2015-10-30, 16:18
Medlem
Theforeigners avatar
Låter ju som om att det var lillebrodern AB "Joggingkvinnan" Adriana mötte den 6 Juni iom han var ca 10 cm kortare än MGM, och Adriana ju själv nämner att hon tyckte att mannen hon mötte då hon joggade var kortare än mannen (MGM) hon presenterats för några timmar tidigare
Det är ju dessutom märkligt att hon, om det var MGM hon mött, inte nämt någonting als angående att mannen hon mötte på joggingturen hade "risiga tänder som inte var hela" som Björn från Missing People ju beskrev efter att ha mött MGM vid en kort möte vid Martorp :

FUP sidan 987
Adriana uppgav att det var bara en man hon såg vid tillfället då hon var ute och joggade på
lördagen vid 19.30-tiden och som tilltalade henne. Hon såg inte att mannen rökte.
Adrian har tidigare sett en av det två litauerna som jobbar på Blomberg. Det var när hon var
och tittade på bygget av silon på lördagen några timmar innan hon var ute och joggade. När
den killen som sedan kom fram till henne när hon joggade så tänkte hon att det var samma
person hon sett vid silobygget.
Killen vid bilen kändes kortare så hon vet inte om det var
samma person
men hon reagerade över att de var lika.

FUP sidan 426
Förhör med Sahl, Björn; 2015-06-12 19:50
Björn ombeds beskriva männen och han säger att mannen med hängslebyxor är 25-35 år, smalt byggd, ljus rödaktig t-shirt, ca 180-185 cm lång, risiga tänder dom är inte missfärjade utan dom är inte hela, mörkblont hår och möjligtvis lite ljus skäggstubb. Den andra mannen såg han inte så nära men han var något kortare ca 175, samma kroppsbyggnad, mörkblont hår, jeans och grå t-shirt. Björn säger att hade någon sagt att dom var bröder hade jag inte protesterat

MGM (NB) = ca 180-185
AB = ca 175cm
2015-10-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Allt talar för att den åtalade är inblandad i mordet, men antag att själva förloppet var ett annat än det som åklagaren hävdar.

Det verkar som ladan var så kontaminerad med blod, urin, avföring, sperma, hudflagor och säkerligen saliv från den åtalade att alla som besöker ladan får hans DNA på sina kläder. Och vad det gäller blodfläcken på röret där hon misstänks ha blivit hängd, så kan blodfläcken ha kommit dit vid ett annat tillfälle och vara grunden för antagandet om platsen för mordet.

Eftersom avföring från den åtalades hustru fanns innanför den mördades trosor och eftersom hon kanske ljuger om att hon satt och spelade dataspel vid tiden för mordet, så kanske alla tre är inblandade? Och att sexgalnings-scenariot arrangerades för att vilseleda?

Jag kommer tydligt ihåg när de tre greps. Bröderna leddes ut i handfängsel och kvinnan gick efter och såg villrådig ut samtidigt som hon kommunicerade med sin man, som vred huvudet mot henne och sa några sista ord. Kanske frågade hon inte om han var skyldig utan tvekade om något som de diskuterat: att de kommit överens om att han ensam skulle ta på sig skulden? Och han sa: Var inte dum!

Min hypotes är att de stal, att det var deras sätt att leva med sin låga lön i det dyra Sverige. De var så pass skickliga att ingen misstänkte dem och de började kanske bli högmodiga? När de såg att bilen med personal från cafeterian åkte förbi korsningen mot Blombergs säteri så körde de rutinmässigt mot cafeterian och svängde in på bakgården. Men där stod Lisa bredvid sin moped. Lisa hann ringa sin pappa innan de kom ut ur bilen. De hade blivit skärrade av sitt misstag och var rädda för de nu skulle bli avslöjade. De hade nycklar och brukade då och då göra en räd och stjäla kaffe och annat samt ta med sig lite överblivna landgångare eller så. De sa: vi tänkte bara parkera här, det får man väl? Lisa kände sig hotad och svarade: Det är klart.

De tystade henne effektivt: höll för munnen, la en snara runt hennes hals och ströp/hängde henne. Deras första idé var att försöka få det att se ut som ett verk av en galning, de drog ned hennes byxor och trosor. Men så vågade de inte lämna henne kvar på platsen. Någon höll utkik och när det var fritt fram så fraktades hennes kropp till ladan, inlindad i byggplast.

Ett problem med hypotesen är utsagan från AJs svärdotter. Men hennes uppgifter är ganska vaga. Och vilken sexdåre skulle söka mordoffer precis i sina egna hemtrakter - två dagar i rad? Men vem vet?

Ser fram emot att få veta andra svagheter med scenariot.

Varifrån har du gått att fruns avföring fanns innanför BOS trosor? ?
2015-10-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
NB skulle inte förvåna mig om han gråter för sin egen skull, han saknar medkänsla det ståt helt klart. Den enda person han bryr sig om är han själv, och han förstår väl nu att han åker dit.

Jag undrar hur hand förhållande till dotter och ex fru är, skulle vara intressant o höra deras historia.

Han såg dessvärre heelt förstörd och ledsen ut igår på live videon.. han satt å vagga fram och tillbaka å torka tårarna med tröjan å titta ner mot golvet medans han fick frågan om och om igen hur hans dna hamnat på hennes kläder.. Han svarade hela tiden samtidigt som han snörvla och torka tårarna att "han inte visste och inte kan säga mer för han inte vet hur det gått till". Hela rätten var knäpptysta å stirra mot honom å han med satt å vagga lite fram å tillbaka å snyfta å tårarna droppa ner i knät.

På ett sätt tyckte jag synd om honom.. för tänk om han är oskyldig och ingen tror på honom. Men å andra sidan om han är skyldig så måste han ju få ett straff.
2015-10-30, 16:21
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Du vet VÄL att "insidan" i detta fall är utsidan eftersom byxor var neddragna och vrängda.
Enda förklaringen jag kan tänka mig är att det släpats över något med MGM s DNA eller på annat sätt kommit i kontakt med något klädesplagg eller handduk t.ex. klädbyltet som låg ovanpå BO vid fynd.
Eller försöker du få det till nåt annat?

Det är ett blodspår...
2015-10-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Otur igen alltså? Att det hamnande blod precis vid knappen när hon släpades......

Otur är det. Men "shit happens"

Vad jag vill tydliggöra är att möjligheten finns.
Om då någon säger insida av vad som är utsida, så tycker jag att man skall uttrycka sig rätt!
Jag tror de flesta förstår!
Så kom inte med några dumma kommentarer, läs då hellre igenom en gång till, eller läs FUP.

Men jag har i denna tråd märkt av att allt som kan (miss)tolkas som stöd eller är frågetecken i utredningen görs ner DIREKT.
2015-10-30, 16:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hann inte! Jag är övertygad om att han redan samma kväll skulle ha städat ut ladan. Men han hann knappt få i sig pizzan innan ladan med omgivningar drällde av folk och det även nattetid.

Därefter blev det än värre när MPS dök ... han hade ingen chans.

Jo, jag har också nämnt det tidigare. Men jag köper inte det längre fullt ut. Hur svårt hade det varit att ta med sig exempelvis snörstumparna på en gång. Hur mycket extra tid hade det tagit, 30 sekunder?
2015-10-30, 16:23
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Låter ju som om att det var lillebrodern AB "Joggingkvinnan" Adriana mötte den 6 Juni iom han var ca 10 cm kortare än MGM, och Adriana ju själv nämner att hon tyckte att mannen hon mötte då hon joggade var kortare än mannen (MGM) hon presenterats för några timmar tidigare
Det är ju dessutom märkligt att hon, om det var MGM hon mött, inte nämt någonting als angående att mannen hon mötte på joggingturen hade "risiga tänder som inte var hela" som Björn från Missing People ju beskrev efter att ha mött MGM vid en kort möte vid Martorp :

FUP sidan 987
Adriana uppgav att det var bara en man hon såg vid tillfället då hon var ute och joggade på
lördagen vid 19.30-tiden och som tilltalade henne. Hon såg inte att mannen rökte.
Adrian har tidigare sett en av det två litauerna som jobbar på Blomberg. Det var när hon var
och tittade på bygget av silon på lördagen några timmar innan hon var ute och joggade. När
den killen som sedan kom fram till henne när hon joggade så tänkte hon att det var samma
person hon sett vid silobygget.
Killen vid bilen kändes kortare så hon vet inte om det var
samma person
men hon reagerade över att de var lika.

FUP sidan 426
Förhör med Sahl, Björn; 2015-06-12 19:50
Björn ombeds beskriva männen och han säger att mannen med hängslebyxor är 25-35 år, smalt byggd, ljus rödaktig t-shirt, ca 180-185 cm lång, risiga tänder dom är inte missfärjade utan dom är inte hela, mörkblont hår och möjligtvis lite ljus skäggstubb. Den andra mannen såg han inte så nära men han var något kortare ca 175, samma kroppsbyggnad, mörkblont hår, jeans och grå t-shirt. Björn säger att hade någon sagt att dom var bröder hade jag inte protesterat

MGM (NB) = ca 180-185
AB = ca 175cm

Har du ens läst hennes vittnesmål från igår?
Hon är säker på att det är NB som vinkade in henne vid joggingturen.
2015-10-30, 16:24
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Du vet VÄL att "insidan" i detta fall är utsidan eftersom byxor var neddragna och vrängda.
Enda förklaringen jag kan tänka mig är att det släpats över något med MGM s DNA eller på annat sätt kommit i kontakt med något klädesplagg eller handduk t.ex. klädbyltet som låg ovanpå BO vid fynd.
Eller försöker du få det till nåt annat?

Läs FUP:en innan du uttalar dig, på sid 860, så visas blodfläcken på insidan av jeansen och inte som du påstår...

Skärpning!
Senast redigerad av naturtvål 2015-10-30 kl. 16:28.
2015-10-30, 16:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det här handlar om en man som är gästarbetare från Litauen.
Jag har aldrig hört talas om att en svensk man har hängt en tonårsflicka i Sverige i modern tid iaf.
Tjejer och kvinnor bör således varnas för gästarbetare företrädelsevis från öststaterna, statistiskt sett då givetvis med det underlag som finns tillgängligt.
Läge att tagga ned lite med etniska profileringen.
Anders Eklund, Ulf Olsson: det finns många smaskiga svenska flickmördare att gotta sig i, hängning eller inte. Den 100% etniskt svenske 19-åringen i Ida-fallet har ju enligt uppgift gjort något mycket udda med sitt offer, enligt vad LGWP antydde i VB. Vi kan nog hålla på så här en bra stund, men poängen är förhoppningsvis klar.
Kort sagt: sexual-sadister och förbrytare finns lite varstans.
2015-10-30, 16:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucian0
Tror nog att det är en salig blandning utav allt. Men främst så tror jag att tårarna faller utifrån själviska ståndpunkter, såsom att han inser att han kommer åka in under en lång tid & att hans liv mer eller mindre är över.
Han gråter för att han åkte fast och för den sits han nu befinner sig i.
Han gråter sannolikt också för att hans mamma och övrig släkt hemma i Litauen nu vet vilket perverst avskum han är.
Det här en en individ som enbart tänker på sig själv, hans uppträdande mot tidigare fru, tonårsdottern som han inte har kontakt med, nuvarande frun, yngre brodern säger att den här personen bara ser sig själv.
Han gråter definitivt inte över LH:s öde och förlorade liv och han gråter heller inte över att han har försatt hennes familj i ett trauma och en sorg de får leva med resten av sina liv.
Ett avskum,gästarbetaren.
2015-10-30, 16:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
äh jag vet inte exakt, försökte hitta aftonbladets kommenteringsloggar men verkade inte finnas. Men var det inte någon som vittnade om att denna person hade mött MGM i hans, MGM satt då med nedvevad ruta och hejade? MGM påstår att detta var lördagen, medan, ja, jag tror att det var en kvinna med en hund, påstår att det var på söndagen.

Jaha jo det var vittnen som sa dom sett en av bröderna köra förbi, med solglasögon, i hög fart på skogsvägen ca 19:45.

Problemet med deras vittnesmål kan du läsa här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-30, 16:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jo, jag har också nämnt det tidigare. Men jag köper inte det längre fullt ut. Hur svårt hade det varit att ta med sig exempelvis snörstumparna på en gång. Hur mycket extra tid hade det tagit, 30 sekunder?
Det här är inget proffs. Jag tror det är första gången, faktiskt. Han är fokuserad på "erövringen" och mordet, sen tar det slut och verkligheten tar vid och det kan han inte hantera. Plus det faktum att han inte hade räknat med att föräldrarna skulle dra igång ett stort sök bara timmar efteråt - han tänkte nog att han skulle hinna städa upp dagen därpå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in