på att en buss 18.20 går från Källby 5-10 minuter ifrån Caféet så bör det ju med största sannolikhet vara den bussen eller hur?

Och då kan vi ju mer eller mindre fastslå att kollegorna måste åkt iväg i bilen senast 18.10-18.15, för att hinna med...
2015-10-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Du vet VÄL att "insidan" i detta fall är utsidan eftersom byxor var neddragna och vrängda.
Enda förklaringen jag kan tänka mig är att det släpats över något med MGM s DNA eller på annat sätt kommit i kontakt med något klädesplagg eller handduk t.ex. klädbyltet som låg ovanpå BO vid fynd.
Eller försöker du få det till nåt annat?
Otur igen alltså? Att det hamnande blod precis vid knappen när hon släpades......
2015-10-30, 16:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag måste endå säga att det är väldigt skrämmande att mäns sexualdrift är så fruktansvärd stark att det kan gå så här långt. Hade personen i fråga inte haft en sexualdrift hade detta aldrig hänt. Det får mig personligen att känna rädsla för och hur starkt detta kan driva en man att begå ett sådant brott. Tror man själv har underskattat männens drifter och inte tyckt det är värre än för tjejer. Men här har man ju ett tydligt bevis för att man som tjej ska beakta dom.
Det här handlar om en man som är gästarbetare från Litauen.
Jag har aldrig hört talas om att en svensk man har hängt en tonårsflicka i Sverige i modern tid iaf.
Tjejer och kvinnor bör således varnas för gästarbetare företrädelsevis från öststaterna, statistiskt sett då givetvis med det underlag som finns tillgängligt.
2015-10-30, 16:15
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Hur ska man tolka Nerijus gråtattack från förhören? Är det manipulation? Vi ska tro att han är oskyldig, tycka synd om honom för att han blir ditsatt och att han inte är den hänsynslösa psykopaten vi fått bilden av? Eller har han en genuin ångest över vad han har gjort? Ångrar sin handling, att han förstört sitt liv och att han aldrig kommer få träffa sin egen dotter igen?

Loppet är kört
2015-10-30, 16:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Dom borde väl då på söndagen bara några timmar efter mordet, om MGM bajsat efter mordet, ha kunnat fastställa om den var färsk, alltså några timmar gammal eller om den var flera dagar/vecka gammal.
Finns någon sådan uppgift i FUP?
Jag har inte kunnat hitta någon, har någon annan?
Och om det inte finns någon sådan uppgift, varför då inte?

Några timmar efter mordet är det ingen som bryr sig om ett träck som ligger i en lada, man är fokuserad på att söka efter en försvunnen tonåring.

En vecka senare vet jag inte om det ens är möjligt att tidsbestämma skiten. DNA hittas ju inte i avföringen s.a.s utan på pappret bajsmannen har torkat sig med. Om jag förstått rätt.
2015-10-30, 16:16
Medlem
LuckyLucian0s avatar
Citat:

Tror nog att det är en salig blandning utav allt. Men främst så tror jag att tårarna faller utifrån själviska ståndpunkter, såsom att han inser att han kommer åka in under en lång tid & att hans liv mer eller mindre är över.
2015-10-30, 16:17
Bannlyst
Den stackars NB är ganska så körd nu, att frun ej ville vittna säger ju det mesta...
Dagens vittnesförhör var tämligen ointressant och tillförde inget. Om Inger Rönnbäck hade haft en lite mer seriös och lågmäld attityd så hade det nog gagnat NB lite mer, men nu körde hon helt sitt eget race och det blir ett riktigt looser-race.
Tore Brandtler är riktigt, riktigt duktig och åklagaren och polisen har gjort en väldigt omfattande och noggrann förundersökning - det märks ju verkligen nu.
Tänk så fel alla hade som kastade skit på åklagaren och polisen och försökte få NB att framstå som ett offer för polisens och åklagarens inkompetens och "tunnelseende". Undrar vad ni hittar på för sidospår nu?
2015-10-30, 16:17
Medlem
sannes avatar
I brottsanmälningar måndag 2015-06-08 - dagen EFTER Lisa försvann står NB som misstänk - redan.

Kan de topsat alla så snabbt? Är det någon som vet vilka som blev topsade?
Måndag är samma dag de hittar vanten och arrendatorn blir topsad och troligtvis NB och andra.

Kan de få fram misstänk så snabbt?
2015-10-30, 16:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Angående spridda uppgifter när flickorna lämnade cafeet det är nåt fel med Julias tider.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ursprungligen postat av herrtanke:

Fast vadå man kan ju koppla uppgifter i media till hur det måste gått till, inte sant?
Kollegorna till BO har ju uppgett att en av dem skulle med en buss till Skara och att den andra kollegan skulle skjutsa henne till hållplatsen. Och med tanke på att en buss 18.20 går från Källby 5-10 minuter ifrån Caféet så bör det ju med största sannolikhet vara den bussen eller hur?

Och då kan vi ju mer eller mindre fastslå att kollegorna måste åkt iväg i bilen senast 18.10-18.15, för att hinna med...
Gick inte bussen från Skara runt sjusnåret nån gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in